21.9 C
Athens
02/05/2024
Biztech

Eκτυπώνοντας με περιβαλλοντική συνείδηση

Το printing φαίνεται να επαναπροσδιορίζεται σε έναν νέο κόσμο πολυκαναλικών επικοινωνιών. Χρόνια αναταραχών στον κλάδο συμπεριλαμβανομένων των αυξανόμενων οικονομικών ανησυχιών, της πανδημίας, της αύξησης του κόστους της ενέργειας και των πρώτων υλών, αλλά και οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, ώθησαν τους κατασκευαστές να αναθεωρήσουν και να βελτιώσουν τις λύσεις τους, να ελαχιστοποιήσουν τη σπατάλη και να μεγιστοποιήσουν την αυτοματοποίηση και την αποτελεσματικότητα.
Αν και η τάση στον μετά-COVID κόσμο είναι “όλα ψηφιακά”, οι επιχειρήσεις δεν πρόκειται να πάψουν να βασίζονται στο χαρτί για αρκετό καιρό ακόμη. Επιπλέον, η αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν νέες λύσεις. Σύμφωνα με έρευνες, σχεδόν το 90% των υπευθύνων λήψης αποφάσεων αναφέρει ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό οι πάροχοι λύσεων εκτύπωσης που συνεργάζονται να τους παρέχουν βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες.
Συνολικά, η βιωσιμότητα αναμένεται να είναι ένας ολοένα και πιο αποφασιστικός παράγοντας στις επιλογές λύσεων για τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών και των κλάδων, πράγμα που σημαίνει ότι οι συνεργάτες του καναλιού θα πρέπει να εξασφαλίσουν ότι διαθέτουν τις λύσεις και τα δεδομένα που χρειάζονται για να δημιουργήσουν αξιόπιστες προτάσεις που αποφέρουν μετρήσιμα περιβαλλοντικά οφέλη στους πελάτες τους.


Όπως κάθε κλάδος, έτσι κι εκείνος των εκτυπώσεων έχει περιβαλλοντικό αντίκτυπο στον κόσμο. Με απλά λόγια, παρέχοντας προϊόντα και υπηρεσίες, καταναλώνουμε πόρους και ενέργεια. Με τη βιωσιμότητα να γίνεται ολοένα και πιο σημαντικός στόχος μπροστά στην εξάντληση των πόρων και την κλιματική αλλαγή οι επιχειρήσεις οφείλουν να δουν τη μεγάλη εικόνα. Εάν μειωθεί το οικολογικό αποτύπωμα σήμερα αυτό δεν θα ωφελήσει μόνο τις επιχειρήσεις εκτύπωσης αλλά και τον πλανήτη στο μέλλον.

Οι δυνάμεις που διαμορφώνουν τη σημερινή βιομηχανία εκτυπώσεων και τη βιωσιμότητά της είναι πολύπλοκες και συχνά προκαλούν σύγχυση στους εκτυπωτές και τους πελάτες τους. Στους σημαντικούς παράγοντες περιλαμβάνονται τα ηλεκτρονικά μέσα, η τεχνολογική καινοτομία, τα επιχειρηματικά μοντέλα crossmedia, οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, η παγκόσμια οικονομία και ένα ολοένα και πιο mobile και διαδραστικό κοινό των μέσων ενημέρωσης. Η InMobi, εταιρεία ανάπτυξης διαφημιστικών πλατφορμών για κινητά, εκτιμά ότι οι καταναλωτές περνούν το 37% του χρόνου τους στα μέσα ενημέρωσης με κινητά. Οι παγκοσμίου βεληνεκούς εταιρείες το εκμεταλλεύονται αυτό. Ο Mark Fellows της McCann, μιας παγκόσμιας διαφημιστικής εταιρείας, συνεργάστηκε με την ΙΚΕΑ για την εκτύπωση ειδικών γραφικών αντί για κωδικούς QR στους καταλόγους της ΙΚΕΑ, έτσι ώστε “το εκτεταμένο περιεχόμενο (να) ενεργοποιείται από τη σάρωση της σελίδας με ειδικά σύμβολα”. Αυτές οι σαρώσεις με smartphone παραπέμπουν στα sites της ΙΚΕΑ για πρόσθετες ιδέες διακόσμησης σπιτιού και upselling.

Όμως, οι πολύπλοκες επιλογές νέων μέσων, οι εφαρμογές ψηφιακής τεχνολογίας και οι πράσινες προσδοκίες μπορούν να γεννήσουν αβεβαιότητα στην αγορά. Για πολλές επιχειρήσεις οι επενδυτικές αποφάσεις σε ένα τέτοιο κλίμα μπορεί να είναι επικίνδυνες, γι’ αυτό και εξερευνούν με προσοχή νέους τρόπους επιχειρηματικής δράσης, υιοθετώντας ψηφιακά εργαλεία για να υποστηρίξουν τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών. Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις αναδιαμορφώνουν τις διαδικασίες τους για να βοηθήσουν τους πελάτες τους να αξιοποιήσουν τα κανάλια και να ευθυγραμμίσουν τους εμπορικούς και περιβαλλοντικούς στόχους.

Η κατάσταση της βιομηχανίας εκτυπώσεων

Κατ’ αρχάς, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πώς η βιομηχανία εκτυπώσεων επηρεάζει πραγματικά το περιβάλλον, για να καταλήξουμε σε τρεις βασικούς παράγοντες: υλικά, ενέργεια και απόβλητα.

Υλικά εκτύπωσης

Όσον αφορά τα υλικά, η εκτυπωτική βιομηχανία έχει ένα προβάδισμα στην επιδίωξη ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος, επειδή βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε έναν ανανεώσιμο και ανακυκλώσιμο πόρο: το χαρτί. Τα προϊόντα από χαρτί έχουν ποσοστό ανακυκλωσιμότητας σχεδόν 65%. Σε σύγκριση, λιγότερο από το 10% των πλαστικών ανακυκλώνεται.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να στοχεύσουμε στη βελτίωση των πρακτικών μας. Άλλα υλικά που εμπλέκονται στη διαδικασία εκτύπωσης, όπως τα μελάνια, τα toner και οι επιστρώσεις, καθώς και τα υλικά συσκευασίας, επηρεάζουν τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο του κλάδου. Η υιοθέτηση βιώσιμων υλικών σε όλη τη ροή εργασίας της εκτύπωσης θα μας βάλει στο σωστό δρόμο.

Κατανάλωση ενέργειας στην εκτύπωση

Η κατανάλωση ενέργειας είναι ένα πολύπλευρο θέμα όταν μιλάμε για τη βιωσιμότητα στην εκτύπωση. Η εκτυπωτική βιομηχανία καταναλώνει ενεργειακούς πόρους για την τροφοδοσία των εγκαταστάσεων και των διαδικασιών εκτύπωσης, καθώς και για τη μεταφορά των προϊόντων στους πελάτες. Με τη μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την ενσωμάτωση έξυπνων και πιο αποδοτικών ροών εργασίας και τη δημιουργία πιο αποτελεσματικών αλυσίδων εφοδιασμού, η κατανάλωση ενέργειας μπορεί όχι μόνο να απομακρυνθεί από τα μη ανανεώσιμα ορυκτά καύσιμα, αλλά και να μειωθεί για μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα.

Απόβλητα εκτύπωσης

Τα απόβλητα συμβάλλουν σημαντικά στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της εκτυπωτικής βιομηχανίας. Επομένως, η εξεύρεση τρόπων για την καλύτερη διαχείριση των αποβλήτων αποτελεί σημαντικό μέρος της βιωσιμότητας. Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορεί να αντιμετωπιστεί η διαχείριση των αποβλήτων, από τη μετάβαση σε πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά έως τη σωστή διάθεση του υλικού των εκτυπωτών.

Τελικά, ο στόχος είναι να δημιουργηθούν κυκλικές οικονομίες για τα υλικά και τον εξοπλισμό εκτύπωσης, ώστε λιγότερα απόβλητα να καταλήγουν στις χωματερές. Ένας άλλος βασικός στόχος της βιομηχανίας εκτυπώσεων για τη μείωση των αποβλήτων είναι η εγκατάσταση ισχυρών, αυτοματοποιημένων ροών εργασίας σχεδιασμού και παραγωγής. Μια αξιόπιστη διαδικασία οδηγεί σε λιγότερα λάθη παραγωγής, καλύτερα αποτελέσματα εκτύπωσης και λιγότερα απόβλητα.


Σχετικά άρθρα

Η ViewSonic βραβεύεται για την καινοτομία στην εκπαιδευτική τεχνολογία

Giorgos Athanassiadis

Για τρίτη σεζόν μαζί, η Tesla και η ΚΑΕ Παναθηναϊκός

Giorgos Athanassiadis

“Χρυσός συνεργάτης” της Dell Technologies η Digimark

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα