To smartphone ως εργαλειο shopping

Smartphone, η συσκευή που όχι μόνο άλλαξε τις συνήθεις επικοινωνίας αλλά που τείνει να αλλάξει και τις καταναλωτικές μας συνήθειες όπως αποκάλυψε παγκόσμια έρευνα της GfK την οποία δημοσίευσε ο ΣΕΠΕ. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, λοιπόν, το κινητό έχει εξελιχθεί σε απαραίτητο σύμβουλο αγορών καθώς τέσσερις στους δέκα καταναλωτές πραγματοποιούν σύγκριση τιμών μέσω αυτού, όταν ψωνίζουν από τα φυσικά καταστήματα. Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά ότι το mobility δημιουργεί νέο πλαίσιο αναφοράς στο λιανεμπόριο, με τους καταστηματάρχες να έχουν ανάγκη νέων λύσεων οι οποίες θα τους επιτρέπουν σε real-time παρακολούθηση των τιμών των ανταγωνιστών.

Η έρευνα της GfK αποκάλυψε ότι οι mobile shoppers, με τη μεγαλύτερη συχνότητα χρήσης του κινητού εντός καταστημάτων, εντοπίζονται σε Ασία και Βόρεια Αμερική. Σύμφωνα με την έρευνα, η χρήση του κινητού, ως εργαλείου για τη σύγκριση τιμών, είναι πιο δημοφιλής μεταξύ των μικρότερων ηλικιών. Έτσι, η ηλικιακή ομάδα 20-29 χρησιμοποιεί το κινητό για online σύγκριση τιμών σε ποσοστό 50%, έναντι 40%, που είναι ο γενικός μέσος όρος. Αμέσως πιο δυναμικές ηλικιακές ομάδες στο online test τιμών είναι το γκρουπ των 15-19 και των 30-39, με 45% αντίστοιχα.

Η λήψη φωτογραφιών των προϊόντων, που επιθυμούν να αγοράσουν, είναι άλλη μια δημοφιλής πρακτική για τους καταναλωτές. Η έρευνα της GfΚ δεν εντοπίζει διαφορές ανάμεσα στους άνδρες και στις γυναίκες καταναλωτές, καθώς και τα δύο φύλα κάνουν χρήση του smartphone για το συγκεκριμένο σκοπό σε ποσοστό 36%. Πιο δραστήριες αποδεικνύονται οι ηλικιακές ομάδες 15-19 και 20-29, όπου τα αντίστοιχα ποσοστά διαμορφώνονται σε 44% και 43%, ενώ οι καταναλωτές ηλικίας 30-39 ακολουθούν με 39%.