23.4 C
Athens
02/05/2024
Biztech

Σημαντική μείωση στην παγκόσμια αγορά υπολογιστών το 2022

Η παγκόσμια αγορά υπολογιστών έκλεισε το 2022 με χαμηλό ρυθμό, με τις συνολικές πωλήσεις desktops και laptops να μειώνονται κατά 29% σε 65,4 εκατομμύρια συσκευές το τέταρτο τρίμηνο. Αυτό αντιπροσωπεύει ένα τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης, καθώς οι δαπάνες την περίοδο των εορτών μειώθηκαν εν μέσω επιδείνωσης του οικονομικού περιβάλλοντος. Έτσι, ο συνολικός όγκος για ολόκληρο το έτος 2022 ανήρθε σε 285,1 εκατομμύρια συσκευές, που αντιπροσωπεύει πτώση της τάξης του 16% σε σχέση με την υψηλή ζήτηση του 2021 από όλες τις κατηγορίες χρηστών. Ωστόσο, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι οι όγκοι των πωλήσεων συνεχίζουν και παραμένουν ευνοϊκοί σε σύγκριση με τα ποσοστά πριν από την πανδημία. Συγκεκριμένα οι συνολικές πωλήσεις του 2022 είναι 7% υψηλότερες σε σχέση με το 2019.

Η αγορά των φορητών υπολογιστών υπέστη τη μεγαλύτερη πτώση, κατά 30% στις 51,4 εκατομμύρια συσκευές το 4ο τρίμηνο του 2022 και 19% στις 223,8 εκατομμύρια συσκευές για όλο το έτος. Οι επιτραπέζιοι υπολογιστές τα πήγαν ελαφρώς καλύτερα, σημειώνοντας πτώση 24% με 14,1 εκατομμύρια συσκευές το τέταρτο τρίμηνο και πτώση 7% σε 61,3 εκατομμύρια συσκευές ολόκληρο το 2022.

«Όπως ήταν αναμενόμενο, η παγκόσμια αγορά υπολογιστών αντιμετώπισε περαιτέρω αντίξοους ανέμους το 4ο τρίμηνο για να ολοκληρώσει όπως αποδείχθηκε, ένα δύσκολο 2022», αναφέρει ο Ishan Dutt, senior analyst στην Canalys. «Η πτώση αυτή φαίνεται ιδιαίτερα μεγάλη, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι την αντίστοιχη περίοδο του 2021 είχε σημειωθεί ρεκόρ πωλήσεων φορητών και επιτραπέζιων υπολογιστών. Οι κατασκευαστές και το κανάλι, είχαν στόχο να τονώσουν την αγορά με μεγάλες εκπτώσεις, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση στον όγκο πωλήσεων. Με την αύξηση του κόστους στον τομέα της ενέργειας και των βασικών αγαθών σε ΗΠΑ και Ευρώπη, είναι επόμενο οι δαπάνες των καταναλωτών για ακριβά είδη, όπως είναι οι υπολογιστές, να έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα. Την ίδια στιγμή στον επιχειρηματικό τομέα, οι προϋπολογισμοί τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα ήταν περιορισμένοι εν μέσω αύξησης επιτοκίων, επιβράδυνσης προσλήψεων και προσδοκιών για ύφεση στις αρχές του τρέχοντος έτους. Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο σε περίπου 250 συνεργάτες του καναλιού έδειξε ότι το 60% αναμένει ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις υπολογιστών θα παραμείνουν σταθερά ή θα μειωθούν το 2023. Η κατάσταση αυτή αναμένεται να διαρκέσει μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους».

Ωστόσο, παρά τη βραχυπρόθεσμη δυσκολία, η μακροπρόθεσμη προοπτική παραμένει θετική, σύμφωνα με τους αναλυτές. Ο όγκος της αγοράς το 2022 μειώθηκε μεν κατά 16% και το 2023 αναμένεται περαιτέρω συρρίκνωση, αλλά και τα δύο έτη, οι συνολικοί όγκοι θα παραμείνουν υψηλότεροι από ό,τι στην προ πανδημίας εποχή του 2019. Μόλις οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές ξεπεράσουν την καταιγίδα, αναμένεται νέα τόνωση της αγοράς προς τα τέλη του 2023, με τη δυναμική να αυξάνεται το 2024.

Καθώς οι συσκευές που αγοράστηκαν κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας θα πλησιάζουν προς το τέλος του κύκλου ζωής του, θα υπάρξει αυξημένη ζήτηση στον τομέα της εκπαίδευσης σε όλες τις μεγάλες αγορές. Επιπλέον, ακόμη και κατά τη διάρκεια της ύφεσης, θα υπάρξουν κλάδοι που θα δουν ανάπτυξη, όπως για παράδειγμα το gaming και οι connected υπολογιστές για την υβριδική εργασία, κάτι που επισημάνθηκε και από τις ανακοινώσεις των εταιρειών στην πρόσφατη CES 2023.

Η κατάταξη των κατασκευαστών

Πάμε να δούμε τώρα πώς τα πήγαν οι κατασκευαστές τη χρονιά που μας πέρασε, πάντα σύμφωνα με την Canalys.

  • Η Lenovo συνεχίζει και παραμένει στην κορυφή το 4ο τρίμηνο του 2022, με συνολικό όγκο πωλήσεων 15,5 εκατομμυρίων συσκευών, έχοντας όμως πτώση 29% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Επιπλέον, η Lenovo είχε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων για ολόκληρο το έτος 2022, με 68,1 εκατομμύρια συσκευές που αντιπροσωπεύουν μείωση 17% σε σύγκριση με το 2021.
  • Η HP κατέλαβε τη δεύτερη θέση, βλέποντας επίσης τον όγκο πωλήσεων να μειώνεται κατά 29% το τέταρτο τρίμηνο, φτάνοντας συνολικά τις 13,2 εκατομμύρια συσκευές. Για ολόκληρο το έτος 2022, ο όγκος μειώθηκε κατά 25% σε 55,2 εκατομμύρια συσκευές.
  • Στην τρίτη θέση βρίσκουμε την Dell η οποία υπέστη τη μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών, με όγκο πωλήσεων μειωμένο κατά 37% στις 10,8 εκατομμύρια συσκευές. Στο σύνολο του έτους, η Dell είδε μείωση 16% με όγκο 49,7 εκατομμύρια συσκευές.
  • Η Apple κατέλαβε την τέταρτη θέση τόσο στην κατάταξη του τέταρτου τριμήνου όσο και στην κατάταξη ολόκληρου του έτους, κλείνοντας το 2022 με 27,2 εκατομμύρια Mac που αντιπροσωπεύουν πτώση 6%, ενώ η Asus ολοκλήρωσε την πρώτη πεντάδα με μέτρια πτώση 4% σε σύγκριση με τον όγκο το 2021.

Όγκος επιτραπέζιων και φορητών υπολογιστών (μερίδιο αγοράς και ετήσια αύξηση) – 2022

ΕΤΑΙΡΕΙΑ2022 Όγκος πωλήσεων2022 Μερίδιο αγοράς2021 Όγκος πωλήσεων2021 Μερίδιο αγοράςΕτήσια ανάπτυξη
1. Lenovo68.125 23,9% 82.200 24,1% -17,1% 
2. HP Inc.55.206 19,4% 74.022 21,7% -25,4% 
3. Dell Technologies49.746 17,4% 59.300 17,4% -16,1% 
4. Apple27.160 9,5% 28.961 8,5% -6,2% 
5. Asus20.616 7,2% 21.473 6,3% -4,0% 
Άλλοι64.237 22,5% 75.081 22,0% -14,4% 
Συνολο285.090 100,0% 341.037 100,0% -16,40%

Σημείωση: Ο όγκος πωλήσεων είναι σε χιλιάδες συσκευές
Πηγή: Canalys PC Analysis, Ιανουάριος 2023

Σχετικά άρθρα

“Ψηλά” η ζήτηση για τα νέα iPhones στην Ελλάδα

Kitriniaris

Νέα εγκατάσταση IP τηλεφωνίας από την Cosmos Business Systems

H Dell βράβευσε τους συνεργάτες της

Channel-Manager

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα