21.9 C
Athens
01/05/2024
Biztech

Η Lenovo στην 1η θέση της αγοράς υπολογιστών

Στις 31 Μαρτίου, ολοκληρώθηκε το οικονομικό έτος της Lenovo (1/4/2022 με 31/3/2023), και το ελληνικό κατάστημα έχει κάθε λόγο να το γιορτάζει, καθώς κατέκτησε την πρώτη θέση για το σύνολο των πωλήσεων υπολογιστών, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της IDC.

Η αγορά υπολογιστών έχει περάσει από πολλά κύματα, καθώς εξ ορισμού βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας όπου οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές και πολλές φορές απρόβλεπτες.

Αυτήν τη στιγμή, στη χώρα μας και στην Κύπρο (αγορά που εταιρείες όπως η Gartner και η IDC, αλλά και οι περισσότεροι κατασκευαστές βλέπουν συνήθως ενιαία), κινείται γύρω από τα 450 χιλιάδες τεμάχια, υπολογίζοντας φυσικά, τόσο τα desktop όσο και τα laptop συστήματα. Για την ακρίβεια, η αγορά έκλεισε λίγο πάνω από τα 450 χιλ. τεμάχια στο τέλος του Δεκέμβρη, ενώ για το διάστημα Απρίλιος 2022 – Μάρτιος 2023, βρίσκεται λίγο κάτω από τα 430 χιλ. τεμάχια, πάντα σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της IDC, τα οποία είχαμε στη διάθεσή μας.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ Lenovo, Dell και HP για την πρώτη θέση είναι πολύ σκληρός, και απ’ ότι μαθαίνουμε, είχαμε πρακτικά μία τριπλή ισοβαθμία για τον προηγούμενο χρόνο, ένα πρωτοφανές φαινόμενο για την ελληνική αγορά! Για το διάστημα Απρίλιος 2022 – Μάρτιος 2023, η Lenovo βρίσκεται στην 1η θέση με μερίδιο αγοράς περίπου 25,6% με την Dell να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 24,5%, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκουμε την HP με 22%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέραν των τριών πρώτων θέσεων όπου οι τρεις κατασκευαστές αντιστοιχούν σχεδόν στα 3/4 της αγοράς, δεν φαίνεται να υπάρχει ιδιαίτερος ανταγωνισμός. Ο τέταρτος της “παρέας” είναι η Asus με μερίδιο περίπου 7%, ενώ ο πέμπτος είναι η Apple με μερίδιο κοντά στο 5,5%.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι δεν διακρίνονται μεγάλες διαφορές ή εξάρσεις μεταξύ των τριμήνων, οι πωλήσεις των οποίων κινούνται από 80 έως 100 χιλιάδες τεμάχια. Εκεί που βλέπουμε σημαντικές διαφορές, είναι οι επιδόσεις των κατασκευαστών ανά τρίμηνο, χαρακτηριστικό άμεσα συνδεδεμένο με τη διαθεσιμότητα των συστημάτων κατά βάση.

Η πρωτιά της Lenovo έρχεται ως φυσική συνέχεια των δύο μεγάλων επιτυχιών που σημείωσε κατά τη χρονιά που μας πέρασε, όταν στην αγορά των laptops είχε καταφέρει να βρεθεί στην πρώτη θέση των laptops για την καταναλωτική αγορά με ποσοστό 27,69%, αλλά και στην αντίστοιχη των φορητών υπολογιστών για μεγάλες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα (enterprise notebooks) με μερίδιο αγοράς 41,53%.

Σχετικά άρθρα

Acer Chromebook Spin 11: Τα Chromebooks έγιναν convertibles

Η Space Hellas “Cisco Enterprise Partner of the Year”

Channel-Manager

Για 7η συνεχή χρονιά η Regate στο MWC Barcelona

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα