ΙΤ και Ναυτιλια: Σαλπαροντας µε την τεχνολογια

Εάν υπάρχει ένας τοµέας που µας κάνει εθνικά υπερήφανους από την πρώτη στιγµή της ιστορίας µας µέχρι σήµερα, αυτός είναι δίχως άλλο η ναυτιλία. Με την εξάρτησή της από την τεχνολογία να αυξάνει, αλλά και τις απαιτήσεις της επίσης, η εν λόγω αγορά παρουσιάζει προκλήσεις και ευκαιρίες, τόσο µοναδικές, όσο πουθενά αλλού. Ας τις γνωρίσουµε.

Όλοι µας λίγο-πολύ «γνωρίζουµε» ότι η Ελλάδα είναι µία παγκόσµια δύναµη στη ναυτιλία, αλλά εδώ που τα λέµε, πόσοι ακριβώς γνωρίζουν κάτι τέτοιο µε στοιχεία και ακρίβεια;
Σύµφωνα λοιπόν µε στοιχεία του 2014 από τον οίκο Clarksons, οι Έλληνες πλοιοκτήτες καταλαµβάνουν την πρώτη θέση στην παγκόσµια αγορά ναυτιλίας, εάν ως βασικός τρόπος υπολογισµού χρησιµοποιηθεί η ολική χωρητικότητα (gt = gross tonnage ή κόρος) των πλοίων (όχι δηλαδή ο αριθµός των τελευταίων).

Μία παγκόσµια πρωτιά για την Ελλάδα

Συνοπτικά, µε βάση τα στοιχεία της Clarksons, ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από 4.894 πλοία µε συνολική χωρητικότητα 169 εκατ. κόρους, ενώ στη δεύτερη θέση µε 8.357 πλοία και 159 εκατ. κόρους βρίσκεται η Ιαπωνία. Αξίζει να σηµειωθεί, ότι τρίτη στη σχετική κατάταξη είναι η Κίνα µε 6.427 πλοία συνολική χωρητικότητας 117 εκατ. κόρων.
Τα στοιχεία αυτά παρουσιάζουν τόσο ποσοτικό, όσο και ποιοτικό ενδιαφέρον, αφού η µέση χωρητικότητα ανά ελληνόκτητο πλοίο είναι πολύ υψηλότερη από αυτήν των υπολοίπων, γεγονός που υποδηλώνει και το διαφορετικό του τύπου τους. Δεν αποτελεί λοιπόν έκπληξη το γεγονός ότι η Ελλάδα προηγείται στον αριθµό δεξαµενόπλοιων µε 1.217 πλοία, έναντι 938 της Ιαπωνίας και 531 της Κίνας.

Μάλιστα, οι επενδύσεις είναι εξαιρετικά σηµαντικές για το νέο έτος, µε τις παραγγελίες του πρώτου τριµήνου να είναι κατά 126% υψηλότερες σε σχέση µε το 2013, µε το αντίστοιχο κεφάλαιο να φτάνει τα 6,8 δις Ευρώ!

Είναι λοιπόν φανερό, ότι η ναυτιλία, είναι µία εξαιρετικά σηµαντική, αλλά και ακµάζουσα αγορά, η οποία χρήζει ιδιαίτερης µελέτης και προσοχής.

Μια αγορά γεµάτη απαιτήσεις…

Είναι µάλλον αναµενόµενο το να θεωρεί κανείς ότι η αγορά ναυτιλίας είναι ένας «παράδεισος» όπου το χρήµα ρέει άφθονο, κανείς δεν ασχολείται µε ευτελή εξαψήφια ποσά κ.λπ. Παρ’ όλα αυτά, τα πράγµατα είναι λίγο διαφορετικά…
Η αγορά ναυτιλίας χαρακτηρίζεται από το επίθετο «µεγάλος». Μεγάλα ποσά, µεγάλες ευκαιρίες, µεγάλες δυσκολίες, µεγάλες απαιτήσεις, µεγάλα margins, µεγάλα ρίσκα. Όλα είναι µεγάλα µε εξαίρεση τον χρόνο αντίδρασης ο οποίος θα πρέπει να είναι σχεδόν µηδενικός!

Αυτή η «µεγαλοσύνη» αλλά και η ανάγκη για άµεση ανταπόκριση, προκύπτει από την ίδια τη φύση της αγοράς και τα ποσά που διακυβεύονται κάθε στιγµή. Μία µέρα καθυστέρησης µπορεί να στοιχίσει από λίγες εκατοντάδες χιλιάδες Ευρώ µέχρι κάποια εκατοµµύρια. Ένα ανταλλακτικό που δεν ήρθε στην ώρα του ισοδυναµεί µε απώλεια του συµβολαίου υποστήριξης και ένα υλικό εκτός προδιαγραφών µε µήνυση. Τα πράγµατα είναι τόσο απλά και τόσο πολύπλοκα!

Η αγορά ναυτιλίας χαρακτηρίζεται από το επίθετο «µεγάλος». Μεγάλα ποσά, µεγάλες ευκαιρίες, µεγάλες δυσκολίες, µεγάλες απαιτήσεις, µεγάλα margins, µεγάλα ρίσκα. Όλα είναι µεγάλα µε εξαίρεση τον χρόνο αντίδρασης ο οποίος θα πρέπει να είναι σχεδόν µηδενικός!

Εάν ρωτήσετε έναν πλοιοκτήτη για την νο1 προτεραιότητά του, θα πάρετε απαντήσεις όπως «αξιοπιστία» και «ποιότητα», αλλά αυτό δεν σηµαίνει ότι δεν ενδιαφέρεται για το κόστος. Έχει και αυτό τη θέση του πολύ ψηλά στην ατζέντα της διαπραγµάτευσης, και ο λόγος είναι απλός: Ακόµη και η παραµικρή βελτίωση µπορεί να µεταφραστεί σε πολύ µεγάλα ποσά.

Θα λέγαµε λοιπόν ότι στοιχεία όπως η ασφάλεια, η ποιότητα και η αξιοπιστία (όλα όψεις του ίδιου νοµίσµατος πρακτικά) αποτελούν τη βασική προτεραιότητα, αλλά το ίδιο συµβαίνει και µε αυτό που ονοµάζουµε operating excellence. Κάθε τρόπος βελτίωσης των operations µεταφράζεται είτε σε εξοικονόµηση χρόνου, είτε σε εξοικονόµηση χρηµάτων, µε το πρώτο να ισοδυναµεί πάντοτε µε χρήµα. Εποµένως, η έννοια του κόστους µεταφέρεται σε επίπεδο βελτιστοποίησης διαδικασιών και ως εκ τούτου η άσκηση για τους συνεργάτες και τις εταιρείες τεχνολογίας, δεν είναι το πόσο χαµηλότερη τιµή θα δώσουν, αλλά το πόσο έξυπνη λύση θα σχεδιάσουν. Στη ναυτιλία τα πάντα µετρώνται και µετρώνται σε δύο ισοδύναµα νοµίσµατα: Χρόνο και χρήµα.

…αλλά και ευκαιρίες

Έχοντας όλες αυτές τις απαιτήσεις, είναι λογικό για κάποιον να αποθαρρυνθεί, προτιµώντας να µην ασχοληθεί ή να µην ρισκάρει. Κάτι τέτοιο µπορεί να µην είναι µεµπτό, αλλά οπωσδήποτε δεν είναι η νοοτροπία µε την οποία θα καταφέρετε να µεγαλώσετε την επιχείρησή σας ή να δώσετε ένα επιπλέον bonus στο προσωπικό και -Θεός φυλάξοι- στον εαυτό σας.
Θα πρέπει λοιπόν να αδράξετε την ευκαιρία, και να µελετήσετε προσεκτικά την αγορά της ναυτιλίας και τις απαιτήσεις της. Τι είδους λύσεις, θα µπορέσετε να δώσετε; Δόξα τω Θεώ, πάµπολλες! Κατά βάση, σχεδόν οτιδήποτε χρειάζεται µία «τυπική» εταιρεία αλλά µε ένα µικρό ή µεγαλύτερο twist ώστε να ικανοποιούνται θέµατα ασφάλειας, αξιοπιστίας και συµµόρφωσης, αλλά και καθαρά εξειδικευµένες λύσεις, κυρίως στον χώρο των τηλεπικοινωνιών αλλά όχι µόνο.

Μερικά σηµεία άξια ενδιαφέροντος είναι τα εξής:
> Προσοχή στο µέγεθος
Η αγορά ναυτιλίας είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη σε θέµατα µεγέθους, αφού και η παραµικρή µείωση συνεπάγεται εξοικονόµηση χώρου και (συνήθως) βάρους. Αυτό µε τη σειρά του κάνει τη ζωή εν πλω πιο εύκολη, αλλά και τις µεταφορές από και προς το πλοίο, πολύ πιο οικονοµικές. Ακόµη και αν πρόκειται για ανταλλακτικά εκτύπωσης λοιπόν, το µέγεθος όχι µόνο µετράει, αλλά κάνει και τη διαφορά.

> Η κατανάλωση µετράει
Εάν το µέγεθος είναι σηµαντικό, τότε η κατανάλωση ενέργειας είναι ζωτικής σηµασίας. Χαµηλή κατανάλωση ενέργειας σηµαίνει λιγότερες φθορές, εξοικονόµηση καυσίµων και γενικότερα πόρων, πιο εύκολη συντήρηση, δυνατότητα πιο ευρείας διασποράς κ.λπ. Λύσεις όπως thin clients είναι πολύ πιο ελκυστικές απ’ ότι ίσως θα πίστευε κανείς αρχικά, ενώ πολλές φορές είναι και οι µόνες εφικτές στην υλοποίηση.

> Επικοινωνία πάση θυσία
Αν και για το θέµα των επικοινωνιών, η σπουδαιότητα είναι προφανής, εντούτοις δεν µπορούµε να του δώσουµε αρκετή έµφαση! Η επικοινωνία θα πρέπει να διασφαλίζεται µε χίλιους δυο τρόπους και εναλλακτικά κανάλια, δορυφορικές και µη συνδέσεις θα πρέπει να βρίσκονται πάντοτε σε ετοιµότητα, ενώ φυσικά δεν είναι µόνο ζήτηµα ασφάλειας. Πολλές φορές, πρόκειται για απλά θέµατα συνεννόησης που όµως επιφέρουν τεράστιες κυρώσεις εάν δεν πραγµατοποιηθούν µε τον σωστό τρόπο και κατά τον σωστό χρόνο.

> Εν πλω αλλά όχι µόνο
Προσεγγίζοντας µία ναυτιλιακή εταιρεία, πολλές φορές ξεχνάµε ότι υπάρχει ζωή και… έξω από το πλοίο! Έτσι λοιπόν, εάν δεν ειδικευόµαστε για λύσεις on-board, µπορούµε κάλλιστα να εστιάσουµε σε πιο «επίγεια» θέµατα καλύπτοντας τα κέντρα διοίκησης, τα υποκαταστήµατα κ.λπ. Είναι επίσης πολύ σηµαντικό να έχουµε υπόψιν ότι η εν λόγω αγορά διαθέτει πολλούς και σηµαντικούς συνεργάτες (πράκτορες, ασφαλιστικές, εκτιµητές, εξειδικευµένο προσωπικό κ.α.), οι οποίοι θα πρέπει να βρίσκονται σε άµεση επαφή µαζί της, πολλές φορές µάλιστα, «υποτασσόµενοι» στις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές της.

> Διαχείριση στόλου
Προφανής λύση φυσικά και κάτι που οι περισσότερες επιχειρήσεις θα διαθέτουν ήδη, αλλά οι διαφορές στις υπάρχουσες λύσεις είναι κατά γενική οµολογία, ιδιαίτερα σηµαντικές. Εποµένως, ίσως µία κακή υλοποίηση ή µία όχι «καλοραµµένη» λύση, να αποτελεί την ευκαιρία σας για να δείξετε την τεχνογνωσία και να εξοικονοµήσετε στον πελάτη σας χρήµα και χρόνο. Μάλιστα, ειδικά η σηµερινή εποχή είναι ακόµα πιο ελπιδοφόρα καθώς οι παλαιότερες λύσεις δεν υποστηρίζουν όλες τις σύγχρονες τάσεις όπως το cloud και το mobility.

> Εκτυπώσεις και άλλα «κοινότυπα»
Όπως ακριβώς δεν θα πρέπει να ξεχνάµε ότι πρόκειται για εταιρείες µε παρουσία εντός και εκτός θαλάσσης, έτσι δεν θα πρέπει να µας διαφεύγει και το γεγονός ότι και αυτές έχουν ανάγκη και από κάποιες κλασικές λύσεις, όπως servers, εκτυπωτές κ.λπ. Ιδιαίτερη έµφαση αξίζει να δώσετε σε θέµατα document management αλλά και διαχείριση εκτυπώσεων, αφού το θέµα της αρχειοθέτησης είναι κάτι παραπάνω από σηµαντικό στην αγορά ναυτιλίας. Είναι… «εθισµός», συνήθως υπαγορευόµενος από θέµατα νοµοθεσίας, συµµόρφωσης και πρωτίστως, νοµικής προστασίας.

> Επέκταση και ανανέωση
Με δεδοµένο ότι η συντήρηση και η διαχείριση εξοπλισµού εν πλω, δεν είναι και ότι πιο απλό, φροντίστε να σχεδιάζετε λύσεις που να µπορούν εύκολα να γίνουν update, να υποστηριχθούν αποµακρυσµένα χωρίς απαιτήσεις σε bandwidth και φυσικά να είναι εύκολο να αναβαθµιστούν ώστε να εξασφαλίσετε και εσείς κάποιο επιπλέον εισόδηµα κάποια στιγµή!

> Συµµόρφωση και κανονισµοί
Τεράστιο κεφάλαιο στον χώρο της ναυτιλίας, όχι µόνο λόγω των όσων διακυβεύονται (πανάκριβα φορτία και ανθρώπινες ζωές), αλλά και λόγω του ότι οι νόµοι και οι υποχρεώσεις ποικίλλουν ανάλογα µε τα… ύδατα. Δεν είναι λίγες οι φορές που κατά τα λοιπά απλές λύσεις software έχουν προβάδισµα λόγω της έξυπνης υποστήριξης των διαφόρων κανόνων συµµόρφωσης.

> Timezones
Εάν η εγκατάσταση λύσεων σε περιοχές που εκτείνονται σε πάνω από ένα timezone είναι πρόβληµα, φανταστείτε τι γίνεται όταν µία επιχείρηση είναι ήδη κατανεµηµένη σε διαφορετικά timezones, ενώ τα assets της «µπαινοβγαίνουν» σε αυτές διαρκώς! Μπορεί να ακούγεται τετριµµένο αλλά σας διαβεβαιώνουµε ότι κάθε άλλο παρά είναι. Λύσεις διασύνδεσης, επικοινωνίας και συνεργασίας, καθώς και ενηµερώσεις σε πραγµατικό χρόνο, µαζί µε την αναγκαιότητα καταγραφής τους, µπορεί να αποδειχθούν ιδιαίτερα πολύπλοκες.

> Ασφάλεια και αξιοπιστία
Δύο στοιχεία που πρακτικά είναι ισοδύναµα αφού το ένα συνεπάγεται (λίγο έως πολύ) το άλλο. Αξιόπιστες λύσεις και υλικά µεταφράζονται σε ασφάλεια, ενώ βέβαια η ίδια η ασφαλής λειτουργία µεταφράζεται σε αξιόπιστη πλεύση. Παρ’ όλα αυτά, θα πρέπει να διαχωρίσουµε το γεγονός ότι απαιτείται ασφάλεια (σε βαθµό παροξυσµού πολλές φορές) σε επίπεδο δεδοµένων (κάτι άσχετο µε την αξιοπιστία των υλικών), καθώς και το γεγονός ότι ένα µη αξιόπιστο σύστηµα, ακόµη και αν δεν επιφέρει καµία αλλαγή σε θέµατα ασφάλειας, προκαλεί τόση «γκρίνια» που µοιραία δηµιουργεί ρήγµατα στις σχέσεις σας µε τον πελάτη.

> Υποστήριξη και απόκριση
Εξαιρετικά σηµαντικό τέλος, είναι το θέµα της υποστήριξης και της απόκρισης που υπόσχεστε σε έναν πελάτη σας από τον χώρο της ναυτιλίας. Εδώ τα πράγµατα είναι απλά: Ζητήστε όσα θεωρείτε ότι είναι δίκαιο, αλλά φροντίστε να µην τα… θαλασσώσετε!

Γιάννης Στασινόπουλος, Active Computer Sustems: Έξυπνες και αποτελεσµατικές λύσεις για την εξειδικευµένη και απαιτητική αγορά της Ναυτιλίας.

Η αγορά της ναυτιλίας είναι µία δυναµική αλλά και απαιτητική αγορά, και εν αντιθέσει µε ό,τι πιστεύουν αρκετοί, είναι ιδιαίτερα «ευαίσθητη» σε θέµατα που αφορούν την ποιότητα των παρεχόµενων υπηρεσιών και προϊόντων, δίχως να επιτρέπει λάθη και αστοχίες.
Η ACTIVE Computer Systems S.A. αποτελώντας τον µοναδικό «Platinum Printing and Computing Systems» συνεργάτη της HP για Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και επίσηµο επισκευαστικό της κέντρο, διαθέτει εξειδικευµένο προσωπικό και προσφέρει ειδικά µελετηµένες λύσεις για την ναυτιλία.
Η αναγκαιότητα για εξειδικευµένες λύσεις, άµεση απόκριση και χαµηλό κόστος είναι εµφανής, αρκεί να αναλογιστούµε τις ιδιαίτερες ανάγκες του κλάδου, αλλά και µερικούς από τους περιορισµούς της εν λόγω αγοράς:

• Απαιτείται υψηλή ποιότητα εκτυπωτικών µηχανών, αφού η λειτουργία της επιχείρησης είναι διαρκής αλλά και σε πολλαπλά time-zones. Δεν υπάρχουν «νεκρά διαστήµατα» ή δυνατότητα να διακοπεί κάποια διαδικασία για να πραγµατοποιηθούν δοκιµές, αλλαγές κλπ.

• Τα οικονοµικά µεγέθη είναι υψηλά και αυτό σηµαίνει, ότι η οποιαδήποτε βελτίωση µπορεί να κάνει τη διαφορά. Κάτι φαινοµενικά «ασήµαντο» όπως το µέγεθος ή το βάρος ενός ανταλλακτικού, µπορεί να µεταφραστεί σε ένα ευκαταφρόνητο κόστος, εάν υπάρχει συχνή αντικατάσταση.

• Επιπλέον, κάθε έξυπνη λύση (unique sales proposition) µπορεί να αποσβέσει πολύ υψηλά ποσά και µάλιστα πολύ γρήγορα, και έτσι είναι εξαιρετικά σηµαντικό για κάθε συνεργάτη να µπορεί να σχεδιάζει και να υλοποιεί τέτοιες πρωτοβουλίες, αναγνωρίζοντας τις αντίστοιχες ευκαιρίες.

• Το επίπεδο της υποστήριξης πρέπει να είναι πραγµατικά top-of-the-line. Μία κλήση για βοήθεια από µία ναυτιλιακή εταιρεία, συνήθως σηµαίνει «τώρα».

• Τέλος, η αγορά της ναυτιλίας είναι πολύ «ευαίσθητη» σε θέµατα ασφάλειας, ενώ πολλές φορές δεν πρόκειται απλά για πολιτική της εκάστοτε εταιρείας, αλλά και για θέµα κανονιστικής συµµόρφωσης µε βάση διεθνείς ντιρεκτίβες.

Η Active συνδυάζοντας εξειδίκευση, αποτελεσµατικότητα, ανταγωνιστικές τιµές και την ποιότητα των προϊόντων ενός καταξιωµένου κατασκευαστή, της HP, µπορεί και ξέρει να προσφέρει λύσεις, τόσο για τα διοικητικά κέντρα των εταιρειών ναυτιλίας, όσο και για όσους βρίσκονται εν πλω, καλύπτοντας ολοκληρωµένα την αγορά ναυτιλίας από άκρη σε άκρη.

Πιο συγκεκριµένα, µερικές από τις λύσεις που παρέχει η Active και η HP για την αγορά της ναυτιλίας, είναι οι εξής:
• Εξειδικευµένες υπηρεσίες διαχείρισης εκτυπώσεων (Managed Print Services) σε συνεργασία µε την HP, οι οποίες µειώνουν δραµατικά το κόστος εκτύπωσης, ενώ προσφέρουν ασφαλείς εκτυπώσεις και αέναη λειτουργία του εκτυπωτικού στόλου.

• Λύσεις αναλωσίµων που µειώνουν κατακόρυφα το κόστος αποστολής και διαχείρισης. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στα νέα αναλώσιµα της HP, σειρές όπως οι OfficeJet X476dw,  Χ576dw και Χ585. Η συµπαγής και ελαφριά τους σχεδίαση µειώνει το κόστος µεταφοράς και διαχείρισής τους, ενώ φυσικά, το γεγονός ότι πρόκειται για αυθεντικά αναλώσιµα HP, δίνει απάντηση στην ανάγκη για υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία. Σηµαντικό πλεονέκτηµα επίσης των HP αναλωσίµων για την ναυτιλία είναι η διεθνής τους συµβατότητα, ταιριάζουν δηλαδή σε όλα τα µηχανήµατα απ’ όποια χώρα κι αν αγορασθούν.

• Νέες προτάσεις και λύσεις στο computing, µε χαµηλό footprint και κατανάλωση ενέργειας, καθώς και µεγάλη ευκολία στη διαχείριση, υψηλή ανθεκτικότητα αλλά και άµεση αντικατάσταση, χωρίς ρυθµίσεις εφόσον απαιτηθεί. Όλα αυτά γίνονται εφικτά χάρη στη σχεδίαση περιβαλλόντων thin client από την Active Computer Systems, στα οποία φιλοξενούνται οι παγκοσµίως κορυφαίες λύσεις της HP. Παράλληλα, η Active προσφέρει και λύσεις mobile Computing τόσο για «on-shore» όσο και για «off-shore» περιβάλλοντα, παρέχοντας υποδοµή υψηλής αξιοπιστίας και µε δυνατότητα διαρκούς επικοινωνίας – δύο από τα πλέον απαραίτητα στοιχεία σε ναυτιλιακό περιβάλλον.

• Άµεση και υψηλής ποιότητας υποστήριξη, χάρη σε µία σειρά από αντίστοιχα support services και συµβόλαια συντήρησης. Στην «κορωνίδα» αυτών των υπηρεσιών της Active συναντάµε την «24×7 break και fix», µία υπηρεσία που προβλέπει άµεση 24ώρη κάλυψη του πελάτη, 7 ηµέρες την εβδοµάδα.

Η ACTIVE έχει αναγνωρίσει τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις της αγοράς της ναυτιλίας εδώ και πολύ καιρό. Αυτός άλλωστε, ήταν ο λόγος που συµµετείχε στα Ποσειδώνια 2014, σε συνεργασία µε την HP- τον στρατηγικό της συνεργάτη, παρουσιάζοντας λύσεις που ανταποκρίνονται αποκλειστικά στον κλάδο αυτό.

Εν κατακλείδι, η Active Computer Systems, µε την αποδεδειγµένη αξιοπιστία των προϊόντων της HP, φροντίζει οι λύσεις και οι υπηρεσίες της να µπορούν να «µεγαλώσουν» και να «αναπτυχθούν» µαζί µε τους πελάτες της, ώστε οι τελευταίοι να είναι πάντοτε εφησυχασµένοι και να µπορούν να εστιάσουν στο core business τους, όπως ακριβώς το επιθυµούν, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα µείωση τον δαπανών και αύξηση της παραγωγικότητας.

Λυδία Τσιούκα, ΙΒΜ: Βελτιστοποιηµένες Λύσεις για τον Ναυτιλιακό Κλάδο

Μια από τις σηµαντικότερες τεχνολογικές προκλήσεις στη ναυτιλία είναι η επικοινωνία των συστηµάτων που βρίσκονται στη στεριά µε το πλοίο. Κρίσιµα, µεγάλου όγκου δεδοµένα απαιτούνται να βρίσκονται στο καράβι για την ασφαλή και απρόσκοπτη καθηµερινή λειτουργία του, όπως operations manuals, διαδικασίες ασφάλειας, κ.ά.

Ωστόσο, το bandwidth είναι συνήθως µικρό και λόγω της συνεχούς κίνησης του πλοίου έχει µεγάλες διακυµάνσεις. Η υπάρχουσα τεχνολογία, όπως για παράδειγµα τα πρωτόκολλα επικοινωνίας TCP/IP µπορούν να οδηγήσουν σε απώλεια πακέτων δεδοµένων έως και 30% και συνεπώς στην ανάγκη µιας νέας αποστολής που συνεπάγεται και επιπλέον κόστος.

Η ΙΒΜ αντιλαµβανόµενη την αυξανόµενη ανάγκη για ασφαλή και γρήγορη µεταφορά µεγάλου όγκου δεδοµένων σε όλο τον κόσµο, στο χώρο της ναυτιλίας αλλά και σε άλλους επιχειρηµατικούς κλάδους, προχώρησε τo 2014 στην εξαγορά της εταιρίας Aspera.

Η τεχνολογική ευρεσιτεχνία της Aspera, επιταχύνει την ασφαλή µεταφορά µεγάλων αρχείων ή σειράς δεδοµένων έως και 99,9% – για παράδειγµα µια µετάδοση αρχείου 24 gigabyte που διασχίζει το µισό πλανήτη, διαρκεί 26 ώρες, ενώ θα µπορούσε να γίνει σε 30 δευτερόλεπτα. Αυτή η ταχύτητα επιτυγχάνεται από το πρωτόκολλο Aspera fasp, το οποίο υπερβαίνει τους εγγενείς περιορισµούς των ευρυζωνικών δικτύων και δίνει υψηλής απόδοσης και ασφάλειας µεταφορά δεδοµένων, ακόµα και στα πιο δύσκολα WAN περιβάλλοντα. Επίσης, είναι ένας πιο αποτελεσµατικός τρόπος µεταφοράς δεδοµένων από και προς περιβάλλοντα Cloud.

Ένα επίσης σηµαντικό και δυσεπίλυτο πρόβληµα στο χώρο της ναυτιλίας είναι η πολυπλοκότητα του ορθού προγραµµατισµού χρήσης των πόρων. Το λογισµικό ΙΒΜ ILOG µπορεί να κάνει την επιχείρηση  πιο έξυπνη και αποδοτική µε τη δηµιουργία βέλτιστων χρονοδιαγραµµάτων και κατανοµής των πόρων, µε την ανάλυση όλων των πιθανών σεναρίων και των περιορισµών, σε τέσσερις κύριους τοµείς: στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναµικού, του στόλου, των παγίων και του λειτουργικού κόστους.

Η έξυπνη διαχείριση των παγίων µπορεί να είναι ένας ακόµη κρίσιµος παράγοντας που επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία µιας ναυτιλιακής επιχείρησης. Οι λύσεις ΙΒΜ Maximo µπορούν να βελτιώσουν τα µεικτά κέρδη µιας επιχείρησης, µιας και µπορεί να επιτευχθεί: µείωση του CAPEX 3-7% από επέκταση χρήσης των πόρων, αύξηση παραγωγής 8-15% από αύξηση χρήσης των πόρων και µείωση του απρογραµµάτιστου downtime, ετήσια εξοικονόµηση λειτουργικού κόστους 10-25% που µπορεί να προέλθει από βελτίωση του κόστους εργασίας και βέλτιστη διαχείριση ανταλλακτικών.

Μπορείτε να συλλέξετε δεδοµένα από άλλα συστήµατα όπως AVL, συστήµατα γεω-εντοπισµού, συστήµατα λειτουργίας και logistics ή χρήσης καυσίµων και αυτά να χρησιµοποιηθούν για την παρακολούθηση των εγγυήσεων, την ανάλυση του κύκλου ζωής, την κατανάλωση καυσίµων, διαχείριση του εργατικού δυναµικού και εργασιών συντήρησης είτε εσωτερικών είτε εξωτερικών συνεργείων και πολλά περισσότερα.

Τέλος, υπάρχει µια µεγάλη αναγκαιότητα για συνεχή επιχειρηµατική δραστηριότητα και ταχεία αποκατάσταση του περιβάλλοντος µιας εταιρείας σε περίπτωση διακοπής λειτουργίας του παραγωγικού περιβάλλοντος. Η ΙΒΜ προσφέρει και εδώ λύση, µέσω της υπηρεσίας IBM BCRS Cloud Virtualized Server Recovery. Είναι µια πλήρως υποστηριζόµενη υπηρεσία, που λειτουργεί όλο το εικοσιτετράωρο ειδικά σχεδιασµένη για αποκατάσταση επιχειρηµατικής λειτουργίας και η οποία βασίζεται σε cloud υποδοµές και εργαλεία παγκόσµιας κλάσης .

Για τις γενικευµένες ανάγκες υποδοµών πληροφορικής η IBM προσφέρει µοναδικά χαρακτηριστικά στo Cloud µέσω της πλατφόρµας IBM Softlayer, µε τις υψηλότερες επιδόσεις που διατίθενται στην παγκόσµια αγορά. Η εν λόγω υποδοµές, παρέχονται µέσω 20 και πλέον datacenters υψηλής τεχνολογίας και αυτοµατισµού ανά τον κόσµο ενώ ταυτόχρονα διατίθονται πρωτοφανείς δυνατότητες παραµετροποίησης για όλες τις ανάγκες των υποδοµών ΙΤ. Η πλατφόρµα Softlayer, σας παρέχει µια ευρεία γκάµα δυνατοτήτων στο Cloud επιτρέποντας την κλιµάκωση της υποδοµής ανάλογα µε τις επιχειρηµατικές σας ανάγκες, την επιτάχυνση της υλοποίησης των εφαρµογών, ασύγκριτες επιδόσεις υπολογιστικής ισχύος και δικτύου, καθώς και έλεγχο της ασφάλειας και της τοποθέτησης των δεδοµένων.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.
 

Related Posts