17.1 C
Athens
02/05/2024
Biztech

Προς smartphones των +600€ και… “πόθο” για laptops!

Το Tech Channel Partner μίλησε με τον επικεφαλής του τμήματος κινητής τηλεφωνίας της Samsung Hellas, Άρη Παρασκευόπουλο. Οι εξελίξεις στην κινητή εξακολουθούν να είναι καταιγιστικές, ενώ δεν λείπουν και οι (ευχάριστες) εκπλήξεις, αποδεικνύοντας ότι πάντοτε υπάρχει η δυνατότητα επιτυχίας, ακόμα και εν μέσω πραγματικά δύσκολων συγκυριών σε παγκόσμιο επίπεδο.


Η συζήτηση με τον κ. Παρασκευόπουλο, ξεκίνησε από την αγορά κινητής τηλεφωνίας σε παγκόσμιο επίπεδο για την χρονιά που μας πέρασε, καθώς και τυχόν διαφοροποιήσεις σε τοπικό επίπεδο.

Ο κ. Παρασκευόπουλος ήταν ξεκάθαρος και αναλυτικός:

Παγκοσμίως το 2022 δεν ήταν μία καλή χρονιά για την κινητή. Για την Ελλάδα, ήταν λίγο διαφορετικά τα πράγματα. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα μίας σειράς λόγων όπως οι εξής:

  • Αφενός είχαμε μία μεγάλη παραγωγό χώρα, την Κίνα, να έχει πολύ σοβαρά θέματα με lockdowns που επηρέασαν την παραγωγή.
  • Σε Ευρώπη και Αμερική, ο πόλεμος της Ουκρανίας δημιούργησε κάποια side effects όπως για παράδειγμα το ενεργειακό, η αύξηση του κόστους των logistics που επηρέασε σε πολύ μεγάλο βαθμό την τελική κοστολόγηση των προϊόντων.
  • Αυξημένος πληθωρισμός σε όλη την Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα – κάτι που έβαλε ένα ‘φρένο’ στην αγοραστική ‘διάθεση’ του τελικού καταναλωτή.

Όλα αυτά λοιπόν είχαν ως αποτέλεσμα μία πτώση στα shipments σε παγκόσμιο επίπεδο της τάξεως του 12% περίπου. 

Παρόλα αυτά, στην Ελλάδα, η εικόνα ήταν ελαφρώς διαφορετική. Η ελληνική αγορά σε επίπεδο αξίας (σ.τ.Σ. δηλαδή σε επίπεδο τζίρου), ανέβηκε περίπου 10% και παρουσιάστηκε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις πιο premium κατηγορίες. Πιο συγκεκριμένα, για συσκευές άνω των 600 Ευρώ που ορίζουν το premium market, είχαμε αύξηση της τάξεως του 19%. Σε επίπεδο shipments η αγορά παρέμεινε πρακτικά σταθερή αφού τόσο το 2021, όσο και το 2022 κυμάνθηκε πλησίον των 1,9 εκατ. συσκευών.

Άρης Παρασκευόπουλος
Head of MX, Samsung Electronics Greece

Η τάση για premium smartphones

Υπάρχει μία παγκόσμια τάση (όχι μόνο στην Ελλάδα) για πιο premium συσκευές για μία σειρά από λόγους: Για παράδειγμα, είναι ένας τρόπος να αποκτήσει κανείς την τελευταία τεχνολογία και μία ιδιαίτερα αξιόπιστη συσκευή. Ειδικά για την Ελλάδα όμως, αλλά και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, παρατηρούμε ότι οι μεταπωλητές δίνουν πλέον και πολλές χρηματοοικονομικές λύσεις, όπως για παράδειγμα το επονομαζόμενο BNPL (Buy Now Pay Later). Παράλληλα και οι τράπεζες (σ.τ.Σ. πρακτικά όλες οι “συστημικές”), αλλά και operators ή μεταπωλητές, έχουν επίσης παρουσιάσει επιπλέον λύσεις διευκόλυνσης των αγορών.

Έτσι έχουμε έναν συνδυασμό, των κορυφαίων χαρκατηριστικών, εξοπλισμού και ποιότητας εκ μέρους των κατασκευαστών, με τις ευκολίες πληρωμής από τράπεζες και μεταπωλητές.

Είναι λοιπόν φανερό ότι ο καταναλωτής θέλει να αποκτήσει μία πολύ καλή συσκευή, και φυσικά δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί σημαντικά ο χρόνος διατήρησης της συσκευής. Μέχρι πριν από μόλις ενάμιση χρόνο περίπου, κυμαίνονταν κάπου μεταξύ 35 και 39 μηνών, ενώ αυτήν τη στιγμή μιλάμε ήδη για 40 με 43 μήνες!

Η τάση των Flip και Fold

Σχετικά με τις πιο “εξωτικές” συσκευές όπως τα περίφημα Flip και Fold, ρωτήσαμε τον κ. Παρασκευόπουλο το κατά πόσον πρόκειται για μία υπαρκτή τάση ή αν εκπορεύεται από την ανάγκη των κατασκευαστών να καταδείξουν την ανωτερότητά τους και τις πρωτοποριακές δυνατότητες που ανοίγονται με βάση τη σύγχρονη τεχνολογία. Ο κ. Παρασκευόπουλος ήταν αποκαλυπτικός:

Η τεχνολογική ανωτερότητα μπορεί να φανεί με διάφορους τρόπους, και ως οργανισμός, η Samsung έχει αποδείξει ότι είναι ένα βήμα μπροστά και έχει πάντοτε μοναδικό να προσφέρει. Οι εν λόγω συσκευές δημιουργήθηκαν προκειμένου να αντιμετωπίσουν κάποιες συγκεκριμένες ανάγκες που έχει ο πελάτης μας. Για παράδειγμα, η ανάγκη της αυξημένης φορητότητας. Επομένως, η αναδιπλούμενη οθόνη του Fold δεν φτιάχτηκε για λόγους εντυπώσεων, η δυνατότητα κατασκευής της είχε επιδειχθεί αρκετά νωρίτερα. Είμαστε ο πρώτος κατασκευαστής που μπορεί και παράγει μαζικά τέτοιες συσκευές, σε πολύ υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας ώστε να αντέχουν στην καθημερινή έντονη χρήση.

Μάλιστα, κάθε γενιά βελτιώνει σημαντικά την προηγούμενη, και έτσι για παράδειγμα, με το Z Fold 4 είχαμε τις διπλάσιες πωλήσεις σε σχέση με το Z Fold 3! Η επιφύλαξη που μπορεί να είχε ο καταναλωτής έχει προ πολλού ξεπεραστεί.

Συσκευές όπως το Flip και το Fold επιλέγονται τόσο λόγω της αυξημένης φορητότητας που προσφέρουν, ενώ σημαντικό κριτήριο επιλογής είναι η σχεδίαση ή το “fashion” όπως συνηθίζουμε να λέμε, αφού τέτοιου είδους λύσεις αποτελούν ένα statement μόδας θα έλεγα.

Μάλιστα, μία ενδιαφέρουσα παρατήρηση είναι ότι, ειδικά με το Flip, περιμέναμε ότι η αποδοχή του θα ήταν υψηλότερη στα γυναικεία κοινά, είδαμε ότι τελικά υπήρξε τεράστια αποδοχή και από το ανδρικό κοινό. Και ο βασικός λόγος ήταν η φορητότητα.

Αντίστοιχα, σε ό,τι αφορά το Fold, η αποδοχή του βασίστηκε κατά βάση σε business κριτήρια όπως εύκολη πρόσβαση σε reports, αυξημένες δυνατότητες multitasking κ.α.

Αξίζει, τέλος, να σημειώσω ότι η στροφή προς premium συσκευές, έχει δημιουργήσει εκ μέρους των μεταπωλητών μας, και μία σειρά από υπηρεσίες γύρω από την προστασία και την ασφάλειά τους (σ.τ.Σ. όπως η θραύση οθόνης, η επέκταση της εγγύησης κ.λπ.), οι οποίες φαίνεται να έχουν πολύ καλή αποδοχή.

Κανάλια διανομής

Με δεδομένη την αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και το γεγονός ότι οι operators έχουν ξεφύγει από τη λογική των επιδοτήσεων (ήδη από το 2013, έχουν κινηθεί στην SIM only λογική), ρωτήσαμε τον κ. Παρασκευόπουλο, το πως διαμορφώνεται το κανάλι διανομής στην κινητή, αλλά και ποια είναι η θέση της Samsung. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο περιορισμός των επιδοτήσεων από τους operators δεν ήταν τυχαίος, αφού υπήρχαν πολύ μεγάλες επενδύσεις που θα έπρεπε να πραγματοποιηθούν, με αποτέλεσμα να πρέπει να μειωθεί το CapEx.

Έτσι, αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν τρία βασικά κανάλια διανομής. Το πρώτο είναι αυτό των μεγάλων operators, το οποίο αντιπροσωπεύει περίπου το 40% των πωλήσεων στην Ελλάδα. Το δεύτερο, είναι πλέον σχεδόν ισοδύναμο με το πρώτο, και αποτελείται φυσικά από τα καταστήματα του retail.

Παράλληλα βέβαια, υπάρχει και το κανάλι των online πωλήσεων, που “ευθύνεται” για το υπόλοιπο 20% των πωλήσεων. Θα πρέπει βέβαια να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο, ότι το online κομμάτι ενός retailer (π.χ. Plaisio.gr ή Public.gr) προσμετράται στο online.

Όπως μάς ενημέρωσε ο επικεφαλής του mobile division της Samsung στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως του 40% περίπου σε επίπεδο αξίας στην ελληνική αγορά, ενώ παράλληλα, σε επίπεδο shipments, καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε παγκόσμια κλίμακα με μερίδιο αγοράς λίγο άνω του 20%.

Αυτά τα μεγέθη, από μόνα τους, δημιουργούν ένα βασικό ερώτημα: Πόσο εύκολο είναι τελικά να είναι κανείς επιτυχημένος στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας; Είναι φανερό ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις, ειδικά εάν αναλογιστούμε το γεγονός ότι πριν από μόλις 5 χρόνια, τα πρώτα 7 brands συγκέντρωναν τον 90% της αγοράς, ενώ σήμερα, σχεδόν το ίδιο ποσοστό, αντιπροσωπεύεται από μόλις 3 brands!

Η αγορά των tablets

Σε ό,τι αφορά τα tablets, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά όπως μάς εξηγεί ο κ. Παρασκευόπουλος:

Αρχικά, τα tablets ξεκίνησαν ως μία φθηνή εναλλακτική λύση των υπολογιστών στο σπίτι, τα οποία έδιναν τη δυνατότητα να ψυχαγωγηθείς, να δεις μια ταινία ή να παίξεις ένα παιχνίδι, να δεις τα email σου κ.λπ. Με τον καιρό, όμως, όλοι οι καταστευαστές είδαν ότι τα tablets δεν είχαν την διείσδυση που αρχικά υπολόγιζαν. Εκδηλώθηκε όμως, πολύ μεγάλο ενδιαφέρον σε επίπεδο B2B λύσεων! Αυτήν τη στιγμή, και λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού που συντελείται σε όλα τα επίπεδα (π.χ. τηλεργασία και τηλεεκπαίδευση, ψηφιακή μέριμνα κ.ο.κ.), το tablet πήρε μία νέα διάσταση.

Στο Β2Β, δε, έχουμε υλοποιήσει ήδη αμέτρητα projects με πολλά ακόμα να περιμένουν στο pipeline χάρη σε λύσεις που έχουν δοθεί είτε μέσω του GoRetail που έχουμε για τις ταμειακές μηχανές, λύσεις σε σώματα ασφαλείας, κυβερνητικές υπηρεσίες κ.ο.κ.

Για το 2023 πάντως, θα υπάρχει σίγουρα πτώση της αγοράς των tablets, τόσο σε αξία, όσο και σε τεμάχια, διότι υπήρξε μία έκρηξη τα προηγούμενα χρόνια λόγω των επιδοτήσεων και του Covid. Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό κάτι τέτοιο, αξίζει να αναφέρω ότι το 2021 οι πωλήσεις αυξήθηκαν σχεδόν 150% αφού πουλήθηκαν περίπου μισό εκατομμύριο tablets στην ελληνική αγορά (από σχεδόν 200.000 το 2020), ενώ το 2022, έφτασαν τα 300.000 τεμάχια. Πλέον, αναμένουμε την επιστροφή σε πιο αντιπροσωπευτικά επίπεδα, ίσως κοντά στα 240.000 με 250.000 τεμάχια. Η αγορά φαίνεται να κινείται κυρίως γύρω από μοντέλα των 15 ιντσών με ένα μέσο κόστος στα 150 Ευρώ ανά συσκευή.

Με το S23 είχαμε απίστευτη επιτυχία, πάνω και από τις ίδιες τις δικές μας προσδοκίες. Η προπώληση έχει φτάσει 3,5 φορές πάνω από την αντίστοιχη του S22!

Galaxy S23: Όπως λέμε ανάπτυξη 3,5x!

Σε ερώτησή μας σχετικά με το πλέον συζητημένο μοντέλο της Samsung, την οικογένεια του S23 που μόλις ανακοινώθηκε, ο κ. Παρασκευόπουλος μάς απαντά με μία απρόσμενη αποκάλυψη: Η προπώληση του νέου S23 έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία, ευρισκόμενο σχεδόν 250% πάνω από τα αντίστοιχα μεγέθη του S22! Πιο αναλυτικά, ο κ. Παρασκευόπουλος σημειώνει:

Με το S23 είχαμε απίστευτη επιτυχία, πάνω και από τις ίδιες τις δικές μας προσδοκίες. Η προπώληση έχει φτάσει 3,5 φορές πάνω από την αντίστοιχη του S22, και αναφέρομαι αποκλειστικά σε καταναλωτές και όχι κάποια μαζική παραγγελία ή ένα deal με κάποιον συνεργάτη μας! Και όλα αυτά μέσα σε μόλις 2 εβδομάδες περίπου! Μιλάμε δηλαδή για τις προπαραγγελίες και τις πωλήσεις που έχουν γίνει από τις 17 Φεβρουαρίου μέχρι και την 1η Μαρτίου.

Αυτό οφείλεται προφανώς στην ίδια τη συσκευή, στην πολύ σωστή και έγκαιρη ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τους μεταπωλητές μας, καθώς και στο γεγονός ότι ενδιάμεσα είχε μεγαλώσει όπως αναφέραμε ο χρόνος διατήρησης συσκευών, με αποτέλεσμα αρκετοί να αναβαθμίσουν από αρκετά παλαιότερες εκδόσεις.

Αξίζει, δε, να σημειώσω ότι τη μερίδα του λέοντος την έχει η έκδοση Ultra (σ.τ.Σ. αυτή με το πενάκι). Είναι γεγονός ότι όποιος δοκιμάσει και συνηθίσει να δουλεύει με το πενάκι, δεν μπορεί να το αλλάξει! Είναι, δε, εξαιρετικά χρήσιμο σε επιχειρηματικές εφαρμογές, και ήδη έχουμε σημαντική ζήτηση για Β2Β λύσεις με βάση το Ultra. Συνυπολογίζοντας και την πλατφόρμα Knox της Samsung, γίνεται φανερό ότι οι Β2Β λύσεις της Samsung είναι πραγματικά μοναδικές και καινοτόμες.

Η επιστροφή των Samsung laptops;

Το τελευταίο διάστημα φουντώνουν οι φήμες για την επιστροφή της Samsung στην αγορά των laptops (η εταιρεία είναι ήδη ενεργή σε αυτήν την αγορά σε συγκεκριμένες χώρες της Ευρώπης), οπότε ζητήσαμε από τον κ. Παρασκευόπουλο, να μας πει εάν υπάρχει κάποιο τέτοιο ενδεχόμενο για την ελληνική αγορά. Όπως μας ενημερώνει:

Θα θέλαμε πολύ να φέρουμε τα laptops της Samsung στην Ελλάδα, και έχουνε κάνει ήδη αρκετές κρούσεις σχετικά. Δεχόμαστε, δε, πολλαπλά requests και από τους συνεργάτες μας, τόσο από το retail όσο και από τους operators!

Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορώ να σας πω τίποτα παραπάνω, αφού η διάθεσή τους εξαρτάται από τις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας συνολικά. Η αλήθεια είναι ότι θα θέλαμε να τα φέρουμε στην αγορά πάντως και πιέζουμε διαρκώς προς αυτήν την κατεύθυνση αφού εκτός του ότι πρόκειται για υπέροχα προϊόντα, παράλληλα προσδίδουν ακόμα μεγαλύτερη αξία στο οικοσύστημά μας.

Λύσεις B2B

Ο κ. Παρασκευόπουλος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στις Β2Β λύσεις της Samsung, αναφέροντας ότι η αντίστοιχη ομάδα της εταιρείας είναι μοναδική στην ελληνική αγορά, οι δε δυνατότητες που προσφέρει σε εξειδικευμένες και πολύπλοκες εφαρμογές (με ενσωματωμένη ασφάλεια, device και application management κ.λπ.), είναι τόσο ξεχωριστές που πολλές φορές δεν έχουν καν ανταγωνισμό.

Στο pipeline υπάρχει ήδη πολύ μεγάλος αριθμός από projects, με τη Samsung να υποστηρίζει πολύ στενά τους συνεργάτες της ώστε να “χτίσουν” και να παραδώσουν τη λύση που ζητά ο πελάτης. Αυτό σημαίνει, ότι το τμήμα Β2Β της Samsung, αποτελεί ένα εξαιρετικά ισχυρό και χρήσιμο εργαλείο για κάθε μεταπωλητή και συνεργάτη της εταιρείας, ο οποίος έχει έτσι τη δυνατότητα, σε συνεργασία με την εταιρεία, να σχεδιάσει και να προσφέρει B2B λύσεις που θα κάνουν τη διαφορά και θα καλύπτουν ακόμα και ιδιαίτερα πολύπλοκες απαιτήσεις των πελατών. Το Knox αποτελεί την αιχμή του δόρατος σε αυτήν την προσπάθεια, ενώ οι κατάλληλες συσκευές έρχονται να πλαισιώσουν κάθε φορά την προτεινόμενη λύση.

Εάν μπορούσαμε να προσομοιάσουμε τις Β2Β λύσεις με ένα “σπίτι”, θα λέγαμε ότι η Samsung είναι αυτή που θα βάλει τις υποδομές και την ασφάλεια (π.χ. θωρακισμένες πόρτες), ενώ ο συνεργάτης θα είναι αυτός που θα αναλάβει το integration αναλαμβάνοντας τη λειτουργικότητα του χώρου και το πως θα υλοποιούνται διαδικασίες και επιχειρηματικές λειτουργίες σε καθημερινή βάση.

Σχετικά άρθρα

Στην άβυσσο οι πωλήσεις PC

Kitriniaris

HP: Δεν πουλάμε μέρος της εταιρείας

Kitriniaris

Έρχεται το 8ο Samsung Service Lab Workshop

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα