17.5 C
Athens
01/05/2024
Biztech

Από τη Lamda Hellix στην Digital Realty – συνέντευξη με τον Αλέξανδρο Μπεχράκη

Η Digital Realty και η Lamda Hellix, ένωσαν τις δυνάμεις τους το 2020 και ο ισχυρός συνδυασμός των δύο εταιρειών, παράλληλα με την παγκόσμια ανάπτυξη της Digital Realty, είχαν ως αποτέλεσμα η εταιρεία να προσφέρει τη μεγαλύτερη παγκόσμια πλατφόρμα data center στον κόσμο, την PlatformDIGITAL.

Για το νέο τοπίο που διαμορφώνεται μετά από το rebranding της Lamda Hellix σε Digital Realty, μιλήσαμε με τον managing director της Digital Realty Hellas, Αλέξανδρο Μπεχράκη.


Digital Realty Hellas λοιπόν! Μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια για το πώς από τη Lamda Hellix φτάσαμε στην Digital Realty Hellas;

Φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα μετά από 20 χρόνια πολύ σκληρής δουλειάς και απόλυτης αφοσίωσης σε έναν και μοναδικό στόχο: να παρέχουμε στους πελάτες μας έναν ασφαλή και ουδέτερο χώρο για να διαχειρίζονται τα δεδομένα τους, καθώς επίσης να “ανταλλάσσουν” τηλεπικοινωνιακή κίνηση όλοι οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Η συνεργασία μας με την Digital Realty προέκυψε μέσα από ένα κοινό όραμα: να μετατραπεί η Ελλάδα σε ένα σύγχρονο ψηφιακό κόμβο.

Το rebranding της Lamda Hellix σε Digital Realty σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την εταιρεία καθώς τους τελευταίους 24 μήνες, μετά την εξαγορά, έχει καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια για την ενοποίηση των εταιρειών εστιάζοντας σε μια κοινή αποστολή: τη σύνδεση εταιρειών και δεδομένων με τολμηρούς νέους τρόπους που τροφοδοτούν την καινοτομία που καθορίζει το μέλλον μας. Με την εξαγορά της Lamda Hellix από την Digital Realty τέθηκαν τα θεμέλια για περαιτέρω ανάπτυξη κι επενδύσεις στην Ελλάδα, φέρνοντας τη χώρα στο προσκήνιο του ψηφιακού χάρτη.

Πλέον μιλάμε μόνο για Digital Realty, μια πολυεθνική εταιρεία στην αγορά των data centers με παγκόσμιο αποτύπωμα, με περισσότερα από 310 data centers σε παγκόσμιο επίπεδο και σε όλες τις ηπείρους. Ως μέρος μιας εταιρείας κολοσσού στον τομέα της, μας δίνεται η δυνατότητα να προσφέρουμε ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες στους πελάτες μας.

Carrier neutral, multi-tenant data centers

Συχνά γίνεται σύνδεση ανάμεσα στην εταιρεία σας και σε εταιρείες που πρόσφατα έχουν επενδύσει στη χώρα όπως η Microsoft, Google κλπ. Πώς χειρίζεστε αυτό τον ανταγωνισμό;

Αλέξανδρος Μπεχράκης,
managing director, Digital Realty Hellas

Θα πρέπει να διευκρινίσω ότι η σύγκριση με εταιρείες όπως η Microsoft και η Google είναι ατυχής γιατί στην πραγματικότητα προσφέρουμε διαφορετικές υπηρεσίες. Γι’ αυτό, και εταιρείες όπως οι προαναφερθείσες, είναι περισσότερο πελάτες μας παρά οτιδήποτε άλλο. Οπότε δεν τους θεωρούμε ανταγωνιστές μας. Απλά έχουν την οικονομία κλίμακος σε πολλές περιπτώσεις να κατασκευάζουν data centers για ίδια χρήση σε κάποιες περιοχές, όπως κάνουν και άλλες εταιρείες, όπως για παράδειγμα ένας cloud provider, ο οποίος μπορεί να είναι κάπου πελάτης μας και κάπου αλλού να έχει ιδιόκτητη υποδομή.

Εμείς όταν φτιάχνουμε ένα data center, είμαστε carrier neutral και multi-tenant. Τι σημαίνει αυτό; Υποστηρίζουμε την υποδομή μας σε όλους τους διαθέσιμους στην αγορά  carriers, και απευθυνόμαστε στην αγορά συνολικά. Έτσι, σε ένα τυπικό data center της Digital Realty μπορεί να βρει κανείς εκατοντάδες τελικούς πελάτες. Αναφέρομαι σε τελικούς πελάτες που θα έχουν φυσικό εξοπλισμό με collocation.

Υπάρχει μεγάλη διαφορά στον τρόπο που τα χτίζεις και τα λειτουργείς αυτά τα data centers. Σε ένα data center μας, ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να μπαίνει, να κάνει εργασίες, να στέλνει έναν vendor να αλλάξει δίσκο ή μνήμη για παράδειγμα, και  γενικά να εκτελεί όποιες εργασίες συντήρησης και υποστήριξης απαιτούνται. Είναι λοιπόν επισκέψιμα και καλύπτουν  τις ανάγκες τόσο μικρών όσο και μεγάλων εταιρειών και οργανισμών.

To PlatformDIGITAL τι ακριβώς είναι λοιπόν; Το οικοσύστημα πολλαπλών πελατών σε ένα data center της Digital Realty ή η ενιαία εικόνα ενός πελάτη που μπορεί να έχει πολλαπλές παρουσίες σε διάφορα data centers;

Ως PlatformDIGITAL αναφερόμαστε στα διασυνδεδεμένα data centers, που παρέχουν ένα ενιαίο εν πολλοίς σετ από υπηρεσίες, όπου ένας παγκόσμιος ή regional ή multi-site πελάτης έχει τη δυνατότητα να έχει παρουσία σε πολλαπλά data centers, σε πολλαπλές χώρες, σε πολλαπλές ηπείρους. Μέσα από αυτήν την πλατφόρμα δηλαδή, έχει στη διάθεσή του έναν ενιαίο τρόπο παροχής υπηρεσιών με διασύνδεση μεταξύ τους, αλλά και με έναν ενιαίο επίσης τρόπο λειτουργίας. Αν για παράδειγμα διαθέτει 10 racks στην Αθήνα και άλλα 10 racks στη Σιγκαπούρη, δεν θα έχει δύο διαφορετικές τεχνικές και εμπορικές σχέσεις. Θα έχει μία ενιαία σχέση και ως μέλος της Platform Digital, χρησιμοποιεί με ενιαίο τρόπο τις υπηρεσίες του σε collocation, σε connectivity, σε cross-connections (σ.Σ. διασύνδεση δηλαδή με άλλους παρόχους) κ.ο.κ.

Ακόμη και αν πρόκειται για άλλη ήπειρο. Το μεγάλο πλεονέκτημα όλου αυτού του συστήματος, είναι ότι μία τέτοια προσέγγιση αποτελεί αυτό που ονομάζουμε “the great equalizers” για τις πιο μικρές επιχειρήσεις. Είτε έχεις μια μεσαία ελληνική εταιρεία που διαθέτει εξωστρέφεια και θέλεις να είσαι σε 3 ή 5 χώρες στον κόσμο, είτε έχεις 100, έχεις τις ίδιες δυνατότητες να αξιοποιήσεις πλατφόρμες όπως η Platform Digital και να υποστηρίξεις με ενιαίο τρόπο την εξωστρέφειά σου. Έτσι, μία ελληνική εταιρεία για παράδειγμα, μιλώντας μαζί μας, θα βρει μία παγκόσμια λύση, για όλα τα σημεία που την ενδιαφέρουν, μέσα από την Platform Digital.

Αυτό που θέλω να πω δηλαδή, ότι ανάλογα με τη φύση της εταιρείας σου, μπορείς να έχεις πλεονεκτήματα που μόνο ένας πολύ μεγάλος οργανισμός θα απολάμβανε. Για παράδειγμα, μία μεσαίου μεγέθους εταιρεία που δραστηριοποιείται στο mobile marketing έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει service providers σε χώρες της Αφρικής, σε χώρες της Ασίας, στη Νότια Αμερική και στην Ευρώπη. Έτσι, έχεις στη διάθεσή σου μία πλατφόρμα που μπορεί να επεκταθεί μαζί σου, τόσο σε επίπεδο πόρων, όσο και γεωγραφικά, καλύπτοντας και ανάγκες που προκύπτουν από θέματα απόδοσης (π.χ. χρειάζεσαι χαμηλό latency) ή φυσικά από κανονιστικά πλαίσια, κανόνες συμμόρφωσης κ.λπ.

Μάλιστα, η πλατφόρμα και το integration αυτής, προχωρά πολύ πιο βαθιά από ό,τι βλέπει ο τελικός χρήστης. Για παράδειγμα, ενώ υπάρχει ευρωπαϊκό και παγκόσμιο κέντρο παρακολούθησης της υποδομής, υπάρχει παράλληλα και τοπική υποστήριξη χάρη στις “γέφυρες” επικοινωνίας που έχουμε αναπτύξει.

Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ και στη νέα καινοτόμο υπηρεσία η οποία είναι  πλέον διαθέσιμη και στο Ελληνικό Campus της Digital Realty, το ServiceFabric. To ServiceFabric προσφέρει cloud exchange υπηρεσίες που επιτρέπει στους πελάτες μας να συνδέονται με όλους τους κορυφαίους παρόχους cloud καθώς επίσης παρέχει τη δυνατότητα συνδεσιμότητας όλων των data centers της Digital Realty παγκοσμίως.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για το τοπικό γραφείο στην πράξη; Τι κερδίζει η Digital Realty στην Ελλάδα;

Tα οφέλη είναι ήδη και πολύ μεγάλα, αλλά και ξεκάθαρα. Θα δώσω κάποια παραδείγματα, μιας και πρόκειται η απάντηση είναι αρκετά πολυεπίπεδη.

Μια κατηγορία πελατών είναι ένας μεσαίος, ξένος πελάτης, ο οποίος έχει ανάγκη παρουσίας σε πολλαπλές χώρες. Το αντίστροφο από αυτό που λέγαμε πριν, για έναν Έλληνα πελάτη που θέλει να πάει σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Άρα λοιπόν, έχοντας έναν παγκόσμιο παίκτη σαν την Digital Realty στην Ελλάδα, όταν αυτός ψάχνει κάτι στην Ελλάδα και θέλει πολλαπλά σημεία, θα απευθυνθεί σε μία εταιρεία όπως η Digital Realty, και μάλιστα αυτήν τη στιγμή είμαστε και η μοναδική εναλλακτική στην περιοχή. Επομένως, έχουμε ένα εξαιρετικά σημαντικό κέρδος από εκεί.

Ταυτόχρονα, αν κάποιος πελάτης θέλει να μπει στο region αλλά δεν έχει αποφασίσει τη χώρα εισόδου (π.χ. κάποιος θέλει να καλύψει τη Βαλκανική), και αυτός είναι ένας διεθνής παίκτης, η πιθανότητα είναι, για τους ίδιους λόγους, να απευθυνθεί στην Digital Realty.

Μία άλλη κατηγορία είναι οι πολύ μεγάλοι πελάτες. Χωρίς να αναφέρω συγκεκριμένα ονόματα (αν και εύκολα μπορούμε να καταλάβουμε κάποιους), οι μεγάλοι πελάτες έχουν τόσο αυστηρές προδιαγραφές λειτουργίας που γενικά απαιτούν εταιρείες με πολύ υψηλή τεχνογνωσία και αποδεδειγμένη εμπειρία, εταιρείες που έχουν δοκιμαστεί και έχουν ξανακάνει με επιτυχία αυτό που ψάχνουν, αλλά και εταιρείες που να μπορούν να υπογράψουν μαζί τους τα SLAs και τα liabilities που απαιτούνται. Τέτοιου είδους πελάτες δεν θα εμπιστευτούν εύκολα ένα μικρό τοπικό παίκτη.

Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τέτοιου είδους πελάτες φέρνουν μαζί τους εκατομμύρια εξοπλισμού στο colocation που παίρνουν από την Digital Realty. Κάθε πρόβλημα έχει αντίκτυπο στο brand και έτσι, αναζητούν αντίστοιχα μεγάλους παίκτες που να έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν και που μεταξύ άλλων να τα έχουν βρει και νομικά.

Τέτοιου είδους πελάτες μπορεί να είναι service providers (π.χ. cloud providers) αλλά και μεγάλα enterprises.

Η Digital Realty είναι μια πολυεθνική εταιρεία, με περισσότερα από 310 data centers σε παγκόσμιο επίπεδο και σε όλες τις ηπείρους. Ως μέρος μιας εταιρείας κολοσσού στον τομέα της, μας δίνεται η δυνατότητα να προσφέρουμε ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες στους πελάτες μας.

Το οικοσύστημα: Ένα άνευ προηγουμένου συγκριτικό πλεονέκτημα

Στο παρελθόν είχαμε μιλήσει για το επονομαζόμενο “οικοσύστημα” της Lamda Hellix και τα πλεονεκτήματα που έχει κανείς απλά και μόνο από την γειτνίαση με τους υπόλοιπους πελάτες εντός του data center. Το ίδιο ισχύει και για την Digital Realty;

Φυσικά και μάλιστα είναι και εξαιρετικά ενισχυμένο! Το αναφέραμε ως οικοσύστημα ή communities of interest. Θα έλεγα πως μοιάζει με το πλεονέκτημα του να βρίσκεται κανείς σε ένα mall. Όπως δηλαδή επισκέπτεσαι ένα mall για μία συγκεκριμένη δουλειά αλλά ταυτόχρονα έχεις το πλεονέκτημα να βρεις πολλά περισσότερα, είτε για διασκέδαση, είτε για μία άλλη δουλειά, είτε για να συμπληρώσεις αυτήν που έχεις υπόψιν, έτσι και ένας πελάτης μας, έχει στη διάθεσή του εξαιρετικές υπηρεσίες και υποδομές που βρίσκονται μία ανάσα δίπλα του.

Με ένα καλώδιο διασύνδεσης ή ένα virtual cross connect, μπορείς να συνδεθείς με άλλες υποδομές και υπηρεσίες που έχεις ανάγκη, και έτσι να εξοικονομήσεις χρόνο και χρήμα.. Αυτό το βλέπουμε καθημερινά σε θέματα hosting, databases, storage κ.ο.κ. Παράλληλα, είσαι σε ένα προστατευμένο περιβάλλον με τους κορυφαίους telecom και technology providers δίπλα σου!

Όλο αυτό λοιπόν οδηγεί σε πολύ σημαντική οικονομία, υψηλότερη απόδοση, αλλά και αυξημένη αξιοπιστία.

Κατά πόσο όλα αυτά αφορούν και τις πιο μικρές επιχειρήσεις;

Πολύ ωραία και σημαντική ερώτηση! Καλό είναι να το διευκρινίσουμε γιατί ενδεχομένως να υπάρχει κάποια παρεξήγηση πάνω σ’ αυτό. Η έμφαση που δίνει η Digital Realty στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ακόμη περισσότερο το ελληνικό κομμάτι της Digital Realty, είναι τεράστια και συνδέεται και με αυτό που ανέφερα προηγουμένως για το οικοσύστημα.

Όπως ακριβώς δεν πάει κανείς σε ένα mall για να βρει μόνο 1-2 μεγάλα brands, έτσι ακριβώς και εμείς δίνουμε πολύ εύκολα τη δυνατότητα σε μία μικρή επιχείρηση να έρθει στα data centers μας, και έτσι να προφέρουμε ένα οικοσύστημα με δεκάδες χιλιάδες μέλη προς όλους! Έχοντας δώσει τόσο μεγάλη έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αυξάνεται ο αριθμός των πελατών σας, κάτι που προσελκύει ακόμα πιο έντονα τους παρόχους τηλεπικοινωνιών.

Η αυξημένη προσέλευση και επένδυση των τελευταίων, δημιουργεί με τη σειρά της νέες οικονομίες κλίμακος που έχουν ως αποτέλεσμα ακόμα πιο εύκολη προσέλκυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων κ.ο.κ. Είναι ένα αυτοτροφοδοτούμενο πλεονέκτημα, και είναι και το «μυστικό της επιτυχίας» εάν θέλει να μπει κανείς στην αγορά των carrier-neutral data centers. Είναι κάτι που χρειάζεται χτίσιμο επί χρόνια, ακριβώς όπως κάναμε εμείς δηλαδή με τη Lamda Hellix, φθάνοντας σε μία ηγετική θέση όσον αφορά τα carrier-neutral, multi-tenant data centers.

Επομένως, η έμφασή μας στη μικρομεσαία αγορά είναι τεράστια και όλη η μικρομεσαία αγορά ωφελείται έτι περαιτέρω, από το γεγονός ότι συνεργαζόμαστε και με πολύ απαιτητικούς μεγάλους πελάτες. Έχοντας στην πραγματικότητα ένα βασικό operation, έχουμε ανεβάσει τον πήχη τόσο ψηλά, κάτι που ωφελεί όλους τους πελάτες μας. Όταν βρίσκεσαι σε μία υποδομή που στηρίζει παγκόσμια SLAs, ουσιαστικά παίρνεις top notch υπηρεσία ούτως ή άλλως!

Θα ήθελα, τέλος, να σημειώσω το εξής: Όλη η τοπική ομάδα πωλήσεων, contracting κ.λπ. αφορά στην ελληνική αγορά. Έχουμε μία πολύ μεγάλη ομάδα ανθρώπων που χειρίζονται αποκλειστικά την ελληνική αγορά. Η ελληνική αγορά είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, το ελληνικό δημόσιο, αλλά και το κανάλι μας -οι συνεργάτες μας δηλαδή- γιατί πολλές φορές το collocation είναι μέρος μιας ευρύτερης λύσης που αυτοί αναλαμβάνουν.

Μιλώντας για συνεργάτες, τι μπορούμε να πούμε επιπλέον για αυτούς; Πώς συνεργάζεται η Digital Realty με system integrators ή άλλου τύπου επιχειρήσεις τεχνολογίας;

Στην Digital Realty έχουμε εταιρείες πελάτες που μπορεί να έχουν 20 ή 30 άτομα προσωπικό και πρακτικά η περιουσία τους να είναι η υποδομή που φιλοξενείται στα racks μας. Σε τέτοιες περιπτώσεις, αλλά και πολλές άλλες, την υποδομή αυτήν συνήθως την αναλαμβάνει κάποια εταιρεία πληροφορικής που κάνει και το αντίστοιχο integration, και ειδικά εάν ο τελικός πελάτης δεν έχει κάποια επαφή με την τεχνολογία.

Έτσι λοιπόν, είναι συνηθισμένο το εξής σενάριο: Ένας (τελικός) πελάτης, αναθέτει σε έναν system integrator και γενικότερα μία εταιρεία τεχνολογίας, το setup, τη διαχείριση και τη συντήρηση της υποδομής του. Αυτοί οι integrators είναι στην πραγματικότητα συνεργάτες μας, και τους υποστηρίζουμε ώστε να μπορούν να προσελκύσουν και άλλους τελικούς πελάτες στη δική μας υποδομή, πάντα με τις δικές τους υπηρεσίες.

Μάλιστα, έχουμε ήδη παρουσιάσει το νέο πρόγραμμα συνεργατών με ιδιαίτερη επιτυχία.

Επενδύσεις, επενδύσεις και… επενδύσεις

Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε εγκαίνια, αναγγελίες επενδύσεων, νέα data centers κ.λπ. Μπορούμε να τα δούμε συνολικά ώστε αφενός να καταλάβουμε τα επίπεδα της αγοράς αυτήν τη στιγμή, αφετέρου να δούμε τα πλάνα της Digital Realty για το άμεσο μέλλον;

Θα ξεκινήσω από την υπάρχουσα υποδομή, η οποία αποτελείται από τα data centers Athens 1 και Athens 2. Το πρώτο λειτουργεί 20 χρόνια τώρα και επεκτάθηκε το 2008 ενώ το δεύτερο που κτίστηκε δίπλα στο πρώτο (μαζί αποτελούν το αρχικό Campus), είναι σε λειτουργία από το 2015.

Εν συνεχεία, με νέα επένδυση σε αφορά όμορρης γης, δημιουργήσαμε το Athens 3 το οποίο ολοκληρώσαμε τον Δεκέμβριο και μπαίνει σε λειτουργία τις επόμενες εβδομάδες!

Παράλληλα, βρισκόμαστε στη φάση υλοποίησης και για το Athens 4 το οποίο θα βρίσκεται δίπλα στο Athens 3 και ουσιαστικά δημιουργούμε έτσι δύο μεγάλα συμπλέγματα με τα Athens 1 και 2 στο πρώτο σύμπλεγμα και τα Athens 3 και 4 στο δεύτερο.

Όλες αυτές οι επενδύσεις παίρνουν άλλη διάσταση εάν αναλογιστούμε τα μεγέθη των νέων data centers.

Για παράδειγμα το Athens 3 που ξεκινά τώρα τη λειτουργία του διαθέτει 6,8MW IT φορτίο (σ.Σ. τροφοδοτούμενο από συνολικά 20MW). Αυτά τα 6,8MW είναι περισσότερα από όλες τις υποδομές multi-tenant data centers στην Ελλάδα αθροιστικά, συμπεριλαμβανομένων και των Athens 1 και 2. Με μία κίνηση δηλαδή, η χωρητικότητα των multi-tenant data centers στην Ελλάδα υπερδιπλασιάστηκε!

Μάλιστα, η χωρητικότητα του Athens 3 είναι 3,5x φορές μεγαλύτερη από την αθροιστική δύναμη των Athens 1 και Athens 2, και αυτό δεν είναι καθόλου απλό. Δεν κτίζεις έτσι εύκολα data centers σε επίπεδο MW…

Η εταιρεία όμως έχει στόχο να είναι πάντα μπροστά από τη ζήτηση – όσο αυτό είναι εφικτό φυσικά. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, το Athens 4 (η κατασκευή του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει), θα έχει αντίστοιχη χωρητικότητα με το Athens 3.

Μάλιστα, καθώς σχεδιάζουμε το Athens 5 πλέον, υπάρχει η πρόβλεψη να το φτάσουμε στα 15MW εφόσον η ζήτηση δικαιολογήσει κάτι τέτοιο όπως υπολογίζουμε.

Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και την επένδυση στο Ηράκλειο της Κρήτης. Εκεί έχουμε ολοκληρώσει τον γενικό σχεδιασμό και ετοιμαζόμαστε για τα επόμενα βήματα και την έναρξη της υλοποίησης σε περίπου 12 μήνες. Η Κρήτη πάντως και το Ηράκλειο συγκεκριμένα, έχουν μία άλλη προσέγγιση. Ουσιαστικά, πάμε να καλύψουμε την προσαιγειάλωση πολλαπλών καλωδίων στην Κρήτη. Μέσω μίας διασύνδεσης με τη Βαλκανική που φυσικά θα δώσει μεγάλη αξία τόσο στην Κρήτη όσο και στην Ελλάδα συνολικά, θα δημιουργήσουμε στην Κρήτη ένα hub. Έτσι, οι νέες επενδύσεις σε Αθήνα και Κρήτη θα λειτουργούν ως ένα regional hub.

Έχουμε ένα πολύ πετυχημένο παράδειγμα, αυτό της Μασσαλίας, στο οποίο συνεχίζουμε να επενδύουμε, και κάτι αντίστοιχο κάνουμε στην Κρήτη. Στην Κρήτη λοιπόν, μπορεί να έρθει κανείς είτε για να έχει ένα πραγματικό redundancy και diversity σε σχέση με ένα άλλο σημείο στο οποίο συνδέεται, αλλά και για πολύ καλύτερο latency για μία σειρά εφαρμογών ανάλογα με τη χώρα στην οποία δραστηριοποιείται κάθε πελάτης.

Ένα τεράστιο επιπλέον πλεονέκτημα όμως είναι και το εξής: Η Κρήτη είναι μέρος μίας χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μίας χώρας του Ευρώ, του ΝΑΤΟ κ.λπ., προσφέροντας εξαιρετική σταθερότητα σε μία περιοχή όπου το περιβάλλον κάθε άλλο παρά σταθερό είναι. Αυτή η σταθερότητα, θεωρώ πως θα αποτελέσει πολύ σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα. Με αυτόν τον τρόπο η Κρήτη θα λειτουργεί ως μία κεντρική πλατφόρμα εξυπηρέτησης διαφόρων φορτίων, όπως content delivery, micro-compute, edge-computing κ.λπ. καλύπτοντας ανάγκες για παγκόσμιους παίκτες στην ανατολική Μεσόγειο, στη βόρεια και βορειανατολική Αφρική.

Επομένως η χώρα μας θα αναβαθμιστεί και σε γεωπολιτικό επίπεδο, και αξίζει να αναφέρουμε ότι και στην Κρήτη η επένδυση είναι εξαιρετικά υψηλή. Το νέο data center θα έχει χωρητικότητα 6,5MW, δηλαδή όσο όλη η ελληνική υποδομή σε multitenant data centers αυτήν τη στιγμή!

Όλες αυτές οι επενδύσεις κινούνται στην περιοχή των εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, ενώ χωρίς να συνυπολογίσουμε το ΙΤ (σ.Σ. το τι έχει δημιουργηθεί σε επίπεδο ΙΤ στα datacenters της εταιρείας), κάθε Ευρώ που επενδύεται σε ένα datacenter, αυξάνει κατά 8,3 φορές το GDP μέσα στη δεκαετία! Λόγω του κόσμου που εργάζεται, των operations, της συντήρησης, των κατασκευών κ.λπ. δηλαδή, αυτή η επένδυση οκταπλασιάζει τον πλούτο της χώρας – πάντα (και το τονίζω αυτό) χωρίς να περιλαμβάνει την αξία του ΙΤ, αυτό δηλαδή που θα δημιουργήσει κάθε πελάτης σε ένα datacenter, θα το λειτουργεί και θα το διαθέτει προς τους δικούς του πελάτες. Και αυτό, όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, σχεδόν πάντα έχει πολλαπλάσια αξία σε σχέση με τον χώρο που κάποιος νοικιάζει για να τοποθετήσει την υποδομή του.

Το rebranding σε Digital Realty σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την εταιρεία καθώς τους τελευταίους 24 μήνες, μετά την εξαγορά, έχει καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια για την ενοποίηση των εταιρειών. Με την εξαγορά της Lamda Hellix τέθηκαν τα θεμέλια για περαιτέρω ανάπτυξη κι επενδύσεις στην Ελλάδα, φέρνοντας τη χώρα στο προσκήνιο του ψηφιακού χάρτη.

Σχετικά άρθρα

Η Ericsson ηγέτης στα δίκτυα LTE σύμφωνα με την Gartner

Kitriniaris

Microsoft Ignite 2022: Το Azure είναι ο “παγκόσμιος” υπολογιστής

Giorgos Athanassiadis

Η SoftOne εξαγόρασε την Impact, δημιουργώντας το μεγαλύτερο σχήμα λύσεων eInvoicing και Β2Β!

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα