IBM: Οι επιχειρησεις στρεφονται στους πελατες για τη χαραξη στρατηγικης

Οι πελάτες αναδεικνύονται σε «νέους» επιχειρηματικούς συμβούλους των ανώτατων στελεχών των επιχειρήσεων, με το 90% να αναμένουν εκτενή συνεργασία με τους πελάτες εντός της επόμενης πενταετίας. Αυτό είναι το κεντρικό συμπέρασμα της νέας μελέτης “The Customer-activated Enterprise” που διεξήγαγε η IBM.

Η μελέτη, βασίζεται στα ευρήματα που προέκυψαν από κατ’ ιδίαν συναντήσεις με περισσότερους από 4.000 διευθύνοντες συμβούλους, διευθυντές μάρκετινγκ, οικονομικούς διευθυντές, διευθυντές πληροφορικής και άλλα ανώτατα στελέχη από 70 χώρες και 20 κλάδους διεθνώς. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 60% των CEO’s σχεδιάζουν να εμπλέξουν άμεσα τους πελάτες τους και να εφαρμόσουν προληπτικά όσα θα μάθουν προκειμένου να καθορίσουν την επιχειρηματική ατζέντα τους στα επόμενα τρία έως πέντε έτη

Καταδεικνύοντας με αδιαμφισβήτητο τρόπο την έκταση αυτής της εξωστρέφειας, ένας αυξανόμενος αριθμός επικεφαλής επιχειρήσεων πιστεύουν ότι η επιρροή των πελατών πρέπει να επεκταθεί πέραν των παραδοσιακών δραστηριοτήτων, όπως η ανάπτυξη νέων προϊόντων. Τα ανώτατα στελέχη παραιτούνται από τον στενό έλεγχο των εσωτερικών υποθέσεων, προκειμένου να λάβουν πολύτιμες συμβουλές από τους πελάτες τους σε κρίσιμους τομείς, όπως η ανάπτυξη επιχειρηματικής στρατηγικής, η δομή κοστολόγησης και η κοινωνική και περιβαλλοντική πολιτική.

Η έκθεση της IBM αποκαλύπτει μια σημαντική συσχέτιση ανάμεσα στις εταιρείες που επιτυγχάνουν και στον βαθμό συνεργασίας που αναπτύσσουν με εξωτερικούς παράγοντες. Οι εταιρίες με υψηλότερες επιδόσεις είναι κατά 54% πιο πιθανό να έχουν εκτενή συνεργασία με τους πελάτες τους.

Περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται σε συμβουλευτικές επιτροπές πελατών για τον καθορισμό της στρατηγικής κατεύθυνσης, την ανταλλαγή απόψεων για βέλτιστες πρακτικές, την καλύτερη κατανόηση των τομέων της αγοράς και τη βελτιστοποίηση των επιχειρηματικών μοντέλων. Σε αυξανόμενο βαθμό, αυτές οι επιτροπές λειτουργούν ως καίριο όχημα για την άμεση παροχή απόψεων σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής των πελατών, από τον καθορισμό της ευκαιρίας για την απόκτηση ενός πελάτη έως την επιρροή των σχεδίων go-to-market.

Στην έρευνα της IBM διαπιστώνεται ότι τα ανώτατα στελέχη ενστερνίζονται γρήγορα τη χρήση ψηφιακών καναλιών για την προώθηση των αλληλεπιδράσεων με τους πελάτες. Το περασμένο έτος, το 57% των CEO’s προέβλεπαν ότι τα ψηφιακά κανάλια θα εξελίσσονταν σε ένα από τα βασικά μέσα των εταιρειών τους για την αλληλεπίδραση με τους πελάτες εντός της επόμενης πενταετίας. Το 2013, το 52% των ανώτατων στελεχών επιχειρήσεων δήλωσαν ότι βρίσκονται ήδη σε αυτό το στάδιο, σημειώνοντας ραγδαία αύξηση ως προς την υιοθέτηση.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Related Posts