21 C
Athens
27/04/2024
Biztech

Digital Transformation: Λογιστές edition

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι στην ημερήσια διάταξη των συζητήσεών μας εδώ και αρκετά χρόνια, και η μία μετά την άλλη, όλες οι αγορές μπαίνουν στο “τραίνο” του digital transformation. Όλες; Όχι όλες. Υπάρχει μία αγορά σε ένα απομακρυσμένο Γαλατικό χωριό που αντιστέκεται…


Αντώνης Ρουσελιωτάκης
managing director Social Handlers

Οι λογιστές είναι ένα case study από μόνο του. Με την καλή έννοια. Έχοντας μεγαλώσει με γονείς λογιστές, μπορώ να σας το επιβεβαιώσω χωρίς καμία αμφιβολία.

Από τη μία μεριά ήταν από τους πρώτους που χρησιμοποίησαν (και μάλλον αναγκαστικά) υπολογιστή, και από την άλλη, αρκετοί χρησιμοποιούν ακόμα αυτόν τον υπολογιστή (και το αντίστοιχο software) με τον οποίο ξεκίνησαν!

Μάς πήρε 30 χρόνια για να πειστεί η αγορά των λογιστών να ασχοληθεί με “τα κομπιούτερ” και παίρνει άλλα 30 χρόνια ώστε να περάσει σε σύγχρονες εφαρμογές (θα ήθελα να γράψω “τύπου cloud”, αλλά ακόμα και με Windows αισθάνομαι ότι έχουμε μία επιτυχία).

Γιατί; Για μία σειρά από λόγους που έχουν τη σημασία τους και καλό είναι να τους δώσουμε την αντίστοιχη προσοχή – όσο και αν τους θεωρούμε ασήμαντους ή παρωχημένους.

  • Πρώτον και σημαντικότερον, οι λογιστές είναι αυτό που οι ψυχολόγοι ονομάζουν “ζώα της συνήθειας”. Εκ φύσεως αντιστέκονται σε οποιαδήποτε αλλαγή αφού είναι εκπαιδευμένοι να ασχολούνται με άπειρες λεπτομέρειες και διαρκείς αλλαγές στην νομοθεσία.
  • Δεύτερον, η φύση της δουλειάς είναι τέτοια, που κανείς δεν μπορεί να τους πιέσει να κάνουν τα πράγματα πιο γρήγορα, πιο απλά κ.λπ. Μιλάμε για χρήματα και το “περίπου 1.000 Ευρώ” που προσωπικά με καλύπτει, φαντάζει τεράστιο λάθος σε σχέση με το 978,35.
  • Έχουν απέναντί τους ανθρώπους που επίσης δεν τα έχουν καλά με την τεχνολογία, κοιτάνε με δυσπιστία οτιδήποτε τυπωμένο και σε στέλνουν από τον 2ο όροφο της ΔΟΥ στον 1ο ώστε να φέρεις μία βεβαίωση από τον ίδιο τον φορέα στον οποίο ανήκουν.
  • Έχουν άπειρη δουλειά, ακόμα και αν δεν είναι επιτυχημένοι! Οι ώρες εργασίας είναι αδιανόητες, ειδικά για έναν μέσο λογιστή που έχει εκατοντάδες πελάτες (πολλές φορές των 50-100 Ευρώ ανά έτος) και φροντίζει κατά βάση τη φορολογική τους δήλωση.
  • Οι ενοχλήσεις και οι διακοπές που δέχονται από τους πελάτες τους είναι ασύλληπτες. Απαντούν μονίμως αγχωμένα και βιαστικά γιατί το τηλέφωνο έχει γίνει σκουλαρίκι χάρη στις ερωτήσεις, τις απορίες και τις φαεινές ιδέες των πελατών του. Μιλάμε για αμέτρητες χαμένες ώρες που επιπλέον δεν πληρώνονται…

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, κάθε αλλαγή είναι και ένα πρόβλημα. Κάθε νέο εργαλείο, κάθε νέο κόλπο, κάθε νέο σύστημα είναι χαμένος χρόνος. Χρόνος που δεν υπάρχει.

Ή μήπως είναι χρόνος που δεν έχουν την πολυτέλεια να μην διαθέσουν; Αυτό πρέπει να είναι και το μήνυμα της αγοράς του software προς την κοινότητα των λογιστών: Δεν έχετε πλέον την πολυτέλεια να συνεχίσετε να δουλεύετε όπως πριν. Πρέπει να αφιερώσετε κάποιες ώρες για να γλυτώσετε ολόκληρους μήνες δουλειάς.

Λύσεις όπως το Prosvasis Cloud για παράδειγμα, λύνουν το τεράστιο πρόβλημα της διαρκούς επαφής με τον πελάτη και την αποστολή εγγράφων. Μία σύγχρονη τέτοια λύση σού επιτρέπει να είσαι ταυτόχρονα συνδεδεμένος σε πολλαπλούς φορείς, να παίρνεις ειδοποιήσεις από το σύστημα για όλες σου τις υποχρεώσεις (και όχι να τις θυμάσαι μία προς μία για εκατοντάδες πελάτες), να αποφεύγεις λάθη και καθυστερήσεις, να μοιράζεις δουλειά με συνεργάτες και να μην είσαι “δεμένος” με τον υπολογιστή του γραφείου κ.ο.κ.

Ως added bonus, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των λογιστών, θα έχει ως αποτέλεσμα (μοιραία κατά τη γνώμη μου), τον ψηφιακό μετασχηματισμό και εκατοντάδων πελατών τους, που τώρα πρακτικά εξαρτώνται από το πως λειτουργεί ο λογιστής τους σε πολλά θέματα.

Πεδίο δόξης λαμπρό λοιπόν, για μία συμπαθέστατη αγορά που εργάζεται νυχθημερόν και υπό μόνιμο άγχος.

Οι λογιστές δεν έχουν πλέον την πολυτέλεια να συνεχίσουν να δουλεύουν όπως πριν. Πρέπει να αφιερώσουν κάποιες ώρες για να γλυτώσουν ολόκληρους μήνες δουλειάς. Ο δε ψηφιακός μετασχηματισμός τους θα έχει μοιραία ως αποτέλεσμα τον μετασχηματισμό και εκατοντάδων πελατών τους.

Σχετικά άρθρα

Ericsson: Τί περιμένουν οι καταναλωτές για το 2014

Kitriniaris

Oracle και Intel μπαίνουν στην αρένα του NFV

Kitriniaris

Το TCP 91 εκτυπώνει σε large format και ανεβαίνει στο myDATA

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα