Xerox – 45 χρονια στην Ελλαδα: Υπερηφανη επιτυχια που διαρκει

Εάν υπάρχει μία λέξη που χαρακτηρίζει τον σύγχρονο κόσμο μας (ακόμη και τον επιχειρηματικό), αυτό θα ήταν η έννοια του «εφήμερου». Εφήμερη επιτυχία, εφήμερες ιδέες, εφήμεροι επενδυτές. Βλέπετε, θέλει «κότσια» αλλά και στρατηγική η διάρκεια στον χρόνο. Ένα εξαιρετικό παράδειγμα, είναι η Xerox Ελλάς που φέτος συμπληρώνει 45 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά.

 


 

Με αφορμή τα 45 χρόνια παρουσίας της Xerox Ελλάς στην ελληνική αγορά, το Tech Channel Partner, μίλησε με τον Βασίλη Ραμπάτ, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, και φυσικά, καθ’ ύλην αρμόδιο να μάς εξηγήσει, όχι μόνο τη φιλοσοφία και την πορεία της Xerox στη χώρα μας, αλλά και το τι μέλλει γενέσθαι.

 

Η συζήτηση με τον κ. Ραμπάτ, ξεκίνησε από το ίδιο το γεγονός της 45ετούς σταθερής παρουσίας. Δεν είναι και λίγο πράγμα, ειδικά εάν αναλογιστούμε για παράδειγμα, ότι το ποσοστό 4ετούς επιβίωσης των νέων επιχειρήσεων δεν υπερβαίνει το 20%, ενώ αυτό της 10ετούς είναι σημαντικά κάτω από 10%.

 

Ο κ. Ραμπάτ, επέλεξε τη λέξη «περηφάνεια», προκειμένου να εκφράσει το πως αισθάνεται αλλά και το τι σημαίνει για τον ίδιο, η πολυετής παρουσία της Xerox στην Ελλάδα. Όπως μας εξηγεί: «Η Xerox έχει προσφέρει πολλά, και με πολλαπλούς τρόπους στον τόπο. Έχει δημιουργήσει ικανότατα στελέχη, έχει συνδράμει στην ελληνική οικονομία, τόσο μέσω των επενδύσεων που πραγματοποιεί όσο και με τους φόρους που έχει εισφέρει, ενώ φυσικά, έχει βοηθήσει σημαντικά τις ελληνικές επιχειρήσεις (παραγωγικότητα, οικονομία, δημιουργία, επικοινωνία κ.λπ.) με τις λύσεις της.

Παράλληλα, η Xerox Ελλάς επιδεικνύει ένα εξαιρετικά κοινωνικό πρόσωπο, αναλαμβάνοντας δράσεις για το περιβάλλον, τη βοήθεια σε φορείς και οργανισμούς, ενώ επιπλέον αποτελεί βραβευμένο περιβάλλον εργασίας (συνεχείς διακρίσεις στα βραβεία Best Work Places), στο οποίο δεν υπάρχει καμία διάκριση, η γυναικεία παρουσία είναι ιδιαίτερα ισχυρή και ο χρόνος παραμονής των εργαζομένων, εξαιρετικά μακρύς.»

Άλλωστε, όπως σημειώνει ο κ. Ραμπάτ, «οι ευτυχισμένοι πελάτες προκύπτουν από τους ευτυχισμένους υπαλλήλους».

 

Όλα αυτά, έχουν οδηγήσει τη Xerox Ελλάς σε μία εξαιρετικά σταθερή και κερδοφόρα πορεία στην ελληνική αγορά, ακόμα και εν μέσω κρίσης, επιδεικνύοντας αξιοζήλευτη αντίσταση στις αρνητικές τάσεις.

Μάλιστα, ο κ. Ραμπάτ σημειώνει πως ειδικά εν μέσω δύσκολων καιρών, αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η ποιότητα των ανθρώπων σου. Εκεί, στα δύσκολα, φαίνεται πραγματικά το πως μπορεί μία επιχείρηση να διαφοροποιηθεί.

 

Και αν ο ένας πυλώνας επιτυχίας είναι οι άνθρωποί της, ένας δεύτερος είναι φυσικά τα προϊόντα και οι λύσεις της Xerox, τα οποία συνοδεύονται και από ένα ακόμη στοιχείο: Τη σωστή στρατηγική, η οποία έρχεται να υλοποιηθεί κάθε φορά, τη σωστή στιγμή.

 

Το παράδειγμα που σημειώνει ο κ. Ραμπάτ είναι χαρακτηριστικό: «Όταν η αγορά δεν είχε ρευστό για αρχικές επενδύσεις, εμείς μπήκαμε πολύ δυνατά μπροστά με τις υπηρεσίες που προσφέρουμε. Έτσι, εξοικονομώντας χρήματα, οι πελάτες μας μπορούσαν να βρουν πραγματικές λύσεις και να αναπτυχθούν. Οι λύσεις MPS (σ.σ. Managed Print Services), διασφαλίζουν την τόσο σημαντική σήμερα, οικονομία, σε κάθε επιχείρηση, χωρίς να απαιτούν αρχική επένδυση.»

 

Αξίζει να σημειώσουμε πάντως, και ένα τρίτο στοιχείο επιτυχίας, που καταδεικνύει και το «DNA» εάν θέλετε της Xerox Ελλάς. Σύμφωνα με τον κ. Ραμπάτ, η Xerox έχει διαχρονικά μία εικόνα εταιρείας ποιότητας και εμπιστοσύνης. Αυτό συνδυάζεται με το γεγονός ότι δεν «αιφνιδιάζει» τους συνεργάτες της, και πάντοτε παραδίδει ό,τι έχει υποσχεθεί. Αυτά τα «απλά» προτερήματα, αποδεικνύονται ιδιαίτερα δυσεύρετα τα τελευταία χρόνια…

 

Το κανάλι αρωγός

Η σημασία του δικτύου συνεργατών για τη Xerox είναι εξαιρετικά σημαντική, και μάλιστα, η δική της προσέγγιση διαφέρει από τη μαζική σχέση που συνήθως προσπαθεί να έχει ένας vendor με το κανάλι του.

 

Ουσιαστικά, η Xerox εντάσσει τους συνεργάτες σε μία ενιαία οικογένεια και τους βοηθά πολύ πιο ουσιαστικά από μία εμπορική σχέση (δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί εξ αυτών δουλεύουν αποκλειστικά με τη Xerox). Όπως αποκαλύπτει ο κ. Ραμπάτ, όλοι οι συνεργάτες της εταιρείας άντεξαν στην κρίση, και η Xerox προσέφερε εργαλεία αλλά και τον τρόπο αλλαγής και προσέγγισης του πελάτη που απαιτούν οι νέες συνθήκες.

Έτσι, δούλεψε χέρι-χέρι με συνεργάτες που προσθέτουν αξία στις λύσεις Xerox, δημιουργώντας για παράδειγμα λύσεις για κάθετες αγορές, λύσεις end-to-end κ.α. Αποτέλεσμα όλων αυτών, ήταν η αύξηση του μεριδίου αγοράς κατά 5% περίπου, ενώ ειδικά στην αγορά των επιχειρήσεων με προσωπικό άνω των 15-20 ατόμων, η θέση της Xerox Ελλάς είναι πραγματικά κυρίαρχη.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλη αυτή η φιλοσοφία που διέπει τη Xerox Ελλάς, δεν είναι θεωρητική. Έχει χειροπιαστά αποτελέσματα, και μάλιστα η τρέχουσα χρονιά αφενός «βαδίζει» όπως έχει σχεδιαστεί, αφετέρου παρουσιάζεται βελτιωμένη ως προς την περυσινή. Μάλιστα, ο κ. Ραμπάτ εμφανίζεται αισιόδοξος για το μέλλον, αφού όπως παρατηρεί, οι δυνατότητες χρήσης της τεχνολογίας είναι ακόμη πολύ υψηλές. Μόλις λοιπόν αλλάξει το κλίμα και το momentum γύρω από την οικονομία, η Xerox και οι συνεργάτες της θα έχουν ακόμη μεγαλύτερο πεδίο δράσης και επιτυχίας.

 

Τάσεις… που θα φορεθούν

Μιλώντας για ανάπτυξη και τομείς που θα ξεχωρίσουν, ο κ. Ραμπάτ σημειώνει τα εξής: «Κατ’ αρχάς, συνεχίζουμε να επενδύουμε σε υπηρεσίες, και βλέπουμε την ανάπτυξη να έρχεται από τον τομέα της διαχείρισης εκτυπώσεων. Για την ακρίβεια, το πιο δυναμικό κομμάτι μοιάζει να είναι αυτό των λύσεων MPS για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τομέας που αποτελεί φυσικά την ‘ειδικότητα’ του καναλιού. Ουσιαστικά, αυτό που κάποτε ήταν μία ‘πολυτέλεια’ ή απλά προσιτό από μεγάλους οργανισμούς, είναι πλέον διαθέσιμο σε μία μικρομεσαία επιχείρηση.

Παράλληλα, βλέπουμε σημαντική μετάβαση από ασπρόμαυρα συστήματα σε έγχρωμα, αλλά και μία μετάβαση των μεγαλύτερων συστημάτων (π.χ. Α3 εκτυπωτές) σε συστήματα εκτύπωσης Α4.

Μία τελευταία τάση που θεωρούμε πολύ σημαντική και έχουμε εξαιρετικές λύσεις, είναι αυτή της μετάβασης σε ‘μεγάλες’ ψηφιακές εκτυπώσεις. Βλέπουμε δηλαδή μία μετάβαση από παραδοσιακές offset εκτυπώσεις σε ψηφιακές υποδομές.»

 

Στον δρόμο προς το μεγαλύτερο launch της ιστορίας της

Ολοκληρώνοντας τη συζήτησή μας με τον κ. Ραμπάτ, αναφερθήκαμε στην Conduent, την εταιρεία BPO (Business Process Outsourcing) που προέκυψε πριν από περίπου έναν χρόνο από τη Xerox. Ουσιαστικά, η εξαγορά στον χώρο του outsourcing που είχε πραγματοποιηθεί παλαιότερα, γίνεται spin off σε μία εταιρεία BPO, ενώ η γνωστή μας Xerox, παραμένει ακριβώς όπως τη γνωρίζαμε.

Μάλιστα, στην ελληνική αγορά δεν υπήρξε ποτέ αυτός ο διαχωρισμός ούτως ή άλλως, οπότε δεν αλλάζει κάτι επί της ουσίας. Εάν έχουμε να περιμένουμε κάτι, αυτό είναι μία ακόμα πιο εστιασμένη Xerox στον τομέα της διαχείρισης εγγράφων και εκτυπώσεων, και επομένως ακόμα περισσότερες λύσεις, ακόμη περισσότερη καινοτομία, αλλά και ακόμη περισσότερες επενδύσεις.

 

Μάλιστα, αυτή η προσδοκία γίνεται πράξη τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές αφού αρχής γενομένης τον Ιούνιο, και εν συνεχεία κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, η Xerox θα πραγματοποιήσει το μεγαλύτερο launch προϊόντων στην ιστορία της!

Για την ακρίβεια, ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά συνολικά 29 νέα προϊόντα πρόκειται να λανσαριστούν εντός του αμέσως επόμενου διαστήματος, και κάποια από τα χαρακτηριστικά αυτών των νέων λύσεων, είναι η καινοτομία που ενσωματώνουν, με panels και λειτουργικό όπως αυτό των tablets και των smartphones, τα οποία ενσωματώνουν μία σειρά από προηγμένες λειτουργίες (εντυπωσιακή ήταν για παράδειγμα η αυτόματη μετάφραση που αφήνει «απείραχτη» τη δομή του εγγράφου!). Μάλιστα, αυτή η φιλοσοφία θα διέπει όλα τα μοντέλα και όχι μόνο τα πιο μεγάλα.

 

Μείνετε συντονισμένοι λοιπόν!

 

Related Posts