17.8 C
Athens
17/05/2024
Biztech

Το gaming φέρνει την…άνοιξη στα PCs

Η αγορά των gaming PCs

Η αγορά του PC gaming είναι πραγματικά τεράστια, ιδίως αν σκεφτούμε ότι άγγιξε τα 35,9 δισ. δολάρια το 2021, χάρη στους 1,4 δισ. gamers παγκοσμίως. Ως αποτέλεσμα της πανδημίας και άλλων παραγόντων, η ζήτηση για PC gaming hardware εκτοξεύτηκε σε μια εποχή που η προσφορά ήταν αναγκαστικά μικρή.

Προκειμένου να δώσουμε τη σημασία που αξίζει στην αγορά αυτή, έχει ενδιαφέρον να παρουσιάσουμε μια εξαιρετική έρευνα του Newzoo με τίτλο «Gamer Insights for PC Gaming Hardware & Components», η οποία εστιάζει στις ανάγκες, τα κίνητρα και τις προτιμήσεις των αφοσιωμένων PC gamers.

Στη λογική αυτή, η έρευνα διεξήχθη μεταξύ 9.000 gamers περίπου, σε 6 βασικές αγορές (ΗΠΑ, Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Κίνα και Ιαπωνία). Η έρευνα εστιάστηκε στους αφοσιωμένους gamers, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται όσοι παίζουν παιχνίδια σε εβδομαδιαία βάση στον υπολογιστή τους.

Ας ξεκινήσουμε με κάποια insights που ξεχώρισαν για αρχή και αξίζουν την προσοχή μας.

Οι αφοσιωμένοι PC gamers παίζουν κυρίως σε desktop συστήματα, ιδίως εκείνα που έχουν φτιάξει μόνοι τους

Οι αφοσιωμένοι PC gamers -εκείνοι που παίζουν σε εβδομαδιαία βάση- είναι κατά πάσα πιθανότητα εκείνοι που θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε περιφερειακά και hardware. Αντιστοιχούν στο 40% των PC gamers, σύμφωνα με τα Consumer Insights του Newzoo σε 33 αγορές. Όπως αναμενόταν, οι περισσότεροι PC gamers χρησιμοποιούν desktop ως βασικό τους σύστημα. Μόλις κάτω από το ένα τρίτο φτιάχνουν τον δικό τους υπολογιστή, λίγο περισσότεροι από το 30% εκείνων που αγοράζουν το δικό τους έτοιμο. Τα έτοιμα συστήματα είναι πιο προσβάσιμα, αλλά φυσικά κοστίζουν περισσότερο. Η κατασκευή ενός PC θεωρείται κάτι σαν «τελετή μύησης» για τους hardcore PC gamers, ενώ βεβαίως προσφέρει περισσότερες δυνατότητες customization (τόσο από πλευράς hardware όσο και από αισθητικής πλευράς). Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει σημαντική ζήτηση για gaming laptops.

Τα laptops είναι δημοφιλή μεταξύ των αφοσιωμένων PC gamers

Χάρη στην ταχύτατα εξελισσόμενη τεχνολογία των mobile chips, τα laptops αποτελούν μια σίγουρη επιλογή για πολλούς αφοσιωμένους gamers. Περίπου το 38% των ερωτηθέντων της έρευνας χρησιμοποιούν laptop ως βασική τους επιλογή gaming PC. Το PC gaming κυριαρχείται από τους άντρες, σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Μολονότι λοιπόν οι αφοσιωμένοι PC gamers είναι συνήθως άντρες, οι γυναίκες αποτελούν το 40% εκείνων που χρησιμοποιούν laptop ως τη βασική τους συσκευή PC gaming. Αν και αυτό έχει ξεκινήσει να αλλάζει σταδιακά, κατά κάποιον τρόπο εξηγεί το μικρότερο ποσοστό γυναικών που φτιάχνουν μόνες τους τα δικά τους συστήματα.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ερωτηθέντες μεταξύ των ηλικιών 16 και 30 αποτελούν περισσότερο από το μισό εκείνων που χρησιμοποιούν laptop ως τη βασική τους συσκευή gaming, ενώ οι μεγαλύτερης ηλικίας gamers δείχνουν να προτιμούν τα gaming desktops.

Τα laptops πιθανώς να οδηγούν στο desktop PC gaming

Εκτός του θέματος της φορητότητας, τα gaming laptops τείνουν να είναι λιγότερο ισχυρά και πιο ακριβά σε σχέση με τα desktop PCs (ιδίως εφόσον δεν υπάρχουν περιορισμοί προσφοράς). Τα laptops αποτελούν «πύλη εισόδου» στον κόσμο του PC gaming, αλλά η έρευνα δείχνει ότι είναι αρκετοί εκείνοι οι κάτοχοι gaming laptop που σκέφτονται σοβαρά να μετακινηθούν σε desktop στη συνέχεια. Συγκεκριμένα, περισσότερο από το ένα τέταρτο των κατόχων laptops σκέφτονται ότι η επόμενη αγορά τους θα είναι ένα desktop PC, με τους περισσότερους να τείνουν περισσότερο στα έτοιμα συστήματα. Φαίνεται ότι η σταθερότητα και η αξιοπιστία παραμένει σημαντική στο γκρουπ αυτό.

Σε γενικές γραμμές, οι ερωτηθέντες έχουν την τάση να παραμένουν πιστοί στον τύπο του υπολογιστή που χρησιμοποιούν επί του παρόντος όταν έρθει η στιγμή να αναβαθμίσουν, ιδίως εκείνοι που ήδη κατέχουν συστήματα δικής τους κατασκευής. Πρόκειται για κάτι λογικό, καθώς ένα από τα πλεονεκτήματα ενός ιδίας κατασκευής συστήματος είναι η δυνατότητα αναβάθμισης των υποσυστημάτων του όποτε κριθεί απαραίτητο (αντί να αγοραστεί εξαρχής κάποιο νέο σύστημα).

Ένα ακόμα ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας όσον αφορά το gaming hardware και τα υποσυστήματα είναι ότι οι αφοσιωμένοι gamers αναβαθμίζουν το hardware ή τα βασικά του υποσυστήματα περίπου κάθε 3,3 χρόνια. Πρόκειται σαφώς για ταχύτερο χρόνο σε σύγκριση με τον μέσο όρο της νέας γενιάς παιχνιδομηχανών, αποδεικνύοντας ότι η ζήτηση για PC hardware είναι ουσιαστικά συνεχής.

Δεδομένης της σημαντικής έλλειψης στην αγορά ημιαγωγών, η παροχή high-end υποσυστημάτων και hardware για PCs θα συνεχίσει να είναι ελλιπής. Εντούτοις, ο ταχύτατος κύκλος αναβάθμισης του PC αφήνει να εννοηθεί ότι οι PC gamers αναζητούν συνεχώς ακόμα καλύτερη gaming εμπειρία. Στη λογική αυτή έχει νόημα να δούμε από τα στοιχεία της έρευνας γιατί οι gamers αποφασίζουν να αναβαθμίσουν το hardware τους.

Τι κινητοποιεί τους PC gamers να αναβαθμίσουν το hardware τους;

Περίπου τα τρία τέταρτα των αφοσιωμένων PC gamers αναφέρουν ότι το βασικό κίνητρό τους για αναβάθμιση είναι η βελτίωση της gaming εμπειρίας τους. Το ισχυρότερο hardware όχι μόνο βελτιώνει την εμπειρία του gaming, αλλά προσφέρει στους περισσότερους παίκτες πρόσβαση σε τίτλους που έχουν ακόμα υψηλότερες απαιτήσεις.

Σύμφωνα με την έρευνα, άλλοι σημαντικοί παράγοντες που έχουν σημασία είναι η γενική και η επαγγελματική χρήση. Λογικό, καθότι το ισχυρό hardware των gaming PCs μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εντατική χρήση σε machine learning, video editing, και πολλούς άλλους τομείς. Φυσικά, είναι αρκετοί οι χρήστες που εξαιτίας του κορωνοϊού εργάζονται από τους οικιακούς τους υπολογιστές εξαιτίας της πανδημίας, οπότε το συμπέρασμα περί αναβάθμισης είναι λογικό.

Στο μεταξύ, περίπου το ένα τρίτο των αφοσιωμένων PC gamers αναβάθμισαν τα συστήματά τους εξαιτίας των νέων χαρακτηριστικών και τεχνολογίας. Οι νέες κυκλοφορίες GPU δίνουν έμφαση σε αυτού του είδους τα χαρακτηριστικά τόσο στο marketing όσο και στα προϊόντα τους. Στα πρόσφατα παραδείγματα περιλαμβάνονται η τεχνολογία RTX GPU της NVIDIA αλλά και το DLSS (deep learning super sampling), τα οποία αποτελούν σημαντικούς παράγοντες προσέλκυσης για τις GPUs. Σύμφωνα με την έρευνα, η GPU είναι συνήθως το πλέον σημαντικό υποσύστημα για τους αφοσιωμένους PC gamers, ειδικά για εκείνους που κατασκευάζουν τα δικά τους desktops.

Όσον αφορά το loyalty σε συγκεκριμένες εταιρείες, οι αφοσιωμένοι gamers υποστηρίζουν ότι το πιθανότερο είναι να παραμείνουν πιστοί στην τρέχουσα GPU εταιρεία της οποίας τα προϊόντα χρησιμοποιούν. Βέβαια, αυτό σημαίνει ότι το υπόλοιπο 30% είναι ανοιχτό στο ενδεχόμενο αλλαγής.

Πόσο πιθανό είναι οι PC gamers να αλλάξουν hardware brands;

Προτού αποφασίσουν να αποκτήσουν νέο hardware και υποσυστήματα, οι αφοσιωμένοι PC gamers κάνουν έρευνα αγοράς περίπου 5,5 εβδομάδες κατά μέσο όρο. Είναι επομένως σημαντικό για τους marketers να ενεργήσουν ταχύτατα εφόσον ο πιθανός πελάτης βρίσκεται ήδη στη διαδικασία αυτή, προκειμένου να προλάβουν τις επιθυμίες του.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι αφοσιωμένοι PC gamers χρησιμοποιούν τις ακόλουθες πηγές για να ενημερωθούν όσον αφορά τις αγορές hardware και των υποσυστημάτων τους:

  • Online websites κατασκευαστών: 50%
  • Online websites λιανικής: 46%
  • Online forums: 38%
  • Επαγγελματικά websites reviews και benchmarking: 33%
  • Reviews και περιεχόμενο video: 33%

Αν και τα sites λιανικής και των brands είναι τα πιο σημαντικά, η δύναμη των online κοινοτήτων (τόσο η ίδια η κοινότητα όσο και οι συμμετέχοντες) είναι αναμφισβήτητη. Η συνεργασία με τον κατάλληλο δημιουργό περιεχομένου μπορεί να ωθήσει το marketing πολλών κατασκευαστών σε ανώτερο επίπεδο. Σε γενικές γραμμές οι κατασκευαστές laptops έχουν τις δυνατότητες να πείσουν τους καταναλωτές για να επιλέξουν τα προϊόντα τους. Από τους αφοσιωμένους PC gamers που παίζουν αποκλειστικά σε laptop και ψάχνουν να αναβαθμίσουν σε νέο laptop οι μισοί από αυτούς είναι ανοιχτοί στην πιθανότητα να αλλάξουν brand.

Στο μεταξύ, μόλις το 29% εκείνων που παίζουν κυρίως σε desktops είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν brand στο desktop. Η πιθανότητα είναι μικρότερη, αν και όχι αδύνατη.

Η έρευνα δείχνει επακριβώς τι αναζητούν οι αφοσιωμένοι PC gamers από τα hardware brands, αλλά ταυτόχρονα και ποια γνωρίζουν επί του παρόντος και σκέφτονται να αγοράσουν. Για παράδειγμα, για τους καταναλωτές που αναζητούν έτοιμα συστήματα, το prestige και η ποιότητα είναι εξαιρετικά σημαντικά. Συγκεκριμένα, αναζητούν brands που προσδιορίζονται ως εξής:

  • Θεωρούνται premium στην αγορά
  • Ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό
  • Είναι γνωστά γιατί κατασκευάζουν ποιοτικό hardware
  • Θεωρούνται leaders ή κορυφαίοι στην κατηγορία τους

Προφανώς υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που παίζουν ρόλο, συμπεριλαμβανομένου του budget και της αποδοχής του brand, τα οποία είναι απαραίτητο να ληφθούν υπόψη από τους κατασκευαστές για να ανεβάσουν τις πωλήσεις τους. Ένας ακόμα παράγοντας που κάνει ακόμα μεγαλύτερη την πρόκληση, είναι το γεγονός ότι η αγορά του PC gaming hardware έχει εξελιχθεί όσον αφορά το μέγεθος και συνεπώς παρουσιάζεται πιο κορεσμένη από πριν, οπότε το διακύβευμα είναι να μπορεί να ξεχωρίσει κάποιος εν μέσω όλων με προϊόντα που έχουν κάτι διαφορετικό να προσφέρουν.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι συσκευές όπως τα gaming laptops προτείνονται από τους μεγάλους κατασκευαστές ως σοβαρή εναλλακτική λύση ακόμα και για τις επιχειρήσεις, εξαιτίας των ενσωματωμένων τεχνολογιών αιχμής και των καινοτόμων χαρακτηριστικών τους.

Σχετικά άρθρα

Η Epsilon Net εξαγοράζει το 60% της εταιρείας Diginet

Giorgos Athanassiadis

Στρατηγική συνεργασία της Microsoft με την κυβέρνηση της Κύπρου

Giorgos Athanassiadis

Samsung – Apple: Το ένα χέρι νίβει τ’ άλλο…

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα