Xerox: Στην εποχη των Managed Print Services η Ελλαδα

Ραγδαία ανάπτυξη και στην ελληνική αγορά σημειώνουν τα Managed Print Services (MPS), καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις εφαρμόζουν ήδη ή συζητούν την εφαρμογή τους με σκοπό την αξιοποίηση των σημαντικών ωφελειών που προκύπτουν από την υλοποίησή τους. Αυτό προκύπτει από την πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε με την αποκλειστική  υποστήριξη της Xerox Ελλάδος και στόχο την αποτύπωση της ελληνικής πραγματικότητας όσον αφορά τις υπηρεσίες. Η δραστική μείωση στις δαπάνες εκτύπωσης, βελτίωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων, απόδοση των διαδικασιών, ασφάλεια των δεδομένων και η ποιότητα εκτύπωσης, είναι οι κινητήριες δυνάμεις πίσω από την ανάπτυξη των MPS στη χώρα μας.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 246 στελέχη ΙΤ, οικονομικών, marketing, πωλήσεων κ.α., απαντώντας σε ένα ερωτηματολόγιο και εκφράζοντας την άποψη τους όσον αφορά τις υπηρεσίες MPS και τα οφέλη που πιστεύουν ότι προκύπτουν, τα κριτήρια επιλογής και τους ανασταλτικούς παράγοντες, καθώς και άλλες ενδιαφέρουσες πτυχές αυτών των υπηρεσιών.

Μερικά από τα κύρια συμπεράσματα είναι τα εξής:

6 στους 10 απάντησαν ότι είτε διαθέτουν συμβόλαιο MPS είτε βρίσκονται στη φάση διερεύνησης, επιβεβαιώνοντας την σημαντική υιοθέτηση της προσέγγισης MPS σαν τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο αγοράς και διαχείρισης εκτυπώσεων γραφείου.

Οι υπηρεσίες MPS θεωρούνται άμεσα συνδεδεμένες με τον έλεγχο του κόστους και τη δραστική μείωσή του.

Εκτός από τη μείωση κόστους, οι υπηρεσίες MPS θεωρούνται ως βασική υποδομή για τη μείωση του χρόνου των εργαζόμενων στην καθημερινή χρήση και διαχείριση συσκευών εκτύπωσης, αναλωσίμων και αιτημάτων χρηστών.

Κύρια κριτήρια επιλογής συνεργάτη για την παροχή υπηρεσιών MPS θεωρούνται α) το επίπεδο τεχνικής υποστήριξης, β) το κόστος της προτεινόμενης λύσης MPS, και γ) η τεχνολογία και καινοτομία που παρέχει ο συνεργάτης μέσα από την προτεινόμενη λύση MPS.

Σημαντικότεροι ανασταλτικοί παράγοντες της μη-υιοθέτησης υπηρεσιών MPS θεωρούνται α) η έλλειψη αναλυτικής ενημέρωσης σχετικά με το πλαίσιο εφαρμογής των υπηρεσιών MPS στην κάθε εταιρία και β) το αρχικό κόστος της επένδυσης (σημ. που λανθασμένα θεωρείται ότι υπάρχει, δεδομένου ότι η εφαρμογή υπηρεσιών MPS δεν απαιτεί καμία αρχική επένδυση/εκταμίευση πόρων).

Όλοι σχεδόν αντιλαμβάνονται ότι με τις υπηρεσίες MPS επιτυγχάνεται ο εκσυγχρονισμός του εκτυπωτικού εξοπλισμού (άρα και των υπηρεσιών εκτύπωσης που παρέχονται στους χρήστες κάθε επιχείρησης), με ταυτόχρονη εισαγωγή νέων λειτουργιών όπως mobile printing και λύσεις cloud.