19.2 C
Athens
10/05/2024
Biztech

Μαύρη είναι η νύχτα στα βουνά, μαύρη και η Παρασκευή

Η φρενίτιδα μίας ακόμα Black Friday έφτασε στο τέλος της, και μπορούμε πλέον όλοι να κοιμηθούμε ήσυχα, δίχως τους εφιάλτες του… μάγκα, του Ιππότη της Ασφάλτου, των 300 του Λεωνίδα και των 3,5 εκατ. προϊόντων σε προσφορά. Ελπίζω και εύχομαι να… στρώσουν σιγά σιγά τα πράγματα!


Η περίφημη Black Friday του retail ήταν μία αμερικάνικη συνήθεια, όταν τα εν ΗΠΑ καταστήματα κατάφερναν (με βάση τον θρύλο), εν μία νυκτί (εκεί λίγο μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών), να περάσουν τον ισολογισμό τους από τα “κόκκινα” (ζημίες) στα “μαύρα” (κέρδη). Αυτή η θρυλική ημέρα, με τις αντίστοιχα επικές προσφορές, ήταν πιο σημαντική ακόμα και από τις εκπτώσεις ή τα Χριστούγεννα.

Αντώνης Ρουσελιωτάκης
Managing Director Social Handlers

Ειλικρινά, δεν γνωρίζω πόση αλήθεια υπάρχει πίσω από όλη αυτήν την ιστορία (νιώθω πως όποια υπήρχε θα έχει παρέλθει εδώ και αρκετά χρόνια), ούτε με ενδιαφέρει ιδιαίτερα εάν το έθιμο ήταν αμερικάνικο, ευρωπαϊκό ή ακόμα και ελληνικό που λέει ο λόγος. Για εμένα, ως καταναλωτή, αυτό που έχει σημασία είναι το αν έχω πρόσβαση σε σοβαρές προσφορές ή όχι. Αντίστοιχα, για εμένα, ως επαγγελματία, αυτό που έχει σημασία είναι το πώς κάνουμε τα πράγματα. Με ποια ποιότητα και με ποια αξιοπρέπεια, τόσο ως προς τον εαυτό μας και την εταιρεία μας, όσο και ως προς τον καταναλωτή κατά μείζονα λόγο.

Αυτό που είδα εφέτος, θεωρώ πως πέρασε κάθε προηγούμενο. Μάλλον στερέψαμε από ιδέες ή απλά έχει δημιουργηθεί ένας άτυπος διαγωνισμός κιτσαρίας.
Ειλικρινά δεν ξέρω τι να πω…

Προσφορά ή… προσφορά;

Θα αφήσω όμως στην άκρη τα εικαστικά και θα περάσω στην ουσία των προσφορών. Μία προσφορά, είναι όντως προσφορά όταν – πώς να το πω – είναι προσφορά! Έκπτωση 5% και 10% δεν είναι προσφορά. Τιμή που ίσχυε πριν 2 μήνες δεν είναι προσφορά. Τιμή ή bundle που το βρίσκεις παντού, δεν είναι προσφορά. Έκπτωση που είναι η κανονική τιμή σε δεκάδες άλλα καταστήματα, επίσης δεν είναι προσφορά.

Προϊόν που δεν το βρίσκεις αλλού (εδώ αρχίζει και γίνεται ενδιαφέρον), μπορεί να είναι προσφορά, αρκεί να μην υπάρχει κάτι εξαιρετικά παραπλήσιο που να είναι είτε καλύτερο στην ίδια τιμή, είτε ελαφρά χειρότερο σε πολύ χαμηλότερη τιμή.

Εκτίμησα πολύ περισσότερο την προσέγγιση που είχαν καταστήματα όπως το Lenovo Store (λίγες και πραγματικές προσφορές πριν την Black Friday και κανονικές προσφορές εντός καταστήματος ανήμερα), παρά τον ορυμαγδό των emails και των ads που ξεκίνησε σχεδόν 15 μέρες νωρίτερα.
Having said that που έλεγαν και στο χωριό μου, το μόνο που έχει τελικά σημασία, δεν είναι ούτε η γνώμη μου, ούτε η ηθική και η αξιοπρέπεια του πράγματος. Το μόνο που έχει σημασία είναι το αποτέλεσμα για κάθε retailer. Και αυτό θα ήθελα να μάθω κάποια στιγμή. Πόσο μεγάλη διαφορά έκανε τελικά στον ετήσιο τζίρο τους η Black Friday; Τι διαφορά είχαν όσοι δεν μπήκαν σε αυτήν την τρέλα;

Αναρωτιέμαι αλήθεια. Αξίζει τον κόπο; Ίσως ναι, δεν βιάζομαι να βγάλω συμπεράσματα, απλά δεν είμαι καθόλου βέβαιος εάν το έχει υπολογίσει αναλυτικά κανείς…

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα