Ισχυρη αναπτυξη για την ελληνικη αγορα τεχνολογικων προϊοντων

Με τον πλέον επίσημο τρόπο καταγράφεται η στροφή προς μια ισχυρή αναπτυξιακή πορεία για την αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα, αφού σύμφωνα με τα αποτελέσματα της GfK TEMAX για το γ’ τρίμηνο του 2014, η εν λόγω αγορά  “έκλεισε” στα €477 εκατ. καταγράφοντας διψήφια άνοδο της τάξης του 11,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο γ’ τρίμηνο του 2013. Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι η ελληνική αγορά συνεχίζει για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο να αναπτύσσεται, με έξι από τους επτά τομείς που την απαρτίζουν να έχουν ανοδική πορεία, τρείς από τους οποίους – τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρικά καταναλωτικά προϊόντα και τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα- να έχουν διψήφια ανάπτυξη.

Προϊόντα Πληροφορικής: Η τεχνολογία συνεχίζει να αποτελεί τον οδηγό των εξελίξεων

Οι κατηγορίες της πληροφορικής κατέγραψαν για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο θετική πορεία. Την εξαιρετική πορεία των tablets ακολουθούν για άλλο ένα τρίμηνο και οι σταθεροί και φορητοί υπολογιστές, δημιουργώντας τις συνθήκες ώστε να αναπτυχθούν και οι άμεσα επηρεαζόμενες κατηγορίες όπως οι οθόνες, τα ποντίκια και τα  πληκτρολόγια.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ενώ τόσο οι υπολογιστές όσο και τα tablets καταγράφουν σημαντική πτώση μέσης τιμής ως απόρροια του  έντονου ανταγωνισμού και των προσφορών, τα περιφερειακά σημείωσαν  άνοδο μέσης τιμής καθώς ο καταναλωτής αναζητά καλύτερη ποιότητα στη χρήση τους.

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα: Eπιστροφή στα θρανία και διψήφιος ρυθμός ανόδου

Η έναρξη της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς τον Σεπτέμβρη βοήθησε να διατηρηθούν οι ρυθμοί ανάπτυξης σε διψήφια επίπεδα (+10,9%). Εκτυπωτές και πολυμηχανήματα κατέγραψαν αντίστοιχα επίπεδα ανόδου, αμφότερα λίγο πάνω από 10%. Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει το γεγονός ότι η μέση τιμή των πολυμηχανημάτων μετά από αρκετά τρίμηνα ήρθε ψηλότερα σε σχέση με αυτή των εκτυπωτών.

Τηλεπικοινωνίες: Θετικό πρόσημο μετά από αρκετά τρίμηνα

Παρά την σημαντική πτώση των απλών κινητών, το γεγονός ότι τα smartphones – τα οποία σημειωτέον κατέγραψαν σημαντική πτώση μέσης τιμής – σημείωσαν για πρώτη φορά θετικό πρόσημο το 2014, οδήγησε τις τηλεπικοινωνίες σε αύξηση τζίρου κατά 16% το γ’ τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013.  Η άνοδος της κινητής τηλεφωνίας συνέβαλε στο να διατηρηθούν για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο τα ποσοστά ανόδου σε επίπεδα άνω του 20% και για τα ακουστικά τηλεφώνου. Τέλος παρόμοια τάση με τον κλάδο κατέγραψαν και τα σταθερά τηλέφωνα σημειώνοντας αύξηση τζίρου 5% με την μέση τους τιμή να  παραμένει σχεδόν αναλλοίωτη σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα: Δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο με αύξηση τζίρου

Η ολοκλήρωση του Μουντιάλ τον Ιούλιο και η αλλαγή του ψηφιακού σήματος στην Αθήνα τον Αύγουστο και την Βόρεια Ελλάδα τον Σεπτέμβριο οδήγησαν σε αύξηση του τζίρου πωλήσεων στις τηλεοράσεις κατά 24%. Κατά το γ’ τρίμηνο υπήρξε «στροφή» των καταναλωτών προς τις συσκευές 32 ιντσών, γεγονός που σε συνδυασμό με τις συνεχιζόμενες προσφορές του λιανεμπορίου οδήγησαν σε πτώση της μέσης τιμής κατά 18%.  Από την άλλη, οι κονσόλες επωφελήθηκαν από το λανσάρισμα του Σεπτεμβρίου το οποίο συνέβαλλε στην αύξηση του ανταγωνισμού στις συσκευές νέας γενιάς και οδήγησε τον τζίρο σε άνοδο που ξεπέρασε το 70%.

Παράλληλα, συνεχίστηκε η άνοδος της αγοράς τόσο όσον αφορά τον τομέα των μεγάλων οικιακών συσκευών ενώ το ίδιο παρατηρήθηκε και στις μικρές οικιακές συσκευές. Ο μόνο τομέας της αγοράς που γνώρισε μείωση κατά το γ’ τρίμηνο του 2014 ήταν εκείνος των φωτογραφικών μηχανών, με τον τζίρο να καταγράφει απώλειες που έφτασαν το 11,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ωστόσο σε αντίθεση με το σύνολο της αγοράς, οι μηχανές με αποσπώμενους φακούς διατήρησαν για άλλο ένα τρίμηνο την ανοδική τους πορεία με τις αξίες να αυξάνονται κατά 20% περίπου.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.