“Πετανε” τα phablets

Η πτώση των τιμών και η ακόρεστη, όπως αποδεικνύεται, επιθυμία των καταναλωτών για περιεχόμενο πολυμέσων, τροφοδοτεί συνεχώς την ανάπτυξη στην αγορά των phablets, τα οποία κατέγραψαν τις υψηλότερες πωλήσεις στην ιστορία τους κατά το δ’ τρίμηνο του 2014 όπως αποκάλυψε σε σχετική έκθεση η GfK.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την GfK τα phablets, δηλαδή smartphones με οθόνη μεγαλύτερη των 5,5 ιντσών, αποτελούν πλέον το 12,8 % του συνόλου της παγκόσμιας αγοράς φορητών συσκευών. Εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι από το 2012 συνεχώς επιτυγχάνουν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης απ’ το σύνολο της αγοράς φορητών συσκευών.

Μάλιστα, για το 2015 η GfK προβλέπει ότι η στροφή προς τα phablets θα συνεχιστεί με ακόμη πιο γοργό ρυθμό για δύο κυρίως λόγους: Ο ένας έχει να κάνει με το γεγονός ότι πλέον στην αγορά υπάρχουν αξιόλογα phablets με κόστος γύρω στα $150, ενώ πριν λίγα τρίμηνα ένα καλό phablet είχε περίπου τριπλάσια τιμή. Ο δεύτερος είναι αμιγώς το μέγεθός τους, το οποίο επιτρέπει στον χρήστη να έχει δύο συσκευές – smartphone και tablet – σε μία. To χαρακτηριστικό αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους καταναλωτές των αναπτυσσόμενων αγορών όπου η αγοραστική δύναμη είναι περιορισμένη και κατά συνέπεια η απόκτηση δύο συσκευών είναι δύσκολη.

Όσον αφορά την απήχηση των phablets ανά γεωγραφική περιοχή, στην Ασία – Ειρηνικό ήταν τα phablets αντιστοιχούσαν στο 17,5% του συνόλου των φορητών συσκευών, που διατέθηκαν στην αγορά. Αντίθετα, στην Ευρώπη τα plablets παρουσιάζουν τα μικρότερα ποσοστά διείσδυσης αφού το δ’ τρίμηνο του 2014, αντιστοιχούσαν ποσοστιαία στο 6,3% του συνόλου των φορητών συσκευών, κερδίζοντας ωστόσο ένα 3% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.