Apple: Αλλαγη στρατηγικης με τα νεα iPhones;

Ανακάτεψε τελικά την τράπουλα η Apple με τα δύο νέα iPhones. Πόσο; Όχι τόσο πάντως όσο πολλοί ανέμεναν ή τουλάχιστον όχι εκεί όπου οι περισσότεροι ανέμεναν. Πράγματι, η εταιρεία δεν παρουσίασε καμία αληθινά φθηνή συσκευή όπως φημολογούταν εδώ και μήνες. Ως αποτέλεσμα, δημιουργούνται πλέον ερωτήματα για το αν τελικώς η Apple έχει ως στόχο να διευρύνει τα στρώματα της αγοράς στα οποία απευθύνεται ή απλώς θεωρεί ότι χρειάζεται να έχει δύο μοντέλα, τα οποία εξωτερικά, βέβαια, μοιάζουν πάρα πολύ, καθώς η οθόνη τους είναι η ίδια

Έχουμε και λέμε λοιπόν: Το “φθηνό” iPhone 5C θα πωλείται στην Ευρώπη στα € 599 και € 699, για την έκδοση με τα 16 και 32 GB, αντίστοιχα. Στην Ελλάδα θα πρέπει να υπολογίσουμε τουλάχιστον € 40 παραπάνω για τις βασικές εκδόσεις και ουσιαστικά το iPhone 5C θα έρθει στην τιμή που πωλείται σήμερα το iPhone 5. Αυτές οι τιμές βέβαια ισχύουν μόνο για τη συσκευή, αφού θα πρέπει να δούμε με τι επιδοτήσεις θα το προσφέρουν οι πάροχοι. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, οι αντίστοιχες συσκευές με διετές συμβόλαιο θα προσφέρονται στις τιμές των $ 99 και $ 199. Μια ακόμη έκπληξη είναι το γεγονός ότι θα αντικαταστήσει το iPhone 5 αφήνοντας το iPhone 4S στις προθήκες των καταστημάτων ως το “προηγούμενο” μοντέλο.

Αφού, λοιπόν, οι φήμες για το “φθηνό” iPhone αποδείχτηκαν όνειρα θερινής νυκτός ας περάσουμε στο…ακριβό iPhone 5S. Η νέα ναυαρχίδα της Apple στη βασική της έκδοση θα διατίθεται από την τιμή των € 699 στην Ευρώπη. Η διαφορά των € 100 μεταξύ των δύο συσκευών κάνει ακόμα πιο φανερό το γεγονός ότι τελικά δεν υπάρχει φθηνό iPhone, με δεδομένες μάλιστα τις μεγάλες τεχνικές διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων.

Το iPhone 5C είναι κατασκευασμένο από πολυκαρβονικό υλικό με μεταλλικό πλέγμα, θα διατίθεται σε 5 χρώματα (λευκό, ροζ, κίτρινο, μπλε και πράσινο), θα είναι εξοπλισμένο με οθόνη Retina 4″, επεξεργαστή A6 και κύρια κάμερα 8 MP. Με άλλα λόγια το iPhone 5C είναι πρακτικά ένα “πλαστικό” iPhone 5 με λίγες βελτιώσεις σε θέματα όπως η κάμερα.

Αντίθετα, το iPhone 5S είναι πράγματι μια “άλλη” συσκευή με τρεις σημαντικές διαφορές. Η πρώτη είναι ότι διαθέτει έναν νέο επεξεργαστή (Α7) με αρχιτεκτονική 64bit που συνοδεύεται από έναν δεύτερο συν-επεξεργαστή (Μ7) και αναμένεται να προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις. Η δεύτερη είναι ότι υπάρχουν πολλές βελτιώσεις όσον αφορά στην ποιότητα των φωτογραφιών που τραβά ο χρήστης, χωρίς, όμως, να αυξάνεται και η ανάλυση της ενσωματωμένης κάμερας. Η τρίτη διαφορά -και ίσως η πιο ενδιαφέρουσα- είναι η ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας Touch ID που ουσιαστικά κάνει το κεντρικό πλήκτρο της συσκευής ένα είδος αναγνώστη του δακτυλικού αποτυπώματος του χρήστη, προσφέροντας υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας.

Και οι δύο συσκευές θα τρέχουν το νέο iOS 7 και η διάθεσή τους θα ξεκινήσει στις 20 Σεπτεμβρίου σε μεγάλες αγορές όπως η ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Βρετανία και η Γερμανία, ενώ η έκπληξη ήταν ότι στο πρώτο κύμα περιλαμβάνεται και η Κίνα. Βέβαια, από την άλλη πλευρά, η Κίνα αποτελεί το μεγάλο στοίχημα της Apple αυτή τη στιγμή. Για την Ελλάδα, οι υπάρχουσες πληροφορίες αναφέρουν ότι η διάθεση θα ξεκινήσει περίπου ένα μήνα μετά το πρώτο “κύμα” στο διάστημα μεταξύ 15 και 20 Οκτωβρίου.

Με τις τιμές αυτές πάντως το iPhone 5C δεν μπορεί να πει κάποιος ότι είναι ένα πιο προσιτό iPhone. Σε σημείο που να αναρωτιέται κανείς σε ποιο ακριβώς τμήμα της αγοράς θέλει να απευθυνθεί η Apple. Γιατί η διαφορά στη τιμή του 5C από το 5S δεν είναι τέτοια που να αποτρέψει κάποιον από το να προτιμήσει την πιο ακριβή έκδοση. Ήδη στην αγορά της Κίνας, που είναι και το μεγάλο διακύβευμα για την Apple, οι αντιδράσεις για τις νέες συσκευές μαρτυρούν το λιγότερο απογοήτευση. Οι χρήστες του Weibo, του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου της Κίνας, απάντησαν σε ποσοστό 89% ότι το iPhone 5C είναι πάρα πολύ ακριβό. Και πως θα μπορούσαν να απαντήσουν διαφορετικά όταν η “φθηνή” συσκευή της Apple θα πωλείται στην Κίνα γύρω στα $728.  Οι αντιδράσεις αυτές υπήρξαν αρκετές για να πέσει η μετοχή της Apple κατά 5,4% στη Wall Street την αμέσως επόμενη ημέρα από την παρουσίαση των συσκευών.

H “μεγάλη” εικόνα

Είναι, λοιπόν, ατυχής η επιλογή της Apple; Τα πράγματα δεν είναι ποτέ τόσο απλά, ειδικά μάλιστα όταν μιλάμε για την Apple. Γιατί μπορεί οι περισσότεροι αναλυτές να συμφωνούν ότι τα δυο ολοκαίνουρια iPhones δεν προκαλούν τον ενθουσιασμό αλλοτινών εποχών, όμως για πολλούς από αυτούς τους αναλυτές, η πιο σπουδαία ανακοίνωση από την Apple δεν ήταν οι συσκευές. Ο μεγάλος πρωταγωνιστής της πρόσφατης παρουσίασης ήταν η ανακοίνωση από τον Tim Cook ότι μαζί με κάθε νέα συσκευή με το iOS 7 θα είναι διαθέσιμα δωρεάν τα iWork apps, iPhoto, και iMovie.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Cook υποστήριξε πως οι συσκευές με το iOS δεν είναι μόνο για κατανάλωση περιεχομένου αλλά και για παραγωγή περιεχομένου. Ούτε ότι το iOS θα είναι το δημοφιλέστερο λειτουργικό σύστημα. Η Apple θέλει να επεκτείνει τη γκάμα των πελατών της και βλέπει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια στο χώρο των επιχειρήσεων. Και η δωρεάν διάθεση του iWork-το οποίο περιλαμβάνει τα Pages, Numbers και Keynote- ίσως να αποτελεί και μία απάντηση στην ενσωμάτωση του Office σε πολλά από τα Windows tablets που κάνουν σταδιακά την εμφάνιση τους. Η Apple τόσο με το πρώτο iPhone όσο και με το πρώτο iPad έπιασε στον ύπνο την αγορά. Όμως η αγορά έχει πλέον ξυπνήσει και όλοι οι παίκτες αντιλαμβάνονται ότι το προφίλ των mobile συσκευών αποκτά χαρακτηριστικά που έχουν άμεση σχέση με το productivity. Ακριβώς εκεί θα δοθεί η πραγματική “μάχη” και όχι στα specs, όπως είχαμε συνηθίσει να πιστεύουμε.   

Σε κάθε περίπτωση η νέα εποχή iPhone ξεκινά και η επιτυχία θα κριθεί όπως πάντα από την ανταπόκριση των καταναλωτών. Μόνο που αυτή τη φορά μαζί με την καινοτομία και το marketing, στην εξίσωση έχουν εισέλθει και νέοι παράγοντες, άγνωστοι εν πολλοίς μέχρι σήμερα. Μένει να δούμε, λοιπόν, αν η Apple διάβασε για μία ακόμη φορά σωστά τις μύχιες επιθυμίες των καταναλωτών ή αν απλά έχει χάσει το momentum που διέθετε και περιορίζεται σε λύσεις καθαρά διαχειριστικού χαρακτήρα.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.
 

Related Posts