Το μελλον της μαθησης και της εκπαιδευσης

Σε ολόκληρο τον κόσμο, μία διαρκής και ιδιαίτερα ζωηρή συζήτηση λαμβάνει χώρα καθημερινά. Το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα είναι λειτουργικό ή μήπως πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο της εκπαίδευσής μας; Εάν ναι, ποιος θα είναι ο ρόλος των σχολείων στο μέλλον και πως ακριβώς θα πρέπει να αλλάξουν;

Το ότι ο τρόπος εκπαίδευσης θα πρέπει να αλλάξει είναι φανερό και από τη διαπίστωση του καθηγητή Patrik Hernwall στο Σέντερτορν της Σουηδίας, ο οποίος σημειώνει χαρακτηριστικά ότι το υπάρχον σύστημα έχει φτιαχτεί έχοντας κατά νου την έννοια του εργοστασίου. Τα μαθήματα, το ρολόι, το κουδούνι, όλα είναι στημένα προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά αυτήν τη στιγμή 9 στα 10 σημεία εργασίας δεν έχουν πλέον αυτήν τη δομή.

Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, αλλά και εξαιτίας αυτής, το νέο σχολείο, η νέα διαδικασία μάθησης θα πρέπει και μπορεί να είναι πολύ διαφορετική.

Οι σύγχρονοι μαθητές είναι πλήρως εξοικειωμένοι με την τεχνολογία (η Ericsson -και όχι μόνο- αναφέρεται στην νέα γενιά ως “digital natives”), και έννοιες όπως η δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η διαμοίραση, η συνεργασία, είναι πολύ διαφορετικές σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές.

Πλέον, η γνώση πρέπει να βρίσκεται παντού, η τάξη και το σχολείο θα πρέπει να ενδυναμώνουν συνολικά τη μάθηση (και όχι να ακολουθούν μία γραμμική πορεία εκπαίδευσης), ενώ και το ίδιο το αντικείμενο της μάθησης θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μία διαρκής διαδικασία.

Μπορείτε να διαβάσετε την έρευνα της Ericsson σχετικά με το πως η τεχνολογία επηρεάζει τη μάθηση και την εκπαίδευση, κάνοντας κλικ εδώ, ενώ μία πολύ γρήγορη εικόνα μπορείτε να πάρετε και από το Infographic που ακολουθεί.

Related Posts