15.4 C
Athens
27/04/2024
Biztech

Σε χαμηλό βαρομετρικό τα smartphones στην Ελλάδα

Υπήρξε η κατεξοχήν κατηγορία που αντιστάθηκε στην κρίση της τελευταίας τριετίας, εμφανίζοντας διαδοχική άνοδο από τρίμηνο σε τρίμηνο. Ο λόγος για τα smartphones, φυσικά, οι πωλήσεις των οποίων κατά το α’ τρίμηνο του 2014 έδειξαν πλέον σαφή σημάδια κόπωσης, καθώς μειώθηκαν τόσο σε τεμάχια όσο και σε αξία. Αιτίες; Αφενός η τάση των καταναλωτών να στραφούν προς άλλες φορητές συσκευές, όπως είναι τα tablets, αφετέρου η στροφή του ενδιαφέροντος σε φθηνότερα smartphones σε σύγκριση με το παρελθόν.

Σύμφωνα με στοιχεία από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, στο α’ τρίμηνο της φετινής χρονιάς διετέθησαν περίπου 550.000 smartphones, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είχαν τιμή πώλησης κάτω από τα €200. Συγκεκριμένα, το 24,3% ήταν κάτω από €100, το 23,7% μεταξύ €101 και €150 και το 26% μεταξύ €151 και €200. Συνολικά, το 74% των πωληθέντων smartphones κόστιζε κάτω από τα €200, ενώ το μερίδιο των συσκευών που ήταν μεταξύ €201 και €300 ήταν στο 8,2%. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που οι πάροχοι έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους προς τις πιο προσιτές συσκευές.

Την ίδια στιγμή, όμως, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας βλέπουν να υπάρχει σαφής επιβράδυνση του ρυθμού μείωσης των εσόδων τους σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι το α’ τρίμηνο η πτώση στα έσοδα από υπηρεσίες κινήθηκε περίπου στα επίπεδα των 6%-8%, ποσοστό που είναι το χαμηλότερο των τελευταίων τριμήνων. Σημειωτέον πως η Cosmote έκανε λόγο πρόσφατα για πτώση 7,6% στα έσοδα από υπηρεσίες στο α’ τρίμηνο, ενώ η Vodafone ανακοίνωσε μείωση 5,3%.

Το 2013 η αγορά έκλεισε με πτώση στα έσοδα από υπηρεσίες της τάξεως του -18%, ενώ η εκτίμηση που υπήρχε για το 2014 ήταν για -10%. Ενδεχομένως, όμως, οι εκτιμήσεις αυτές να αναθεωρηθούν προς το καλύτερο.

Δημήτρης Μαλλάς

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη. 
 

Σχετικά άρθρα

Η Active δίνει το δυναμικό παρών στην πρώτη διεθνή έκθεση Beyond 4.0

Giorgos Athanassiadis

Συνεργασία της Office Line με φαρμακευτική εταιρεία

Kitriniaris

CCC: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στον κατασκευαστικό κλάδο

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα