21.9 C
Athens
02/05/2024
Biztech

Το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να αναπτύσσεται – θετικά τα μηνύματα στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την “Έκθεση Ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου 2023” που δημοσίευσαν από κοινού το Ecommerce Europe και το EuroCommerce, το 2022, ο κύκλος εργασιών του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου B2C αυξήθηκε από 849 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021 σε 899 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022, παρά το μεταβαλλόμενο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον. Αν και ο ρυθμός ανάπτυξης για το 2022, φθάνοντας το 6%, συγκρίνεται χαμηλότερος από το 2021 (12%), ο κλάδος συνεχίζει να προχωρά και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται το 2023.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, η Ευρώπη επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τον αντίκτυπο του ρωσικού επιθετικού πολέμου στην Ουκρανία, κυρίως από τους υψηλούς ρυθμούς πληθωρισμού που ασκούσαν πτωτική πίεση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Η έκθεση υπογραμμίζει ότι οι υψηλότερες τιμές ήταν ο κύριος μοχλός στην αύξηση του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, οι χαμηλότεροι όγκοι αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την αύξηση των αγορών διαδικτυακών υπηρεσιών (π.χ. ταξίδια). Ταυτόχρονα, οι ευρωπαίοι φορείς λήψης αποφάσεων έχουν την ευκαιρία να προσαρμόσουν το ρυθμιστικό τοπίο στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που θέτει η ψηφιακή και πράσινη μετάβαση.

Για να καταδείξει τη σημαντική επίδραση του πληθωρισμού στον κλάδο, η φετινή έκθεση πρόσθεσε αριθμούς ανάπτυξης προσαρμοσμένους στον πληθωρισμό για την Ευρώπη και όλες τις περιφέρειές της. Το 2021, η προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό ανάπτυξη του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν ακόμα πολύ ισχυρή (+9%), αλλά έπεσε το 2022 λόγω του πληθωριστικού σοκ, συρρικνώνοντας για πρώτη φορά (-2%). Οι μόνες περιοχές χωρίς πτώση του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2022 ήταν η Ανατολική Ευρώπη (+5%) και η Νότια Ευρώπη (+13%). Το 2023, το ηλεκτρονικό εμπόριο άρχισε να ανακάμπτει καθώς ο πληθωρισμός μειώθηκε, οδηγώντας μας να προβλέψουμε επιστροφή στην ανάπτυξη το 2023 (+2%).

Η έκθεση προσδιορίζει επίσης την τεχνολογική πρόοδο (π.χ. 5G, AR/VR, ψηφιακό πορτοφόλι) και νέες λύσεις καταστημάτων (π.χ. SaaS) ως οδηγούς βαθύτερης διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου και, ως εκ τούτου, ως ευκαιρία εξομάλυνσης των περιφερειακών διαφορών. Μια άλλη πτυχή που αναφέρεται στην έκθεση είναι η αυξανόμενη ζήτηση για πιο βιώσιμο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο αναμένεται να βασίζεται σε πιο αποτελεσματικές παραδόσεις και επιστροφές, καθώς και σε πιο οικολογικά πρότυπα κατανάλωσης και παραγωγής. Συνολικά, τα βασικά ευρήματα της έκθεσης υποδηλώνουν ότι ο κλάδος αναπτύσσει την απαραίτητη ανθεκτικότητα για να ξεπεράσει τις πολύπλευρες προκλήσεις της εποχής μας.

Ο Luca Cassetti, γενικός γραμματέας του ηλεκτρονικού εμπορίου Ευρώπης, σχολίασε: «Το 2022 σηματοδότησε την 30ή επέτειο της Ενιαίας Αγοράς της ΕΕ, και ενώ το Ecommerce Europe αναγνωρίζει τα σημαντικά βήματα που έγιναν όλα αυτά τα χρόνια, βλέπουμε επίσης ότι οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια, ειδικά σε σχέση με τις διασυνοριακές πωλήσεις. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν την ευθύνη να μειώσουν τον κατακερματισμό της αγοράς και να αφαιρέσουν τη γραφειοκρατία για τις διασυνοριακές επιχειρηματικές δραστηριότητες. Ο σχεδιασμός πολιτικών που να προστατεύουν το μέλλον και να είναι ουδέτεροι για τα κανάλια, ικανές να προσαρμόζονται στις εξελισσόμενες προσδοκίες των εταιρειών και των καταναλωτών, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη την επιχειρηματική πραγματικότητα, θα είναι πρωταρχικής σημασίας όταν ξεκινήσει ο επόμενος κύκλος της ΕΕ».

Ο Christel Delberghe, γενικός διευθυντής του EuroCommerce, σχολίασε: «Το ταξίδι των καταναλωτών αλλάζει γρήγορα και ο συνδυασμός της διαδικτυακής και εκτός σύνδεσης αλληλεπίδρασης έχει γίνει το νέο φυσιολογικό. Το 2022, με τον πληθωρισμό στα ύψη, οι καταναλωτές έγιναν πολύ πιο ευαίσθητοι στις τιμές. Όλο και περισσότερο προσπάθησαν να εξοικονομήσουν χρήματα και το έκαναν επίσης συγκρίνοντας και διαφοροποιώντας τα διαδικτυακά και offline κανάλια αγορών τους. Αναμένουμε ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας περίπου το 30% των λιανικών πωλήσεων έως το 2030. Η παρουσία στο διαδίκτυο έχει καταστεί ζωτικής σημασίας για πολλούς εμπόρους λιανικής, ειδικά για μικρότερες επιχειρήσεις».

Χρήστες ηλεκτρονικού εμπορίου – Ελλάδα

Ποσοστό χρηστών του διαδικτύου που αγόρασαν αγαθά ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου.
Πηγή: Europe E-Commerce Report 2023

Σχετικά άρθρα

Η LG ανακοίνωσε τα πρώτα πρώτα παγκοσμίως 4K IPS 1ms (GtG) gaming monitors

Giorgos Athanassiadis

H D-Link ανακοίνωσε το νέο πρόγραμμα συνεργατών VIP+

H Samsung χάνει $ 26 δισ. σε χρηματιστηριακή αξία

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα