18.1 C
Athens
19/03/2024
Biztech

HP: Ανάπτυξη και μετασχηματισμός!

Έχοντας αναλάβει πρόσφατα τα ηνία της HP στην Ελλάδα, ο Νίκος Χρηστάκης, ένα εκ των πλέον γνώριμων στελεχών στην αγορά και με ιδιαίτερη προσωπική σχέση με το κανάλι των συνεργατών, μιλάει στο Tech Channel Partner για τις προτεραιότητες και τις προοπτικές της εταιρείας.

 


 

Η συζήτηση με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της HP Inc. Ελλάς, ξεκίνησε από την αγορά υπολογιστών, και το κατά πόσο αυτή «αγχώνει» τον νέο επικεφαλής της εταιρείας.

Με δεδομένο ότι η εν λόγω αγορά, σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν γνωρίζει την άνθιση που κάποτε είχαμε συνηθίσει, και σε συνδυασμό με την ελληνική πραγματικότητα και τη διατήρηση της πρωτιάς από την ΗΡ, ρωτήσαμε τον κ. Χρηστάκη, κατά πόσο η όλη κατάσταση, δημιουργεί ένα πρόσθετο βάρος στους ώμους του.

 

Νίκος Χρηστάκης, διευθύνων σύμβουλος της HP Inc. Ελλάς

«Είναι σαφές πως η διατήρηση και αύξηση του μεριδίου αγοράς, είναι πάντοτε ένα ζητούμενο», σημειώνει ο κ. Χρηστάκης. «Δεν είναι όμως το μόνο, και στην ΗΡ δίνουμε τεράστια έμφαση σε αυτό που ονομάζουμε ‘εμπειρία του πελάτη’, όποιος κι αν είναι αυτός, δηλαδή τόσο σε επίπεδο καταναλωτή, όσο και σε επίπεδο επιχειρήσεων. Το βασικό μας κριτήριο δηλαδή είναι το πως θα βελτιώσουμε την εμπειρία του χρήστη των προϊόντων μας σε κάθε επίπεδο, και παράλληλα να προσθέσουμε αξία σε ό,τι κάνουμε.

Αυτό για παράδειγμα μπορεί να σημαίνει βελτιώσεις στις υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης αλλά και στο premium support, υπηρεσία που παρέχουμε στα premium και στα gaming PCs. Αυτή η προστιθέμενη αξία και αυτή η διαρκής βελτίωση της εμπειρίας των πελατών μας είναι ο τρόπος για να πάμε μπροστά και να αναπτυχθούμε. Και όπως προανέφερα αφορά τόσο στους καταναλωτές όσο και στους εταιρικούς χρήστες.

Έχουμε μάλιστα συγκεκριμένα εργαλεία που παρακολουθούν την ικανοποίηση των πελατών καθώς και το βαθμό στον οποίο θα επέλεγαν την HP σε μελλοντικές επενδύσεις τους. Βελτιώνοντας την εμπειρία και επομένως τη σχέση σου με τον πελάτη μπορείς πλέον και δημιουργείς μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης μαζί του και αυτός ακριβώς είναι ο στόχος μας.»

 

Η λογική μας και ο στόχος μας δεν αλλάζει: Όλα όσα κάνουμε αποσκοπούν στην παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στους πελάτες μας, στη δημιουργία καλύτερης εμπειρίας για κάθε χρήστη. Ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα, οι συνεργάτες μας είναι ακόμη πιο σημαντικοί, αφού η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων είναι μικρές και μεσαίες εταιρείες, στις οποίες φτάνουμε χάρη στη βοήθεια του δικτύου συνεργατών μας.

 

Μία γεωγραφική περιοχή που «διψάει» για τεχνολογία

Έχοντας ήδη αναφερθεί σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων που ξεχωρίζουν (όπως τα gaming και premium PCs), ρωτήσαμε τον κ. Χρηστάκη για τις προτεραιότητες της εταιρείας, αλλά και τη συνολικότερη εικόνα της Ελλάδας στην περιοχή. Ο νέος επικεφαλής της HP στη χώρα μας σημείωσε πως η Ελλάδα ανήκει στην περιοχή της Κεντρικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (CEMA), η οποία περιλαμβάνει πάνω από 100 χώρες, 2 δις πληθυσμού και περίπου 10 τρις δολάρια σε GDP.

Η HP διαθέτει 40.700 συνεργάτες σε αυτήν την περιοχή και συνεργάζεται άμεσα με περίπου 800 retailers και 14.000 εταιρείες που παρέχουν προϊόντα και υπηρεσίες πληροφορικής σε επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, καταφέρνοντας να βρίσκεται στην 1η θέση, τόσο στους υπολογιστές με μερίδιο 26,1%, όσο και στους εκτυπωτές με 50,9%.

Μάλιστα στην Ελλάδα αυτά τα μερίδια είναι ακόμα υψηλότερα!

 

Οι δείκτες ανάπτυξης είναι επίσης σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα (η εταιρεία σημείωσε αύξηση 23% στην περιοχή για το οικονομικό έτος 2018) και όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο κ. Χρηστάκης: «Η περιοχή «διψάει» για τεχνολογία. Οι προοπτικές δείχνουν ευοίωνες και είναι χαρακτηριστικό ότι το 72% των gamers βρίσκονται εδώ! Δεν είναι τυχαίο ότι καταφέραμε να αναπτυχθούμε κατά 24% στο computing και κατά 19% στο printing (σ.Σ. πάντοτε σε επίπεδο CEMA), ενώ είναι εξαιρετικά σημαντικό να κατανοήσει κανείς τη δυναμική του region. Μέσα στα επόμενα 10 χρόνια περίπου (μέχρι το 2030), ο πληθυσμός αναμένεται να φτάσει τα 2,5 δις ενώ 7 από τις 20 πλέον αναπτυσσόμενες πόλεις στον κόσμο βρίσκονται εδώ.

Αυτή η ανάπτυξη σημειώθηκε και στην Ελλάδα κατά το προηγούμενο έτος, ενώ και για το 2019 οι προβλέψεις μας κινούνται και πάλι σε αυξητική λογική.

Οι βασικοί τομείς στους οποίους θα εστιάσουμε, είναι το gaming, τα premium consumer products συνολικά, το DaaS (Device as a Service), καθώς και οι υπηρεσίες γύρω από τη διαχείριση εγγράφων και εκτυπώσεων (MPS).»

 

Device as a Service

Μιλώντας για DaaS, ρωτήσαμε τον κ. Χρηστάκη, το κατά πόσο τα πράγματα είναι ώριμα και για την ελληνική αγορά, μιας και η δεν είναι η πρώτη φορά που η HP οδηγεί μία τέτοια τάση.

Όπως σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της HP Inc. Ελλάς, η αγορά ωριμάζει ολοένα και περισσότερο, και πλέον είναι σε θέση να κατανοήσει τα πλεονεκτήματα και το value proposition της προσέγγισης DaaS.

Οι επιχειρήσεις χρειάζεται να διαχειρίζονται με ασφάλεια συσκευές με πολλαπλά λειτουργικά συστήματα. Oι πιστοποιημένοι συνεργάτες μας μπορούν να επιβάλουν πολιτικές ασφαλείας χάρη στα εργαλεία και την εξειδικευμένη εκπαίδευση και υποστήριξη που παρέχει η HP.

Το DaaS που αποτελεί μη-πακετοποιημένη υπηρεσία. Είναι ειδικά σχεδιασμένη για να καλύψει τις ξεχωριστές ανάγκες κάθε επιχείρησης.

Η HP και οι συνεργάτες της διαθέτουν συσσωρευμένη εμπειρία και τεχνογνωσία και είναι σε θέση να προσφέρουν λύσεις DaaS πολύ υψηλού επιπέδου, ακόμα και με τη συνοδεία χρηματοοικονομικών εργαλείων εάν χρειαστεί.

 

Το HP Device as a Sercice είναι μια ολοκληρωμένη λύση που συνδυάζει συσκευές, έξυπνες αναλύσεις, προληπτική διαχείριση και υπηρεσίες καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής των συσκευών.

 

Ο ρόλος των συνεργατών

Ως μία βαθιά «καναλοκεντρική» εταιρεία, η HP «στηρίζονταν, στηρίζεται και θα στηρίζεται» στο κανάλι, όπως σημειώνει ο Νίκος Χρηστάκης.

«Στο πρόσφατο HP Reinvent 2019, το κεντρικό μήνυμα ήταν ‘transform to perform’ και αυτό στο οποίο βοηθάμε τους συνεργάτες μας είναι το διαθέτουν όλα τα εργαλεία και τις βέλτιστες πρακτικές για τον μετασχηματισμό (τόσο των ιδίων, όσο και των πελατών τους), αλλά και είναι πάντοτε ενημερωμένοι και εκπαιδευμένοι σε ό,τι νέο απαιτεί η σύγχρονη πραγματικότητα.

Η λογική μας και ο στόχος μας δεν αλλάζει: Όλα όσα κάνουμε αποσκοπούν στην παροχή  υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στους πελάτες μας, στη δημιουργία καλύτερης εμπειρίας για κάθε χρήστη.

Ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα, οι συνεργάτες μας είναι ακόμη πιο σημαντικοί, αφού η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων είναι μικρές και μεσαίες εταιρείες, στις οποίες φτάνουμε χάρη στη βοήθεια του δικτύου συνεργατών μας.

Η αγορά έχει αλλάξει και ειδικά μετά τα capital controls έχουμε δει πολλούς συνεργάτες να προσαρμόζονται σε μία νέα πραγματικότητα και να μετασχηματίζονται.

Κάποιοι ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται σε άλλες αγορές ή σε άλλους τομείς (όπως για παράδειγμα στα managed print services), άλλοι μετακίνησαν την εστίασή τους από τον δημόσιο στον ιδιωτικό τομέα κ.ο.κ.

 

Αυτό που ζητάμε από τους συνεργάτες μας και αυτό στο οποίο προσφέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερη βοήθεια είναι το να ηγούνται και να υλοποιούν τον μετασχηματισμό που συντελείται στην αγορά. Αυτό δεν είναι πάντοτε εύκολο, αφού στον ‘μικρόκοσμο’ μίας χώρας μπορεί οι αλλαγές που συντελούνται σε παγκόσμιο επίπεδο να μην είναι και τόσο ορατές από νωρίς.

Ο χρονισμός λοιπόν είναι πολύ σημαντικός καθώς και το επίπεδο εξωστρέφειας. Στην HP καλλιεργούμε τόσο εσωτερικά όσο και προς τους συνεργάτες μας μία κουλτούρα εξωστρέφειας με κάθε τρόπο. Για παράδειγμα έχουμε ήδη αυξήσει τη συχνότητα των επαφών μας , επικοινωνίας και ενημέρωσης τόσο με τους πελάτες, όσο και με το κανάλι συνεργατών μας.»

 

Για το 2019 οι προβλέψεις μας κινούνται και πάλι σε αυξητική λογική. Οι βασικοί τομείς στους οποίους θα εστιάσουμε, είναι το gaming, τα premium consumer products συνολικά, το DaaS καθώς και οι υπηρεσίες γύρω από τη διαχείριση εγγράφων και εκτυπώσεων.

 

Start2Grow

Έχοντας περάσει από διάφορες θέσεις, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος, ο κ. Χρηστάκης είναι πεπεισμένος ότι τη διαφορά στις εταιρείες, την κάνουν οι άνθρωποι. Πιστεύοντας πραγματικά σε αυτήν την αρχή, η ΗΡ δημιουργεί τα στελέχη του μέλλοντος μέσω του προγράμματος «Start2Grow», το οποίο τρέχει ήδη σε 15 χώρες με δεκάδες απόφοιτους να δοκιμάζουν την τύχη τους εντός της εταιρείας.

Μάλιστα, η Ελλάδα πρωτοπορεί έχοντας πάνω από το 20% των στελεχών στη χώρα μας και αυτό διότι η ποιότητα των ανθρώπων της είναι ιδιαίτερα υψηλή.

 

Ο κ. Χρηστάκης πιστεύει πολύ στη δύναμη των νέων και στο πρόγραμμα «Start2Grow» και αυτό που έχει ως μήνυμα σε όσους μπαίνουν στην αγορά εργασίας του IT είναι το εξής: «Στην τεχνολογία πρέπει να είμαστε πάντοτε διαθέσιμοι και να ενημερωνόμαστε ανά πάσα στιγμή. Πρέπει να προβλέπουμε τις εξελίξεις και να σχεδιάζουμε τις επόμενες κινήσεις, αφού κάθε μέρα είναι διαφορετική από την προηγούμενη. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε να γιορτάζουμε τις νίκες μας! Δουλεύουμε σκληρά και πολλές φορές ξεχνάμε να ενθαρρύνουμε τον εαυτό μας  ή απλά να απολαύσουμε την επιτυχία μας.»

Σχετικά άρθρα

Οι τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο μετά την πανδημία: Μια έρευνα της ESET

Giorgos Athanassiadis

Περισσότερες συσκευές επιθυμούν οι καταναλωτές

Channel-Manager

H Data Communication πάει… σινεμά

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα