18 C
Athens
17/05/2024
Biztech

MPS – Αέρας αλλαγής στο business printing

MPS και ΙΤ: επέκταση της αξίας του MPS στην υποδομή ΙΤ

Η σύγκλιση των υπηρεσιών MPS και των υπηρεσιών ΙΤ συνεχίζει να διαφαίνεται στον ορίζοντα, καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να παρέχουν ένα ασφαλές, ολοκληρωμένο, ευέλικτο και ανθεκτικό τεχνολογικό περιβάλλον για το υβριδικό εργατικό δυναμικό τους. Οι πάροχοι MPS πρέπει να διασφαλίσουν ότι θα μετατρέψουν αυτό το γεγονός σε ευκαιρία για να βοηθήσουν τους πελάτες να διευρύνουν τη στρατηγική ψηφιακού μετασχηματισμού τους, διαφορετικά κινδυνεύουν να δουν την πελατειακή τους βάση να διαβρώνεται.

Η μελέτη “Managed IT Services Study 2023” της Quocirca διεξήγαγε έρευνα σε υπεύθυνους λήψης αποφάσεων στον τομέα του IT στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο για να αποκτήσει εικόνα των αντιλήψεων και των προτεραιοτήτων τους για επενδύσεις γύρω από τις εκτυπώσεις και τις υποδομές πληροφορικής, παράλληλα με τις απόψεις τους σχετικά με τις διαχειριζόμενες υπηρεσίες ΙΤ.

Το cloud computing και η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο αποτελούν τις κορυφαίες τεχνολογικές επενδυτικές προτεραιότητες για το επόμενο έτος, με το 65% των ερωτηθέντων να επιλέγουν το cloud και το 62% την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Η τεχνητή νοημοσύνη/μηχανική μάθηση βρίσκεται στην τρίτη θέση του καταλόγου – αντανακλώντας τόσο την τρέχουσα κατάσταση όσο και τη γενική τάση ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης σε εργαλεία και υπηρεσίες. Ωστόσο, το ενδιαφέρον για την ΑΙ είναι μεγαλύτερο στις ΗΠΑ (65%) από ό,τι στο Ηνωμένο Βασίλειο (48%). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επενδύσεις σε υποδομές εκτύπωσης και απεικόνισης είναι οι χαμηλότερες στον κατάλογο, με μόλις το 35% να δηλώνει ότι αποτελεί προτεραιότητα.

Όσον αφορά τη διαχείριση του ΙΤ στο εσωτερικό της επιχείρησης, οι ομάδες εμφανίζονται καταπονημένες. Η πολυπλοκότητα της υποδομής του ΙΤ αποτελεί την κορυφαία πρόκληση για τους οργανισμούς που διαχειρίζονται το ΙΤ εσωτερικά, με το 45% να την τοποθετεί στις τρεις πρώτες ανησυχίες τους. Στη δεύτερη θέση ήταν η ασφάλεια, ο κίνδυνος και η συμμόρφωση (38%), ακολουθούμενη από την έλλειψη εσωτερικών δεξιοτήτων ΙΤ (35%).

Αυτές οι τρεις πρώτες ανησυχίες αντικατοπτρίζουν στενά το ευρύτερο οικονομικό, κανονιστικό και εργασιακό περιβάλλον. Οι επιχειρήσεις αγωνίζονται να παγιώσουν τις προσαρμογές που έγιναν κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζουν τις συνεχιζόμενες προκλήσεις σε θέματα ασφάλειας και κανονιστικών ρυθμίσεων και μια δύσκολη αγορά εργασίας. Οι ελλείψεις δεξιοτήτων επηρεάζουν ιδιαίτερα τις μεσαίου μεγέθους εταιρείες (το 43% δηλώνει ότι αποτελεί κορυφαία πρόκληση), οι οποίες βρίσκονται στη μέση, καθώς χρειάζονται σημαντικές δεξιότητες, αλλά δεν διαθέτουν τον προϋπολογισμό για να προσελκύσουν τους υπαλλήλους που τις διαθέτουν.

Δεδομένων αυτών των προκλήσεων, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο τομέας του ΙΤ βρίσκεται σε άνοδο. Υπάρχει σαφής αλληλοεπικάλυψη μεταξύ των τομέων που σχετίζονται με επενδύσεις και των πρωταρχικών κινήτρων για τη συμμετοχή των MSPs.

Επί του παρόντος, το 51% χρησιμοποιεί ή σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει έναν MSP για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και το 48% χρησιμοποιεί ή σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει έναν για υπηρεσίες cloud, αν και αυτό είναι πολύ πιο δημοφιλές στις ΗΠΑ (61%), παρά στο Ηνωμένο Βασίλειο (34%). Η ασφάλεια των δεδομένων είναι η τρίτη πιο δημοφιλής περίπτωση χρήσης (47%), αν και αυτό αυξάνεται στο 52% και στη δεύτερη θέση στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το GDPR έχει πλέον συμπληρώσει την πέμπτη επέτειο και οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να αναθέσουν την ασφάλεια των δεδομένων σε εξωτερικούς συνεργάτες σε ένα αυστηρό ρυθμιστικό περιβάλλον.

Μόλις το 22% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί σήμερα έναν πάροχο υπηρεσιών διαχείρισης υπηρεσιών ΙΤ για να διαχειρίζεται την υποδομή εκτυπώσεων. Ωστόσο, το 68% θα εξέταζε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει στο μέλλον έναν μόνο πάροχο που θα προσφέρει υπηρεσίες διαχειριζόμενης πληροφορικής και διαχειριζόμενης εκτύπωσης. Ωστόσο, αυτό κρύβει έναν διαχωρισμό μεταξύ ΗΠΑ και Ηνωμένου Βασιλείου. Στις ΗΠΑ το 76% είναι διατεθειμένο να δεχτεί έναν ενιαίο πάροχο, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο το ποσοστό αυτό είναι μόνο 60%, και το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί από την περσινή μελέτη μόνο για το Ηνωμένο Βασίλειο, όταν το 86% ήταν πρόθυμο να χρησιμοποιήσει έναν ενιαίο πάροχο.

Είναι ενδιαφέρον ότι υπάρχουν παρόμοια επίπεδα εμπιστοσύνης σε έναν πάροχο MPS που παρέχει διαχειριζόμενο ΙΤ (το 41% είναι εξαιρετικά σίγουρο) με αυτά που υπάρχουν σε έναν πάροχο διαχειριζόμενου ΙΤ που παρέχει MPS (45% εξαιρετικά σίγουρο). Αυτό δείχνει την ευκαιρία για τους παρόχους MPS. Αν και υπάρχει ελαφρώς χαμηλότερη εμπιστοσύνη σε έναν πάροχο MPS που προσφέρει υπηρεσίες διαχείρισης ΙΤ, η συνολική διαφορά είναι μικρή. Συνεπώς, η αξιοποίηση της ευκαιρίας έχει νόημα για τους παρόχους MPS.

Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν την αισιοδοξία. ‘Η παγκόσμια αγορά διαχειριζόμενων εκτυπώσεων αναμένεται να αναπτυχθεί με ρυθμό αύξησης 8,52% CAGR μεταξύ 2023 και 2028 και να φτάσει τα 63,35 δισεκατομμύρια δολάρια’, αναφέρει έκθεση της Mordor Intelligence.

Συνεργασία για τον μετασχηματισμό

Οι συνεργάτες της εκτύπωσης αναγνωρίζουν ότι δεν έχουν τους πόρους για να μάθουν κάθε τεχνολογία που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν όταν επεκτείνονται για να γίνουν πάροχοι υπηρεσιών διαχείρισης ΙΤ. Πολλοί έχουν βελτιώσει την τεχνογνωσία και έχουν ενισχύσει την προσφορά τους στους πελάτες μέσω εξαγορών, ενώ άλλοι έχουν επενδύσει σε νέες προσλήψεις, φέρνοντας τεχνογνωσία που θα τους βοηθήσει να επιτύχουν. Ωστόσο, υπό το πρίσμα της έλλειψης δεξιοτήτων στον τομέα του ΙΤ, είναι πιθανό ότι η συνεργασία με MSPs, οι οποίοι είναι ειδικευμένοι στη διαχείριση σύνθετων τεχνολογικών υποδομών, θα μπορούσε να είναι ο τρόπος για να κατακτήσουν νέες ευκαιρίες.

Παρόλο που το να γίνει κάποιος πάροχος διαχειριζόμενων υπηρεσιών (Managed Service Provider – MSP) μπορεί να μην φαίνεται ελκυστικό για τους υφιστάμενους παρόχους MPS, η προσέγγιση αυτή αφαιρεί την πίεση και το κόστος για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε τομείς στους οποίους οι MSPs είναι ήδη εξειδικευμένοι. Επίσης, απελευθερώνει πόρους για να επικεντρωθούν στην παροχή πρόσθετης αξίας στα περιβάλλοντα εκτυπώσεων των πελατών και στην ενσωμάτωσή τους στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσφοράς διαχειριζόμενων υπηρεσιών πληροφορικής. Μέσω της συνεργασίας, οι πάροχοι MPS μπορούν να βελτιώσουν τις προτάσεις αξίας και το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα.

Καθώς το τοπίο του ΙΤ γίνεται όλο και πιο πολύπλοκο, οι πάροχοι MPS πρέπει να υιοθετήσουν συνεργασίες IT για να καινοτομήσουν και να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Οι δύο κόσμοι μπορούν να συνυπάρξουν προς αμοιβαίο όφελος – και για τους παρόχους MPS, η σύναψη νέων συμμαχιών με MSP με εξειδίκευση στην ασφάλεια, το cloud και την ανάλυση θα είναι το κλειδί για τη μελλοντική επιτυχία.

Ποτέ δεν υπήρξε καλύτερη στιγμή για την καινοτομία και την ανάπτυξη ενός νέου κύματος διαχειριζόμενων υπηρεσιών, επεκτείνοντας τα παλαιά συμβόλαια ώστε να περιλαμβάνουν εργαλεία συνεργασίας, cloud, υποδομής, ασφάλειας και ψηφιακού μετασχηματισμού as-a-service, συνδυαστικά για να καλύψουν τις ανάγκες του υβριδικού χώρου εργασίας.

Καθώς το τοπίο του ΙΤ γίνεται όλο και πιο πολύπλοκο, οι πάροχοι MPS πρέπει να υιοθετήσουν συνεργασίες IT για να καινοτομήσουν και να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Οι δύο κόσμοι μπορούν να συνυπάρξουν προς αμοιβαίο όφελος.

Σχετικά άρθρα

Space Hellas: Έργο για δημόσιο φορέα

Kitriniaris

Η SAP ανακοίνωσε το νέο portfolio λύσεων IoT

Iσχυροί επενδυτές αποκτούν λόγο για τον επόμενο CEO της Microsoft

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα