21.9 C
Athens
01/05/2024
Biztech

Ψηφιακός μετασχηματισμός και retail

Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου είναι από τους στυλοβάτες της ελληνικής οικονομίας. Υπεύθυνος για το 4,6% (7,3 δισ. ευρώ) του ΑΕΠ κατατάσσεται στην 6η θέση σε όρους κύκλου εργασιών, ενώ αποτελεί και τον δεύτερο μεγαλύτερο εργοδότη. Σε ένα επιχειρηματικό τοπίο που προσπαθεί να επανακαθορίσει τους όρους του παιχνιδιού, ο κλάδος του εμπορίου και της λιανικής, εξακολουθεί να εξελίσσεται – και γρήγορα. Νέες μέθοδοι αγορών έχουν εμφανιστεί και η ανάμειξη φυσικών και ψηφιακών σημείων επαφής είναι πιο απαραίτητη από ποτέ. Οι επιχειρήσεις του κλάδου της λιανικής πώλησης δεν μπορούν να μείνουν πίσω στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Θα αναζητήσουν ευέλικτα, σύγχρονα και εύχρηστα συστήματα τα οποία επιτρέπουν στην επιχείρηση να διευκολύνει τη δουλειά των πωλητών, να απλοποιήσει τη λειτουργία ταμείου, υποστηρίζοντας όλους τους τρόπους πληρωμών, επικοινωνώντας με τα υπόλοιπα συστήματα (διαχείριση αποθέματος, ραφιών, αναπροσαρμογές τιμών κ.λπ.). Βασική απαίτηση είναι η ταχύτατη (και στην περίπτωση του cloud, η αυτόματη) ενημέρωση για όλες τις αλλαγές της φορολογικής νομοθεσίας και φυσικά η υποστήριξη της διαβίβασης στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ, καθώς και η ηλεκτρονική τιμολόγηση.


Συνήθως ο επιχειρηματίας επιλέγει κάποια λύση που άκουσε, διάβασε ή την πρότειναν. Εδώ ακριβώς ο ρόλος του συνεργάτη είναι καθοριστικός. Θα μελετήσει προσεκτικά τις ανάγκες της επιχείρησης λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες υποδομές (cloud, edge), εάν υπάρχουν, και θα προτείνει ανάλογα. Στην περίπτωση που χρειαστεί συνολική αναβάθμιση εξοπλισμού και διαδικασιών, θα προτείνει μια ολοκληρωμένη λύση ψηφιακού μετασχηματισμού του καταστήματος, συμπεριλαμβανομένου νέου συστήματος retail και νέων σύγχρονων περιφερειακών. Σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα θα είναι win-win για όλους.

Τώρα είναι η ευκαιρία για επιχειρήσεις λιανικής και κανάλι, καθώς οι ψηφιακές λύσεις λιανικής υποστηρίζονται από το πρόγραμμα “Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ” με επιδότηση έως 90%, και όσες επιχειρήσεις έχουν εξασφαλίσει voucher μπορούν να το αξιοποιήσουν αναβαθμίζοντας ψηφιακά τα retail συστήματά τους.

Το 2020, ο κλάδος λιανικής επλήγη σκληρά από τον COVID-19. Η πανδημία ανάγκασε τους retailers να κλείσουν εκατοντάδες καταστήματα και να απολύσουν χιλιάδες υπαλλήλους. Ορισμένοι έμποροι λιανικής, εκείνοι με ισχυρά eCommerce sites που βασίζονται στη σύγχρονη τεχνολογία, μπόρεσαν να κάνουν γρήγορα αλλαγές για να προσανατολίσουν έτσι τις δραστηριότητές τους ώστε να προσαρμοστούν στους περιορισμούς, να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των πελατών και να διατηρήσουν τις πωλήσεις. Άλλοι με πιο απαρχαιωμένα συστήματα ή καμία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου έχασαν έσοδα και πελάτες, ενώ έπρεπε να αντιμετωπίσουν τεράστια πλεονάσματα αποθέματος. Ως αποτέλεσμα, σχεδόν κάθε χώρα ανέφερε μείωση λιανικών πωλήσεων κατά 5,7%.

Όταν σταδιακά άρθηκε το lockdown στις αρχές του, προέκυψε το “Great Reopening” και ο κόσμος άρχισε να συρρέει πίσω σε εστιατόρια, μπαρ και χώρους ψυχαγωγίας ομαδικά και οι αγοραστές επέστρεψαν ανυπόμονα στα φυσικά καταστήματα. Μάλιστα, πολλοί από τους ανθρώπους που στράφηκαν στα ηλεκτρονικά ψώνια κατά το κλείσιμο των καταστημάτων επέστρεψαν στις αγορές εντός καταστημάτων.

Παρόλο που οι καταναλωτές προσαρμόστηκαν γρήγορα στις αλλαγές που επέφερε ο COVID-19 – και πολλοί καταναλωτές που ήταν θετικοί στο ηλεκτρονικό εμπόριο ανακάλυψαν τα πλεονεκτήματα των διαδικτυακών αγορών – δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα φυσικά καταστήματα θα έχουν πάντα μια θέση στο τοπίο του λιανικού εμπορίου. Το απλό γεγονός παραμένει ότι οι άνθρωποι απολαμβάνουν τα ψώνια. Υπάρχει μια κοινωνική πτυχή στο να πάει κάποιος σε ένα εμπορικό κέντρο ή όπου αλλού με την οικογένεια ή τους φίλους, να κάνει τη βόλτα του και να πάρει γνώμες αν θα πρέπει ή όχι να αγοράσει ένα προϊόν που τους τράβηξε το μάτι. Είναι μια εμπειρία που δεν μπορεί να αναπαραχθεί από τις αγορές στην οθόνη. Ωστόσο, πολλοί έμποροι λιανικής προσπαθούν να προσομοιώσουν το κοινωνικό στοιχείο που επιθυμούν οι αγοραστές με τις ψηφιακές τους προσφορές – πρόκειται ακριβώς για το είδος που επιχειρούν να προσφέρουν οι σύγχρονες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τι πρέπει να διαθέτει μια σύγχρονη λύση λιανικής

Να είναι ευκίνητη
Η ευκινησία του cloud είναι αδιαμφισβήτητη. Μια cloud λύση λιανικής είναι έτοιμη για χρήση… αμέσως. Χωρίς εγκαταστάσεις λογισμικού, στήσιμο μηχανημάτων, υπολογιστών και χωρίς καμία συντήρηση. Τα πάντα ενημερώνονται αυτόματα και απρόσκοπτα πολλές φορές την εβδομάδα, η λύση λειτουργεί πάντα, κλιμακώνεται και παρέχει ασφάλεια. Όλες οι λειτουργίες λιανικής – από τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ έως τις λειτουργίες και τη λογιστική έχουν τη δυνατότητα να υλοποιούν έξυπνες λειτουργίες, ιδέες και καμπάνιες εύκολα και με ασφάλεια. Δεν απαιτείται προγραμματισμός εκ των προτέρων για να ξεκινήσει η επιχείρηση προωθήσεις, νέα προϊόντα ή καμπάνιες.

Να είναι επεκτάσιμη
Ένα άλλο πλεονέκτημα των λύσεων που βασίζονται σε cloud είναι ότι προσαρμόζουν αυτόματα την αύξηση της κίνησης επιτρέποντας στον επιχειρηματία να προσθέσει γρήγορα χιλιάδες νέα SKU, νέα καταστήματα, να ξεκινήσει μια εκπτωτική καμπάνια ή να τρέξει ιόλη την επιχείρηση μέσω Internet, ανεξάρτητα από τον αντίκτυπο της επισκεψιμότητας ή του όγκου των πωλήσεων. Μια σύγχρονη λύση λιανικής πρέπει να επικοινωνεί απρόσκοπτα και αυτόματα με όλα τα συστήματα της επιχείρησης και με το eshop.

Να είναι γρήγορη
Η ταχύτητα είναι το κλειδί για την προσέλκυση και τη διατήρηση πελατών. Όταν λέμε ταχύτητα σε μια επιχείρηση λιανικής, εννοούμε το πόσο γρήγορα μπορεί να παρέχει πληροφορίες στους πελάτες, να επεξεργάζεται συναλλαγές και να παραδίδει προϊόντα. Και βεβαίως το πόσο γρήγορα μπορεί να προσαρμόζεται στη νέα τεχνολογία και τάσεις. Με την πανδημία οι έμποροι λιανικής έμαθαν πόσο σημασία έχει το πόσο γρήγορα μπορούν να αλλάζουν τις λειτουργίες και τις διαδικασίες τους για να διασφαλίζουν την ασφάλεια των πελατών και των εργαζομένων. Μια σύγχρονη λύση λιανικής θα πρέπει να είναι σε θέση να ενσωματώνει νέες λειτουργίες γρήγορα και απρόσκοπτα, χωρίς να βασίζεται σε ομάδες IT.

Να προσαρμόζεται εύκολα
Μια σύγχρονη λύση λιανικής δίνει τον πλήρη έλεγχο της επιχείρησης στους ανθρώπους της, επιτρέποντάς τους να επιλέξουν αυτό ακριβώς που χρειάζεται για να είναι επιτυχημένη. Προσφέρει είτε αυτόματα, είτε μέσω ανάπτυξης προσαρμοσμένες ενσωματώσεις με ένα ευρύ φάσμα λύσεων ERP, CRM και CMS για τη συνεχή εισαγωγή και εξαγωγή προϊόντων, πληροφοριών πελατών, παραγγελιών και πολλά άλλα. Σημασία έχει να μπορεί η επιχείρηση να σχεδιάζει και να πραγματοποιεί εξαιρετικές εμπειρίες για νέα και υφιστάμενα κανάλια πώλησης. Από τη δημιουργία kiosks εντός του καταστήματος, έως τη δυνατότητα αγορών μέσω κοινωνικής δικτύωσης και την ενσωμάτωση τεχνολογιών IoT, το σύστημα λιανικής δεν θα πρέπει να περιορίζει τον επιχειρηματία, αλλά να του προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες για να αναπτύξει την επιχείρησή του και στα φυσικά καταστήματα και στο Internet.


Σχετικά άρθρα

Orthology: Νέα λύση δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας

Kitriniaris

H ASBIS Hellas παρουσίασε το νέο πρόγραμμα συνεργατών της SonicWall

Giorgos Athanassiadis

Οι λύσεις τηλεφωνίας της Xorcom από την Professional Services

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα