13.1 C
Athens
19/03/2024
Biztech

Lenovo: Ισχυρά αποτελέσματα αλλά και δύσκολες αποφάσεις σε δυσχερές περιβάλλον

Ως το δυσκολότερο περιβάλλον τον τελευταίων ετών στην παγκόσμια αγορά τεχνολογίας, χαρακτήρισε το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, το οποίο έληξε στις 30 Ιουνίου 2015, ο ο Yuanqing Yang, πρόεδρος και CEO της Lenovo. Στο περιβάλλον αυτό, το οποίο αποτυπώθηκε στα αποτελέσματα όλων των εταιρειών του κλάδου, ο κινεζικός γίγαντας στάθηκε όρθιος με έσοδα $10,7 δις, αυξημένα κατά 3% από έτος σε έτος, ωστόσο όπως η ίδια η εταιρεία ανακοίνωσε τα αποτελέσματα δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες και ήδη η Lenovo καταστρώνει την αντεπίθεσή της, μέσω ομολογουμένως δύσκολων αποφάσεων, προκειμένου να επιστρέψει στην κερδοφόρα, βιώσιμη ανάπτυξη και την επίτευξη των μακροπρόθεσμων στόχων της. Ας δούμε, λοιπόν, αναλυτικά το σκηνικό το οποίο διαμορφώνεται γύρω από τα διάφορα businesses της Lenovo.

 

Καταρχάς, όπως προαναφέραμε τα έσοδα στο τρίμηνο έφτασαν τα $10,7 δις, καταγράφοντας άνοδο 3%. Μάλιστα, εξαιρουμένων των συναλλαγματικών επιπτώσεων, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 10% ενώ η Lenovo αύξησε το μερίδιο αγοράς της στους υπολογιστές σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, σημειώνοντας ρεκόρ μεριδίου 20,6%. Ωστόσο τα κέρδη προ φόρων για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο μειώθηκαν κατά 80% σε $52 εκατ. ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 51% σε $105 εκατομμύρια.

 

Σύμφωνα με τα στελέχη της Lenovo οι αιτίες για τα εν λόγω αποτελέσματα βρίσκονται στη σημαντική πτώση στις παγκόσμιες αγορές PC και tablet, καθώς και στην επιβράδυνση της ανάπτυξης και στην αύξηση του ανταγωνισμού – ειδικά στην Κίνα – στον τομέα των smartphones. Επίσης υπήρξαν μακροοικονομικές προκλήσεις στη Βραζιλία και τη Λατινική Αμερική με μεγάλες διακυμάνσεις στις συναλλαγματικές ισοτιμίες, καθώς και εντατικοποίηση του ανταγωνισμού, η οποία βλάπτει ειδικότερα την κερδοφορία της Motorola. Επιπλέον καταγράφηκε ραγδαία μετατόπιση ζήτησης στον τομέα του enterprise.

 

Στο συγκεκριμένο business τα νέα είναι καλά για τη Lenovo αφού για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, το enterprise business είχε θετικό λειτουργικό περιθώριο. Πιο συγκεκριμένα, στο Enterprise Business Group οι πωλήσεις ανήλθαν σε $1,1 δις, αύξηση 5,8 φορές από έτος σε έτος λόγω της ένταξης του System Χ στις “τάξεις” της Lenovo. Το ThinkServer brand που εστιάζει σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είδε ισχυρή αύξηση των εσόδων άνω του 40% από έτος σε έτος. Η Lenovo παραμένει πεπεισμένη ότι το EBG θα φθάσει τα $5 δις έσοδα.

 

Αλλά και στα smartphones η εταιρεία πέτυχε την πολυπόθητη εδραίωση και σε αγορές εκτός Κίνας. Στο Mobile Business Group οι πωλήσεις της Lenovo για το τρίμηνο ανήλθαν σε  $2,1 δις, αυξημένες κατά 33% από έτος σε έτος, λόγω της ενσωμάτωσης της Motorola, η οποία συνέβαλλε κατά S$1,2 δις στα έσοδα του MBG. Παρά την έντονη άνοδο στις αναπτυσσόμενες αγορές και τις πωλήσεις των 16,2 εκατομμυρίων smartphones – αύξηση κατά 2,3% από έτος σε έτος-  ο σκληρός ανταγωνισμός είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του μεριδίου της Lenovo στην αγορά των smartphones σε παγκόσμιο επίπεδο κατά 0,5%, σε 4,7% καθιστώντας την τον πέμπτο μεγαλύτερο κατασκευαστή.

 

Στην αγορά των tablets, η Lenovo σταθεροποιήθηκε σε όλο τον κόσμο στην 3η θέση με ποσοστό 5,6%, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 3,8% από έτος σε έτος, σε 2,5 εκατομμύρια τεμάχια.

 

Για το PC Group, το οποίο περιλαμβάνει PCs και tablets με λειτουργικό Windows, οι πωλήσεις ανήλθαν στα $7,3 δις, με τη Lenovo να παραμένει Νο1 κατασκευαστής για ένατο συνεχόμενο τρίμηνο, με μερίδιο αγοράς ρεκόρ, στο 20,6%, διευρύνοντας περαιτέρω το προβάδισμά της από τον δεύτερο της αγοράς. Η Lenovo σημείωσε αύξηση μεριδίων σε όλες τις αγορές, ενώ στις ΗΠΑ κατέκτησε την 3η θέση, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς της στο 13%, μία αύξηση 1,6% από έτος σε έτος. Στόχος της Lenovo είναι να κατακτήσει το 30% του μεριδίου της αγοράς PCs μέσα σε τρία χρόνια.

 

Παρ’ όλα αυτά η Lenovo ανακοίνωσε πως λαμβάνει μια σειρά από δύσκολες μεν αποφασιστικές δε δράσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν καλύτερη διάρθρωση των δραστηριοτήτων της και σημαντική μείωση των εξόδων της. Πιο συγκεκριμένα:

 

  • Αναδιάρθρωση του Mobile Business Group (MBG) για να ευθυγραμμιστεί η ανάπτυξη των smartphones, η παραγωγή και η κατασκευή και ο βέλτιστος συνδυασμός των brands Lenovo και Motorola. Θα υπάρξει ένα πιο απλό, εξορθολογισμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, με λιγότερα, πιο “καθαρά” διαχωριζόμενα μοντέλα. To MBG θα στηριχθεί τώρα στην Motorola για να σχεδιάσει, να αναπτύξει και να κατασκευάσει smartphones.

 

  • Η εστίαση και η επανατοποθέτηση του Enterprise Business Group αναζητώντας τα πιο συναφή και ελκυστικά τμήματα της αγοράς.

 

  • Αύξηση του μεριδίου των PC κατά 30%.

 

  • Μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σε όλες τις λειτουργίες, με καλύτερη χρήση του Διαδικτύου και πελατοκεντρική προσέγγιση.

 

Η προσπάθεια αυτή θα μειώσει τις δαπάνες περίπου κατά $650 εκατομμύρια κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και περίπου $1,35 δις σε ετήσια βάση. Οι δράσεις αυτές περιλαμβάνουν επίσης μείωση κατά 3.200 εργαζομένους του εργατικού δυναμικού της εταιρείας, το οποίο ανέρχεται σε 60.000 άτομα. Η εταιρεία θα επιβαρυνθεί με έξοδα αναδιάρθρωσης ύψους περίπου $600 εκατομμυρίων.

 

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη

Σχετικά άρθρα

H Ericsson βελτιώνει την απόδοση δικτύου

Kitriniaris

Ξεκίνησαν οι προπαραγγελίες του Lenovo ThinkPad X1 Fold

Giorgos Athanassiadis

Public: Χρονιά λειτουργικής κερδοφορίας το 2015

Channel-Manager

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα