21.4 C
Athens
26/04/2024
Biztech

Ο πρώτος “φόρος Google” είναι γεγονός (στα χαρτιά όμως)

Με την Κομισιόν να έχει ήδη πάρει πρωτοβουλία για τη συγκρότηση ομάδας εμπειρογνωμόνων με αντικείμενο τη φορολόγηση στην ψηφιακή οικονομία και τον λεγόμενο “φόρο Google” να έρχεται όλο και συχνότερα στην επιφάνεια στις συζητήσεις μεταξύ των ευρωπαίων εταίρων, το ιταλικό κοινοβούλιο έγινε το πρώτο που πραγματικά βάζει “χέρι” στην τσέπη των γιγάντων του διαδικτύου. Και γι’ αυτό ο συγκεκριμένος νόμος που ψήφισαν οι Ιταλοί βουλευτές, μπαίνει στο… ψυγείο για το επόμενο εξάμηνο. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.

Είναι γεγονός ότι οι μεγαλύτερες διαδικτυακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται εντός της ΕΕ, διατηρούν τις έδρες των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων τους στις χώρες με τη χαμηλότερη εταιρική φορολογία. Για παράδειγμα, Google και Facebook έχουν επιλέξει την Ιρλανδία, ενώ η Amazon προτίμησε το Λουξεμβούργο. Πρόκειται για μια απολύτως νόμιμη πρακτική, η οποία μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν προβλημάτιζε κανέναν. Μεσούσης, όμως, μιας πολυετούς οικονομικής κρίσης που έχει τσακίσει τη ραχοκοκαλιά των οικονομιών της Νότιας Ευρώπης και έχει οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση τη φορολογία των φυσικών προσώπων, το ζήτημα πέρασε τα σύνορα το νόμιμου και εισήλθε πλέον στην επικράτεια του ηθικού.    
 
Με όχημα αυτή την αναγκαιότητα-αλλά και πραγματικότητα-πριν τις γιορτές το ιταλικό κοινοβούλιο ψήφισε νόμο σύμφωνα με τον οποίο οι μη ιταλικές εταιρείες που πωλούν online διαφημίσεις στην Ιταλία οφείλουν να έχουν αριθμό ΑΦΜ, ώστε να φορολογούνται στην Ιταλία. Και ενώ ο φόρος επρόκειτο να τεθεί σε ισχύ από 1η Ιανουαρίου, θα τεθεί τελικά σε ισχύ από την 1η Ιουλίου, μετά από απόφαση της ιταλικής κυβέρνησης. Η επίσημη δικαιολογία είναι ότι η καθυστέρηση στην εφαρμογή του φόρου θα δώσει την Ιταλία χρόνο για να εξηγήσει επισήμως στην ΕΈ, την συμβατότητά του με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Σύμφωνα, όμως, με ανώνυμες πληροφορίες στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, η αναβολή του φόρου ήρθε μετά από πιέσεις που ασκήθηκαν στην ιταλική κυβέρνηση από την αμερικανική πρεσβεία στη Ρώμη.

Οι υποστηρικτές του φόρου τονίζουν ότι θα φέρει έσοδα στα ταμεία του ιταλικού κράτους που θα ξεπεράσουν το $1δις. Οι πολέμιοί του αντιτείνουν ότι θα καταστήσει την ήδη μη ανταγωνιστική ιταλική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, ακόμα πιο δυσλειτουργική. Προσθέτουν, μάλιστα, ότι τέτοιου είδους φόρος έχει νόημα μόνο αν επιβληθεί σε κεντρικό επίπεδο από την ΕΕ, καθώς αν μία και μόνη χώρα προχωρήσει σε αυτό το δρόμο, πολύ απλά καθίσταται η πιο ασύμφορη από όλους του εταίρους της. Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται ότι ο “φόρος Google” θα είναι ένα από τα ζητήματα που θα απασχολήσουν έντονα την ΕΕ το επόμενο εξάμηνο. Και ναι, μιλάμε για το εξάμηνο που την προεδρία στην ενωμένη Ευρώπη ασκεί η Ελλάδα.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Σχετικά άρθρα

ΟΤΕ: άνοιξε η διαδικασία για την Globul

dmallas

Πολλαπλές πρωτιές της HPE για τους “υπερυπολογιστές” σε όλα τα μέτωπα!

Giorgos Athanassiadis

H Orthology διανομέας της Altaro σε Ελλάδα και Κύπρο

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα