Cloud με Intel Inside

Το 1991 η Intel παρουσίασε το πρόγραμμα Intel Inside καθιστώντας τους επεξεργαστές της ένα πραγματικό selling point για την αγορά υπολογιστών. Πλέον έχουν περάσει πάνω από 20 χρόνια από εκείνη την εποχή και η Intel φέρνει το ίδιο concept και στο cloud.

Η Intel προχώρησε σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα δήλωση πριν από λίγo καιρό. Ανέφερε ότι οι επιχειρήσεις που ξοδεύουν χιλιάδες δολάρια σε υπηρεσίες hosting αλλά και γενικότερα υπηρεσίες cloud, δεν γνωρίζουν σε τί αρχιτεκτονικές και ειδικότερα σε τί επεξεργαστές τρέχουν αυτές οι υπηρεσίες.

Το πρόγραμμα “Intel Cloud Technology”, κατά μία έννοια αντίστοιχο του αυτοκόλλητου που βλέπουμε ακόμη και σήμερα στα desktops και notebooks, έχει ως στόχο να αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα. Ήδη 16 εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες cloud, όπως οι Virtustream και Rackspace συμφώνησαν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, ακολουθώντας ένα αντίστοιχο πρόγραμμα που είχε ξεκινήσει την προηγούμενη χρονιά με την Amazon,

Ο Jason Waxman, αντιπρόεδρος της εταιρείας για το data center group, ανέφερε σε μια δήλωσή του: “Οι πελάτες που χρησιμοποιούν υπηρεσίες cloud θέλουν να γνωρίζουν σε ποιες τεχνολογίες τρέχουν οι εφαρμογές τους, καθώς κάτι τέτοιο έχει άμεσο αντίκτυπο στο business τους. Για πρώτη φορά, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τις τεχνολογίες που είναι βέλτιστες για να τρέξουν τις εφαρμογές τους στο cloud”

Σύμφωνα με αναλυτές, το βασικό στοιχείο της νέα προσπάθειας της Intel είναι η προσπάθεια αποκάλυψης του τι πραγματικά συμβαίνει στο datacenter των παρόχων υπηρεσιών cloud. Ο λόγος είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις, οι πάροχοι υπηρεσιών cloud περιγράφουν αδιαφανώς το hardware που διαθέτουν καθώς θέλουν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις αγορές που έχουν πραγματοποιήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα μάλιστα με αναλυτή της Moor Insights, υπάρχουν σε κάποια datacenters ακόμη και κάποια παλιά tower server συστήματα που δεν θα έπρεπε να λειτουργούν πλέον.

Η πρώτη στόχευση του προγράμματος Intel Cloud Technology είναι σίγουρα οι μικρές επιχειρήσεις και οι home business users, οι οποίοι έχουν καταστήσει σαφές ότι αισθάνονται πιο άνετα επιλέγοντας ένα chip της Intel παρά κάποιο offering από τη νέα γενιά κατασκευαστών, ασχέτως με το πόσο προσιτά μπορεί να είναι τα offerings αυτά.

Πέρα από αυτό, όμως η Intel είναι σαφές ότι έχει δει μια τάση από κάποιους παρόχους υπηρεσιών cloud να υιοθετούν επεξεργαστές από ανταγωνιστικές εταιρείες, που προάγουν ως βασικά στοιχεία επιλογής τη χαμηλή κατανάλωση και τη δυνατότητα χρήσης σε εξειδικευμένα workloads. Αν και η προσέγγιση της Intel και σε αυτό τον τομέα έχει αλλάξει δραματικά με τις νέες σειρές Atom, στο μυαλό κάποιων έρχεται άμεσα η αρχιτεκτονική ιδιαίτερα ισχυρών και ενεργοβόρων επεξεργαστών, που είναι σχεδιασμένοι για virtualization.

Μια ακόμη τάση που παρουσιάζει ενδιαφέρον και σίγουρα θέλει να προλάβει η Intel αφορά στους κατασκευαστές servers που έχουν την προσέγγιση του ετερογενούς υπολογιστικού περιβάλλοντος, όπου εξειδικευμένοι servers χαμηλής κατανάλωσης χρησιμοποιούνται για εξειδικευμένους στόχους. Εταιρείες, όπως η Facebook για παράδειγμα, δημιουργούν σχέδια για servers εξαιρετικά φτηνούς στηριζόμενες σε προσπάθειες όπως το Open Compute Project.

Αυτοί είναι οι λόγοι που η Intel δημιούργησε το πρόγραμμα Intel Cloud Technology, με τη βοήθεια του οποίου οι πάροχοι υπηρεσιών cloud, μπορούν να διαβεβαιώσουν τους πελάτες τους ότι τα workloads τους μεταφέρονται σε servers που στηρίζονται σε επεξεργαστές Intel, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα συστήματα που έχουν και στα datacenter τους.

Αλλά το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του προγράμματος, σχετίζεται με το γεγονός ότι η Intel θα πραγματοποιήσει απευθείας καμπάνιες και θα συμμετάσχει σε ενέργειες co-marketing μαζί με τους συνεργάτες της στο κομμάτι παροχής υπηρεσιών cloud. Με αυτό τον τρόπο οι πάροχοι υπηρεσιών cloud ανοίγουν τις πόρτες τους για τους καταναλωτές που δίνουν ιδιαίτερη σημασία στο brand της Intel.

Από την άλλη είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για τις επιχειρήσεις να πραγματοποιήσουν τη μετάβαση στο cloud κάνοντας μιας ασφαλή κίνηση, καθώς θα μεταβούν σε αρχιτεκτονική αντίστοιχη με αυτή που χρησιμοποιούν ήδη  στο datacenter τους. Από τη στιγμή που οι καταναλωτές (εταιρικοί και μη) θα συγκρίνουν ένα offering που θα διαθέτει ένα γνωστό brand, με ένα άλλο που δεν θα έχει branding, είναι πολύ πιο πιθανό ότι θα επιλέξουν αυτό που γνωρίζουν καλύτερα.

Related Posts