21.9 C
Athens
02/05/2024
Biztech

Βιωσιμότητα: Η νέα πρόκληση για το κανάλι

Το κανάλι που δραστηριοποιείται στον τομέα της εκτύπωσης σημειώνει σημαντική πρόοδο με εσωτερικές πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, αλλά χρειάζεται περισσότερη βοήθεια από τους κατασκευαστές για την υποστήριξη των περιβαλλοντικών στόχων των πελατών.

Η πρόσφατη μελέτη που πραγματοποίησε η Quocirca αποκαλύπτει ότι το κανάλι πράγματι λαμβάνει μέτρα για την εφαρμογή στρατηγικών βιωσιμότητας, με το 71% να αναφέρει ότι έχει εφαρμόσει κάποια μορφή εταιρικής στρατηγικής. Ο κυρίαρχος μοχλός για τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας των επιχειρήσεων του καναλιού είναι η κάλυψη των προσδοκιών των πελατών τους (52%), ενώ το ένα τέταρτο αναφέρει ότι ο στόχος του είναι η ανάγκη διαφοροποίησης προϊόντων και υπηρεσιών (25%). Το ίδιο ποσοστό δηλώνει ότι στοχεύει στο να ξεκλειδώσει νέα έσοδα και ευκαιρίες πώλησης. Πάνω από τα δύο τρίτα (69%) των συνεργατών δηλώνει ότι οι πελάτες δείχνουν από έντονο έως μέτριο ενδιαφέρον για προσφορές που περιλαμβάνουν στρατηγικές βιωσιμότητας.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 114 επιχειρήσεων του καναλιού, συμπεριλαμβανομένων παρόχων MPS, αντιπροσώπων εξοπλισμού γραφείου, μεταπωλητών πληροφορικής και διανομέων, διαπίστωσε ότι ο κλάδος αποδεικνύεται ανθεκτικός στις δύσκολες συνθήκες, με το 53% να αναφέρει αυξημένα έσοδα το τελευταίο οικονομικό έτος. Ωστόσο, με το 51% να αναμένει ότι ο όγκος εκτυπώσεων θα μειωθεί το επόμενο έτος, οι συνεργάτες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα με προληπτικό τρόπο – τόσο εξετάζοντας τις δικές τους πρακτικές βιωσιμότητας όσο και παρέχοντας υποστήριξη και καθοδήγηση στους πελάτες τους.

Επί του παρόντος, οι ερωτηθέντες εκτιμούν ότι κατά μέσο όρο το 12% των εσόδων του καναλιού προέρχεται από πωλήσεις με γνώμονα τη βιωσιμότητα, αλλά αναμένουν ότι αυτό θα αυξηθεί στο 22% έως το 2025.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι συνεργάτες είναι ξεκάθαροι σχετικά με τις δυνατότητες που βλέπουν στις πωλήσεις που βασίζονται στη βιωσιμότητα, με αυξανόμενη ζήτηση από τους πελάτες τους. Η πρόκληση τώρα είναι πώς να εξελίξουν τη στρατηγική και τα μηνύματά τους για την προώθηση της αγοράς για να έχουν απήχηση στους πελάτες και να αποδείξουν τις ικανότητές τους σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά. Η υποστήριξη εκ μέρους των κατασκευαστών με εργαλεία και δεδομένα είναι ζωτικής σημασίας εάν το κανάλι θέλει να επιδείξει πραγματικά διαφοροποιημένες λύσεις και υπηρεσίες που υποστηρίζονται από στοιχεία βιώσιμης απόδοσης.

Απαραίτητη η υποστήριξη των κατασκευαστών

Δύο στις πέντε επιχειρήσεις (39%) λένε ότι τα κριτήρια βιωσιμότητας εμφανίζονται σε ορισμένα ή όλα τα RFPs και το 92% αναφέρει ότι οι πελάτες κάποιες φορές είναι διατεθειμένοι ακόμα και να πληρώσουν περισσότερα για λύσεις με ισχυρότερη βιωσιμότητα.

Παρόλα αυτά, μόνο το ένα τέταρτο εξ αυτών (24%) διαθέτει ήδη πιστοποιήσεις που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα. Ένα παρόμοιο ποσοστό (25%) βρίσκεται ήδη σε διαδικασία απόκτηση τέτοιων πιστοποιήσεων, με το υπόλοιπο 50% του καναλιού να είναι ήδη πολύ πίσω στο θέμα.

Οι βασικοί τομείς ενδιαφέροντος για τους πελάτες είναι το ενεργειακά αποδοτικό υλικό, κάτι που αναφέρθηκε από το 65% των ερωτηθέντων, ακολουθούμενο από τα αναλώσιμα και τον γραφίτη μεγάλης διάρκειας (35%) και τα ελάχιστα απόβλητα στο τέλος του κύκλου ζωής τους (30%). Αυτές οι προτεραιότητες αντικατοπτρίζονται σε μεγάλο βαθμό στα θέματα στα οποία οι συνεργάτες θέλουν περισσότερη υποστήριξη από τους vendors:

  • Σαφείς και λεπτομερείς μετρήσεις για τον αντίκτυπο του κύκλου ζωής του προϊόντος (38%).
  • Βοήθεια στον εντοπισμό τρόπων παροχής συμβουλών στους πελάτες σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας σε έναν στόλο εκτυπωτών (36%).
  • Εργαλεία αξιολόγησης αποτυπώματος άνθρακα (35%).

Επίσης, σημαντικές για το κανάλι είναι οι πληροφορίες από τους κατασκευαστές για την υποστήριξη συμφωνιών με επίκεντρο τη βιωσιμότητα (33%) και την οικονομική υποστήριξη (31%). Μόνο το 20% των ερωτηθέντων δηλώνουν πλήρως ικανοποιημένοι με την υποστήριξη που λαμβάνουν από τους κατασκευαστές για θέματα βιωσιμότητας.

Η ουσιαστικότερη υποστήριξη από πλευράς κατασκευαστών είναι ζωτικής σημασίας και οι συνεργάτες θα πρέπει να γίνουν πιο ώριμοι στην προσέγγισή τους για βιώσιμες υπηρεσίες καθώς έχουν προκύψει κανονισμοί, τυπικές μετρήσεις βιωσιμότητας και απαιτήσεις αναφοράς.

Επιπλέον, θα πρέπει να επισημάνουμε εδώ και τις δύο δράσεις “Πράσινη μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων” και προγράμματος “Ανταγωνιστικότητα ΕΣΠΑ 2021-2027” με συνολικό προϋπολογισμό 700.000.000 € που στοχεύει στην αναβάθμιση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Στις επιλέξιμες δαπάνες των δράσεων περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων: κτίρια, εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός, πιστοποίηση προϊόντων, δαπάνες marketing, καθώς και δαπάνες  για την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης ενέργειας.

Το κανάλι, επομένως, έχει μια σημαντική ευκαιρία να προσθέσει αξία στους πελάτες του, οι οποίοι θα αναζητήσουν συμβουλές και καθοδήγηση για να υποστηρίξουν τους στόχους βιωσιμότητάς τους. Οι πελάτες αναζητούν ολοένα και περισσότερο την απόκτηση τεχνολογίας εκτύπωσης που είναι αποτελεσματική, ασφαλής και βιώσιμη σε όλο τον κύκλο ζωής της. Το κανάλι μπορεί να αντιμετωπίσει αυτές τις απαιτήσεις με αξιολογήσεις βιωσιμότητας για να υποστηρίξει τον εκσυγχρονισμό της υποδομής εκτύπωσης – όπως η αντικατάσταση παλαιού τύπου, ενεργοβόρας τεχνολογίας με πιο ενεργειακά αποδοτικές συσκευές και λύσεις που ελαχιστοποιούν τις σπατάλες.

Συμμετέχοντας ενεργά στην προσπάθεια των επιχειρήσεων για βιωσιμότητα οι συνεργάτες μπορούν να προσελκύσουν νέους πελάτες και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Σχετικά άρθρα

Cosmos: Στην Alpha Bank η πρώτη εγκατάσταση VMware SD-WAN στην Ελλάδα

Giorgos Athanassiadis

Ανανεωμένη online παρουσία για τη Globo

Channel-Manager

Feel Good… συνεργασία για την Retail Link

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα