Οικονομικές απώλειες για το 36% περίπου των χρηστών συνεπάγονται οι επιθέσεις από κακόβουλο λογισμικό, σύμφωνα με τα αποτελέσματα παγκόσμιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε από την B2B International και την Kaspersky το καλοκαίρι του 2013.
Η αντίληψη ότι το κακόβουλο λογισμικό δεν προκαλεί προβλήματα πέραν από την επιβράδυνση του υπολογιστή και, ενδεχομένως, την κατάρρευση συγκεκριμένων websites, είναι αρκετά διαδεδομένη. Η αλήθεια είναι ότι οι επιθέσεις από κακόβουλο λογισμικό κοστίζουν εδώ και καιρό στους χρήστες “ζεστό χρήμα”, όπως για παράδειγμα, μία και μόνο επιτυχημένη επίθεση σε λογαριασμούς e-payment ή e-banking. Ακόμα και οι χρήστες που πέφτουν θύματα κάποιου “κοινού” κακόβουλου λογισμικού, αντί των πεινασμένων για μετρητά malware, είναι πολύ πιθανό να έρθουν αντιμέτωποι με απρόβλεπτα έξοδα.
Το 17% των ερωτηθέντων της έρευνας δήλωσε ότι τα έξοδα αυτά αφορούν την πληρωμή τρίτων, που εξειδικεύονται στην αποκατάσταση της λειτουργίας της συσκευής. Περίπου το 10% έπρεπε να πληρώσει για την ανάκτηση χαμένων στοιχείων, ενώ το 9% έπρεπε να αντικαταστήσει κατεστραμμένα εξαρτήματα και το 5% χρειάστηκε μια εντελώς καινούρια συσκευή.
Περισσότερο από το 1/4 του συνόλου των ερωτηθέντων (27%) είχε υποστεί τουλάχιστον μία επίθεση κακόβουλου λογισμικού κατά τους τελευταίους 12 μήνες. Ένας σημαντικός αριθμός χρηστών, της τάξης του 11%, επέλεξε να αγοράσει προστασία μόνο αφού ήταν πλέον πολύ αργά και είχε ήδη υποκύψει στην επίθεση. Στην καλύτερη περίπτωση αυτό διατάραξε απλά τις εργασίες που εκτελούσε η συσκευή. Στις χειρότερες περιπτώσεις, οι επιθέσεις προκάλεσαν σημαντικές οικονομικές απώλειες στους χρήστες.
Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.