16.3 C
Athens
20/04/2024
Biztech

“Ψηλά” τα τεχνολογικά προϊόντα και το β’ τρίμηνο

Μπορεί το β’ τρίμηνο του 2015 να ήταν, ίσως, αυτό με την μεγαλύτερη αβεβαιότητα για την ελληνική οικονομία τα τελευταία έτη, ωστόσο το γεγονός αυτό καθόλου δεν επηρέασε την αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία της GfK TEMAX η εν λόγω αγορά  έκλεισε στα €456 εκατ. για το β’ τρίμηνο του 2015, αυξημένη κατά 12,1% από έτος σε έτος.

 

Πρόκειται για μία ακόμα επιβεβαίωση των ανθηρών αποτελεσμάτων της ελληνικής αγοράς, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική άνοδο, με τέσσερις από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, δύο από τους οποίους –οι τηλεπικοινωνίες και οι μεγάλες οικιακές συσκευές – είχαν διψήφια ανάπτυξη. Αντιθέτως οι κατηγορίες των φωτογραφικών ειδών, ηλεκτρικών καταναλωτικών αγαθών και των ειδών εξοπλισμού γραφείων και αναλώσιμων εμφάνισαν διψήφια πτώση.

gfk

 

Προϊόντα πληροφορικής

Με το πρόγραμμα της Ψηφιακής Αλληλεγγύης να ολοκληρώνεται στο τέλος του Ιουνίου οι κατηγορίες που ήταν άμεσα συνδεδεμένες με την εν λόγω δράση (tablets και φορητοί υπολογιστές) επηρέασαν θετικά τον κλάδο.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αμφότερες τις κατηγορίες η άνοδος ήταν πιο έντονη στο πρώτο τρίμηνο, με την μέση τιμή να παραμένει σταθερή για τα tablets ενώ κατέγραψε σημαντική πτώση στους φορητούς υπολογιστές.

 

Τέλος, με θετικό πρόσημο έκλεισε και το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς για πληκτρολόγια και κάμερες.

 

Είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα

Μετά από αρκετά συνεχόμενα ανοδικά τρίμηνα τα είδη εξοπλισμού γραφείου σημείωσαν πτωτική πορεία στο δεύτερο τρίμηνο. Σε αυτό συμμετείχαν και η κατηγορία των πολυμηχανημάτων αλλά και αυτή των εκτυπωτών.

 

Σημαντικό γεγονός για την εν λόγω αγορά, αποτελεί ασφαλώς η συνεχιζόμενη πτώση μέσης τιμής και για τις δύο κατηγορίες, με τα πολυμηχανήματα να παρουσιάζουν πιο έντονα ποσοστά μεταβολής τα οποία ξεπέρασαν το 10%.

 

Φωτογραφικά είδη

Συνεχίστηκε η πτώση για τα φωτογραφικά είδη σε διψήφια ποσοστά για ένα ακόμα τρίμηνο. Σημαντική εξέλιξη στην μέχρι τώρα πορεία του κλάδου αποτελεί το γεγονός ότι ο ρυθμός ανόδου των μηχανών με αποσπώμενους φακούς μειώνεται από τρίμηνο σε τρίμηνο με το φαινόμενο να γίνεται πιο έντονο όσο πλησιάζουμε στο τέλος του β’ τριμήνου.

 

Τηλεπικοινωνίες

Η συνεχιζόμενη προτίμηση των καταναλωτών για έξυπνα κινητά τηλέφωνα σε υψηλότερα επίπεδα μέσης τιμής οδήγησαν σε σημαντική άνοδο τη συγκεκριμένη κατηγορία. Σε αυτό βέβαια θα πρέπει να συνυπολογίσουμε τα ιστορικά χαμηλά επίπεδα της κινητής τηλεφωνίας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014.

 

Αναφορικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες τα ακουστικά επωφελήθηκαν από την πορεία της κινητής τηλεφωνίας διατηρώντας το θετικό πρόσημο ενώ πτώση κατέγραψαν μετά από αρκετά τρίμηνα τα σταθερά τηλέφωνα.

gfk1

Ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα

Πτώση κατέγραψε ο τζίρος σαφώς επηρεαζόμενος από την αρνητική πορεία της τηλεόρασης. Η εικόνα αυτή οφείλεται – μεταξύ άλλων – στην σύγκριση με τον περσινό Ιούνιο, οπότε και είχαμε την έναρξη του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, που οδήγησε σε εκτόξευση των πωλήσεων της τηλεόρασης.

 

Στον αντίποδα, θετικά κινήθηκαν κατηγορίες όπως οι κονσόλες παιχνιδιών, οι βιντεοκάμερες, τα ηχεία Hi-Fi και οι ηχομπάρες καθώς επίσης και οι συσκευές αποθήκευσης όπως οι κάρτες μνήμης και τα USB.

 

Σχετικά άρθρα

Active & AMD: Μια επιτυχημένη συνεργασία που συνεχίζεται

Giorgos Athanassiadis

Smartphones: Με 4,1% πτώση έκλεισε το 2018

Giorgos Athanassiadis

Έρευνα Pulse: Καταναλωτικές συνήθειες και ηλεκτρονικό εμπόριο την περίοδο της πανδημίας

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα