15 C
Athens
26/04/2024
Biztech

Direct-to-Garment printing: Μια αγορά σε άνοδο

Η ψηφιακή τεχνολογία έχει καταστεί μια εξαιρετικά βιώσιμη μέθοδος για την εκτύπωση απευθείας επάνω σε ύφασμα. Η αυξανόμενη ζήτηση για on-demand προσωποποιημένες εκτυπώσεις σε ρούχα και άλλα αντικείμενα από ύφασμα έχει ωθήσει την αγορά του Direct-to-Garment (DTG) σε σημαντική ανάπτυξη. Μάλιστα, σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών, το DTG αναμένεται να καταγράψει τον υψηλότερο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης σε ολόκληρη την αγορά ψηφιακής εκτύπωσης σε ύφασμα με ποσοστό 10,7% έως το 2025.

Οι εξελίξεις στις κεφαλές εκτύπωσης, το μελάνι, οι επιλογές προεπεξεργασίας και ο εκτυπωτικός εξοπλισμός, σε συνδυασμό με την ευκολία μεταφοράς, όπως θα δούμε στη συνέχεια, επιτρέπουν τη δημιουργία ταχύτερων, ποιοτικότερων και φθηνότερων εκτυπώσεων δίνοντας στον επαγγελματία την ευκαιρία για ταχύτερο ROI και μεγιστοποίηση της κερδοφορίας του.

 


 

Το Direct-to-garment (DTG) printing (γνωστό επίσης και ως D2 printing) είναι μια μέθοδος διακόσμησης υφασμάτων, κατά την οποία γραφικά και εικόνες εκτυπώνονται απευθείας επάνω σε έτοιμα T-shirts, καπέλα, hoodies, παιδικά και ρούχα για μωρά, παπούτσια, τσάντες, μαξιλαροθήκες και άλλα προϊόντα από ύφασμα.

Πολλοί DTG printers χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις μεταξοτυπίας (screen printing) που διακοσμούν μεγαλύτερο όγκο ενδυμάτων για brands, αθλητικές ομάδες και retailers. Το DTG printing επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δέχονται εργασίες μικρότερης διάρκειας, ταχείας παράδοσης ή να πραγματοποιούν εκτυπώσεις με μεταβλητά δεδομένα ή έγχρωμα φωτογραφικά σχέδια.

Οι DTG printers χρησιμοποιούνται εξάλλου και στις οικιακές επιχειρήσεις, στα καταστήματα δώρων και τις επιχειρήσεις προώθησης προϊόντων. Το Amazon, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί στόλους DTG printers για να καλύψει τις online παραγγελίες πελατών του. Μάλιστα, το DTG printing απαιτεί λιγότερο χώρο από εκείνον του screen printing, ενώ δεν χρειάζεται συντήρηση, καθαρισμό ή αποθήκευση πολλαπλών συσκευών. Επιπρόσθετα, η καμπύλη εκμάθησης του DTG printing είναι σαφώς μικρότερη από εκεί του screen printing, ιδιαίτερα για τους νέους δημιουργικούς επαγγελματίες που έχουν μεγαλώσει με τη χρήση ψηφιακών καμερών και προγραμμάτων γραφικών.

 

Πώς λειτουργεί

Ένα έτοιμο προς εκτύπωση ύφασμα φορτώνεται σε μια πλάκα η οποία θα κρατήσει επίπεδη και ατσαλάκωτη την επιφάνεια εκτύπωσης, ενώ οι inkjet κεφαλές εκτύπωσης κινούνται όπως σε έναν παραδοσιακό εκτυπωτή για να ψεκάσουν τα σταγονίδια μελάνης. Η τοποθέτηση των σταγονιδίων μελάνης καθορίζεται από το αρχείο εκτύπωσης που έχει δημιουργηθεί από το RIP software που παρέχεται μαζί με τον εκτυπωτή.

Υπάρχουν πολλαπλά σχήματα και μεγέθη από διαθέσιμες «πλάκες» για προϊόντα εκτύπωσης, όπως είναι τα ρούχα μωρών, καπέλα, μανίκια πουκαμίσων και παπούτσια. Ανάλογα με τον τύπο του μοντέλου DTG που χρησιμοποιείται, το ρούχο πρέπει να τοποθετηθεί σε μια πρέσα θερμότητας ή σε στεγνωτήριο για να στεγνώσουν τα μελάνια. Πολλοί εκτυπωτές DTG προϋποθέτουν τη χρήση προ-επεξεργασμένων ενδυμάτων για οποιοδήποτε σχέδιο χρησιμοποιεί λευκό μελάνι. Οι προ-επεξεργασμένες λύσεις βελτιστοποιούν την επικόλληση μελανιού και εξασφαλίζουν πως τα μελάνια δεν θα ξεθωριάσουν με το πλύσιμο.

 

Τύποι DTG printers

Οι entry-level compact DTG printers είναι εύχρηστοι, μεσαίων δυνατοτήτων inkjet printers που είναι αρκετά μικροί σε μέγεθος για χρήση σε μικρές επιχειρήσεις, καταστήματα λιανικής ή σε εκθέσεις. Μια τέτοια συσκευή μπορεί να εκτυπώσει απλό κείμενο σε σχέδια τετραχρωμίας έως 11,7 x 8,3 ίντσες. Προκειμένου να εξοικονομήσει χώρο, ο εκτυπωτής είναι τοποθετημένος επάνω σε ξεχωριστό περίκλειστο θάλαμο για το στέγνωμα των μελανιών.

Οι commercial DTG printers είναι ταχύτεροι, περισσότερο ευέλικτοι, με υψηλότερη ανάλυση, ώστε να μπορούν να εκτυπώσουν έγχρωμες εικόνες τόσο σε ανοιχτόχρωμα όσο και σε σκούρα ρούχα. Οι εκτυπωτές αυτοί περιλαμβάνουν και λευκά μελάνια που απαιτούνται για τη δημιουργία ενός στρώματος βάσης ώστε τα χρώματα να παραμείνουν φωτεινά. Συνοδεύονται από εξελιγμένο print management software για τη δημιουργία λευκού στρώματος και ακριβούς προεπισκόπησης για το πώς θα δείχνει το έγχρωμο σχέδιο όταν εφαρμοστεί χωρίς το λευκό χρώμα, σε ένα ρούχο με ελαφρύ χρωματισμό.

 

Οι industrial DTG printers θα επιτρέψουν στο προσωπικό μιας επιχείρησης εκτύπωσης να διακοσμήσει εκατοντάδες ρούχα ανά ώρα, σε χαμηλότερο κόστος ανά ένδυμα από τους commercial DTG printers. Οι συσκευές αυτές είναι σχεδιασμένες για να περιέχουν δύο ή τρεις πλάκες εκτύπωσης και περιλαμβάνουν μεγάλη γκάμα από μελάνια, συστήματα bulk ink και εξειδικευμένα χαρακτηριστικά όπως είναι η αυτόματη ανίχνευση ζαρώματος.

Μολονότι ένας commercial DTG printer χρειάζεται μόλις 3 έως 5 λεπτά για να εκτυπώσει ένα απλό μπλουζάκι, οι χρόνοι εκτύπωσης στους industrial DTG printers μπορεί να φτάσουν τα 30 δευτερόλεπτα ανά μπλουζάκι με σκούρο ύφασμα και στα 10 δευτερόλεπτα σε λευκό ύφασμα.

 

Μελάνια

Οι περισσότεροι DTG printers χρησιμοποιούν μελάνια τύπου textile pigment ειδικά σχεδιασμένα για χρήση σε ποικίλα υφάσματα. Με τα σωστά υγρά προεπεξεργασίας, τα μελάνια αυτά παρέχουν ζωντανά και σωστά χρώματα, διατηρούν τη μαλακή αίσθηση του υφάσματος και αντέχουν στο ξεθώριασμα και στην τριβή που προκαλείται από παρατεταμένο πλύσιμο. Για παράδειγμα, η Direct Color Systems κυκλοφορεί έναν DTG printer που χρησιμοποιεί μελάνια UV-curable για απευθείας εκτύπωση σε σκούρα και έγχρωμα από βαμβάκι και πολυεστέρα T-shirts χωρίς προεπεξεργασία.

 

Οι entry level DTG printers χρησιμοποιούν αποκλειστικά μελάνια CMYK, ενώ οι περισσότεροι commercial DTG printers χρησιμοποιούν CMYK + White. Οι Industrial DTG printers χρησιμοποιούν 6 χρώματα συν το λευκό. Τα πρόσθετα χρώματα περιλαμβάνουν το κόκκινο, το πράσινο, το πορτοκαλί, το ανοιχτό κυανό ή το ανοιχτό ματζέντα, ανάλογα με το εάν ο DTG printer θα χρησιμοποιηθεί για την εκτύπωση ένδυσης αθλητικών συλλόγων, T-shirts με εταιρικά logos ή μπλουζάκια με φωτογραφίες.

 

Εξελίξεις στην τεχνολογία

Οι εξελίξεις στην τεχνολογία DTG έχουν καταστήσει δυνατό για όσους το επιθυμούν, να εισέλθουν στον κλάδο της διακόσμησης υφασμάτων. Στην εποχή μας τα καταστήματα εκτύπωσης που ειδικεύονται στα γραφικά εμπορικών εκθέσεων μπορούν να εκτυπώσουν εύκολα μικρές ποσότητες από T-shirts για το προσωπικό ή ακόμα και για προωθητικούς σκοπούς.

Οι πρόσφατες βελτιώσεις στην τεχνολογία DTG έχει κάνει τον εξοπλισμό DTG printing ακόμα πιο αξιόπιστο, ευκολότερο στη συντήρηση κι ακόμα πιο ανταγωνιστικό από πλευράς κόστους για παραγωγή έως 1000 τεμαχίων, αν και ακόμα δεν μπορεί να συναγωνιστεί την ευελιξία και την οικονομική αποτελεσματικότητα της μεταξοτυπίας για τη διακόσμηση συγκεκριμένων ποσοτήτων και τύπων υφασμάτων. Από την άλλη, οι χρήστες των DTG printers επικεντρώνονται στα συγκεκριμένα και καθοριστικά πλεονεκτήματα της τεχνολογίας, όπως είναι η δυνατότητα μαζικής παραμετροποίησης, του on-demand, της περιβαλλοντικής ευαισθησίας και της ποιοτικής εκτύπωσης που προσφέρει το DTG printing.

 

Η δημοτικότητα που απολαμβάνει το DTG printing θα συνεχίσει να επεκτείνεται, καθώς η ζήτηση των καταναλωτών για εκτυπωμένα σχέδια σε T-shirts και άλλα είδη ρουχισμού θα αυξάνεται. Η αύξηση στην καταναλωτική ζήτηση θα μεγιστοποιήσει συνακόλουθα και την αξία του κλάδου DTG printing περίπου 31% έως το 2023.

 

Το σύγχρονο τοπίο του DTG

Θεωρείται πλέον δεδομένο πως η ψηφιακή εκτύπωση σε ύφασμα είναι μια αξιόπιστη μέθοδος για την παραγωγή ανθεκτικών, υψηλής ποιότητας αντικειμένων όπως είναι η σήμανση, ο ρουχισμός, ο οικιακός διάκοσμος και μια σειρά από εφαρμογές στα υφάσματα. Μολονότι η διεργασία δεν είναι απλή, οι εξελίξεις στις κεφαλές εκτύπωσης, το μελάνι, τον εξοπλισμό εκτύπωσης, σε συνδυασμό με την ευκολία της μεταφοράς, επιτρέπει τη δημιουργία περισσότερων αποτελεσματικών λύσεων.

Συγκεκριμένα τώρα το DTG printing αντιπροσωπεύει ένα ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς αυτής. Χάρη στο DTG, τα έτοιμα ρούχα τοποθετούνται στην πλάκα του εκτυπωτή που προσαρμόζεται σε μια ποικιλία από μεγέθη T-shirts, ακόμη και σε edge-to-edge εκτύπωση. Το DTG printing μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε λευκά ή έγχρωμα υφάσματα, αλλά τα έγχρωμα ρούχα συχνά απαιτούν προετοιμασία και βάση από λευκό μελάνι όπου θα τοποθετηθεί το χρώμα.

Σύμφωνα με την Credence research, οι καταναλωτές αγοράζουν πάνω από 10 δις νέα T-shirts τον χρόνο και από αυτά τα εκτυπωμένα αντιστοιχούν στο 54% επί του συνόλου. Με βάσει τα στοιχεία της Keypoint Intelligence, το DTG printing κατείχε το 9% της αγοράς των ρούχων με εκτύπωση το 2018. Την ίδια στιγμή ο κλάδος αυτός γνωρίζει αύξηση που αγγίζει διψήφιο νούμερο, δεδομένου πως οι επιχειρήσεις πασχίζουν να ικανοποιήσουν την αυξημένη απαίτηση για δημιουργικότητα, τις δυνατότητες εξατομίκευσης, τους ταχύτερους χρόνους παράδοσης και το short-run manufacturing (δηλαδή την παραγωγή ενός μικρού ή μέτριου αριθμού τεμαχίων που επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία και μικρότερο χρόνο παράδοσης από τις παραδοσιακές μεθόδους).

 

Σημαντικά trends της αγοράς

Τα τελευταία χρόνια, τόσο οι προμηθευτές όσο και οι κατασκευαστές έχουν παρατηρήσει κάποιες βασικές τάσεις που οδηγούν τη ζήτηση για ψηφιακό DTG printing. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι εξής:

 

Mass customization

Από πλευράς εφοδιαστικής αλυσίδας, το mass customization (η διαδικασία παράδοσης προϊόντων και υπηρεσιών ευρείας κλίμακας που έχουν τροποποιηθεί για να ικανοποιήσουν την ανάγκη ενός συγκεκριμένου πελάτη) δημιουργεί την ανάγκη για ένα σετ εργαλείων που επιτρέπει το short-run manufacturing με αποτέλεσμα οι προμηθευτές να επιτυγχάνουν ταχύτερους χρόνους παράδοσης, να ελαχιστοποιούν τα απόβλητα και να μειώνουν τα αποθέματα. Κατά μέσο όρο, η κατά κεφαλή δαπάνη για ρούχα στις ΗΠΑ τα δύο προηγούμενα χρόνια ήταν περίπου 800 δολάρια και κάποια από αυτά τα αντικείμενα ήταν εκτυπωμένα T-shirts.

 

Εξατομίκευση

Οι καταναλωτές της εποχής μας έχουν ισχυρή ανάγκη αυτοέκφρασης, ενώ συχνά επηρεάζονται από δημοφιλείς celebrities ή τρέχοντα γεγονότα. Πολλοί από αυτούς βλέπουν τα ρούχα ως τρόπο εκδήλωσης προτίμησης ή της προσωπικότητάς τους και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ανάγκη για εξατομικευμένο DTG printing.

 

Περιβάλλον

Ο κλάδος της υφαντουργίας έχει γενικά κακή φήμη όσον αφορά τη μόλυνση και την κατανάλωση πολύτιμων πόρων κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κατασκευής. Από την άλλη, τα νέα πρότυπα όπως εκείνα της OekoTex επιτρέπουν σε καταναλωτές και προμηθευτές την καλύτερη κατανόηση του περιβαλλοντικού αντικτύπου των ποικίλων εκτυπωτικών διεργασιών. Οι κατασκευαστές λαμβάνουν μέτρα καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας -παρασκευή υφάσματος, κοπή και ράψιμο, διαχείριση εφοδιαστική αλυσίδας- για να μειωθεί ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος.

 

Τα συγκεκριμένα trends του κλάδου συνεισφέρουν σημαντικά στην ολοένα και μεγαλύτερη επέκταση του digital printing, ιδιαίτερα δεδομένης της ικανότητάς τους να απευθύνονται σε πολλαπλές προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας. Για παράδειγμα:

 

  Το digital printing διευκολύνει τo short run manufacturing. Επιπλέον, η δυνατότητα άμεσης παράδοσης βοηθάει τις επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στην εποχική ζήτηση, αλλά και στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

 

  Τώρα που σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις μπορούν να έχουν πρόσβαση στην παραγωγική ικανότητα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους, οι μεγάλοι παίκτες θα προσφέρουν νέα προϊόντα από νέους σχεδιαστές με χαμηλότερο ρίσκο, ώστε οι καταναλωτές να έχουν τη δυνατότητα να εκφραστούν καλύτερα. Το digital printing προσφέρει εξάλλου στους καταναλωτές τη δυνατότητα δημιουργίας των δικών τους σχεδίων μέσω παραγγελιών web-to-print, τις οποίες θα παραλάβουν από 24 έως 48 ώρες.

 

 

  Η ψηφιακή εκτύπωση σε υφάσματα εξοικονομεί πόρους επειδή η διαδικασία γενικά απαιτεί λιγότερο νερό. Επιπλέον, η εκτύπωση DTG εξοικονομεί ακόμη περισσότερο νερό, επειδή είναι μια διαδικασία ξηρής σκλήρυνσης.

 

 

Το τοπίο του DTG

Το DTG printing παρουσιάζει μεγαλύτερη ανάπτυξη στις ΗΠΑ, τροφοδοτούμενο από το αυξανόμενο ενδιαφέρων των καταναλωτών. Τον Ιανουάριο του 2019, στο ISS Show στην Καλιφόρνια, είδαμε απτές αποδείξεις εξέλιξης στο DTG printing, με συσκευές που ανταποκρίνονται τόσο στο low-end commercial τμήμα της αγοράς όσο και στην υψηλής παραγωγής enterprise αγορά.

Η αγορά του DTG περιλαμβάνει commercial και industrial συσκευές, όπως επίσης και κάποια subsegments εντός αυτών των βασικών κατηγοριών βάσει όγκου εκτύπωσης και τιμής. Οι μικρότερες επιχειρήσεις συνήθως εξυπηρετούν τοπικές κοινότητες με μια ποικιλία από διακόσμηση ρούχων και premium υπηρεσίες. Στο μεταξύ, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις με εξοπλισμό μεταξοτυπίας που παράγουν συνήθως μεγάλο όγκο ενδυμάτων είναι πιθανό να κάνουν outsource μέρος των εργασιών τους σε offshore επιχειρήσεις.

Τέλος, κάποιες άλλες επιχειρήσεις έχουν μπει στον «χορό» του mass customization, κάνοντας εκτεταμένη χρήση του e-commerce. Χρησιμοποιώντας τα web-to-print portals και συνεργασίες, οι επιχειρήσεις αυτές ενισχύουν την παραγωγή τους σε μια λογική hub-and-spoke (κεντρικός κόμβος και ακτινωτή διανομή) ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πελατών για ταχύτερη παράδοση και εξατομίκευση. Όλοι αυτοί οι παραγωγοί βασίζονται σε ποικίλα βασικά προϊόντα για να καλύψουν τις ανάγκες παραγωγής τους. Σε αυτά περιλαμβάνεται μια ολοένα και αυξανόμενη ποικιλία προϊόντων που υποστηρίζουν το retail printing για μικρές commercial επιχειρήσεις καθώς και υβριδικά συστήματα. Αυτού του είδους τα higher-end industrial προϊόντα προϋποθέτουν ποικιλία από ψηφιακές και αναλογικές τεχνολογίες.

 

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, οι commercial συσκευές έχουν βελτιωθεί σημαντικά από πλευράς λειτουργικότητας, χρηστικότητας και αξιοπιστίας, σε συνδυασμό με τη μείωση των τιμών. Οι πρόσφατες κυκλοφορίες περιλαμβάνουν βελτιωμένες ταχύτητες, καλύτερη ανάλυση, βελτιωμένες κεφαλές, δυνατότητες εκτύπωσης με λευκό μελάνι και ακόμα πιο φιλικά στον χρήστη interfaces. Ο GTX της Brother και ο SC2100 της Epson είχαν κάνει αίσθηση μέσα στο 2019, όπως και οι τύπου plug-and-play συσκευές (π.χ. ο Ri100 της Ricoh) προσφέρουν εξαιρετικές τιμές που υπόσχονται τη διάδοση της τεχνολογίας πέραν των παραδοσιακών καναλιών διακόσμησης ρουχισμού. Οι καινοτομίες στα μεγέθη και τα σχήματα των πλακών έχουν βοηθήσει στην επέκταση της λίστας των πιθανών εφαρμογών, επιτρέποντας τη χρήση στα παιδικά ρούχα, στα μεγέθη XXL για T-shirts, jeans, καπέλα baseball, τσάντες, καλύμματα και μια ποικιλία από προωθητικά δώρα.

Επιπλέον, όσον αφορά το βασισμένο στο toner printing έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση της δημοτικότητάς του όσον αφορά τις εφαρμογές εκτύπωσης ενδυμάτων. Vendors όπως οι Oki Data και Uninet προσφέρουν λευκό toner, ακόμα και toners μεταλλικών εφέ, έχοντας φέρει μια επιπλέον διάσταση στο low end της αγοράς.

 

Όσον αφορά την industrial printing πλευρά της αγοράς, κάποιες συσκευές μπορούν να εκτυπώσουν έως 400 T-shirts την ώρα, αν και η τιμή τους είναι επάνω από 100.000 δολάρια. Η Kornit ξεχωρίζει στο segment αυτό, ενώ έκτοτε έχουν ακολουθήσει κι άλλοι κατασκευαστές εξειδικευμένων και υβριδικών συστημάτων (όπως για παράδειγμα οι Aeoon, M&R και OvalJet). Τα υβριδικά συστήματα συνδυάζουν αναλογικές οθόνες ή προ-επεξεργασία με το digital printing, συνήθως σε σχηματισμό screen printing carousel.

 

Μέσα στο 2019 σημειώθηκαν σημαντικές εξελίξεις στον κλάδο, οι οποίες είχαν σχέση με τη βελτίωση της παραγωγικότητας, της ποιότητας ή της επέκτασης DTG pigment ink εκτύπωσης σε συνθετικά υφάσματα. Οι εξελίξεις αυτές είναι συνηθισμένες μεταξύ των commercial printing vendors, αλλά και σε μερικούς από τους μεγάλους κατασκευαστές. Επιπλέον, παρατηρείται και ένας αυξανόμενος αριθμός εργαλείων shop management και web enablement, σε συνδυασμό με χαμηλής τιμής, βασισμένα στο cloud, εργαλεία παραγγελιών. Αρκετά από αυτά προσφέρονται με τη μορφή Software-as-a-Service (SaaS), επιτρέποντας στους παρόχους όλων των μεγεθών να προσφέρουν υπηρεσίες online σχεδίων, web-to-print και διαχείρισης inventory.

 

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Future Market Insights, ο κλάδος του DTG printing εκτιμήθηκε στα 1,8 δις δολάρια το 2019 και αυτό το νούμερο αναμένεται να αυξηθεί έως τα 2,31 δις το 2023.

 

Η αγορά του DTG

Η αγορά του DTG printing βρίσκεται σε διαρκή άνοδο όπως δείχνουν οι προβλέψεις για το άμεσο μέλλον. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Future Market Insights, ο κλάδος του DTG printing εκτιμήθηκε στα 1,8 δις δολάρια το 2019 και αυτό το νούμερο αναμένεται να αυξηθεί έως τα 2,31 δις το 2023.

Ένας από τους σημαντικότερους λόγους για την αύξηση που παρατηρείται στο DTG printing είναι οι αγοραστικές συνήθειες των σημερινών καταναλωτών. Οι Millennials έχουν αυξήσει σημαντικά την κατανάλωση για εκτυπωμένα ρούχα που προσφέρουν μοναδικά σχέδια που έχουν φτιαχτεί μέσω του DTG printing. Ιδιαίτερα τα T-shirts έχουν γίνει ακόμα πιο μοδάτα και trendy, δίνοντας περαιτέρω ώθηση στην αγορά του DTG printing. Η ζήτηση από τους millennials για ακόμα περισσότερα DTG T-shirts, μακρυμάνικα T-shirts και άλλα σχετικά είδη ρουχισμού αναμένεται να αποτελέσει βασικό παράγοντα που τελικά θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη συνολική αξία του κλάδου του DTG printing στο κοντινό μέλλον.

 

Στους καθοριστικούς παράγοντες που έχουν δώσει ώθηση στη αγορά αυτή, συμπεριλαμβάνονται και οι εξής:

  Η αυξημένη ζήτηση για οικολογικές εκτυπώσεις

  Η ταχύτερη ανταπόκριση στις απαιτήσεις της γραμμής παραγωγής

  Νέες ανερχόμενες τεχνολογίες στον κλάδο του fabric printing

  Μειωμένο κόστος ψηφιακής εκτύπωσης

  Αύξηση πωλήσεων ρουχισμού μέσω e-commerce

  Εισροή δημιουργικού σχεδιασμού στη μόδα

 

DTG μελάνια

Καθώς αυξάνεται η ζήτηση για DTG ρουχισμό, το ίδιο ισχύει και για τα DTG μελάνια. Τα μελάνια εξάχνωσης (sublimation inks) είναι ο πλέον κοινός τύπος μελανιού που χρησιμοποιείται στο DTG printing. Τα μελάνια εξάχνωσης αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς του DTG printing και προσφέρουν μια σειρά από πλεονεκτήματα, όπως η μη διαλυτότητα, αντοχή στη φθορά, ανθεκτικότητα χρώματος και απουσία επικίνδυνων συστατικών όπως συχνά συμβαίνει σε άλλους τύπους μελανιών.

Τα μελάνια εξάχνωσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια ποικιλία υλικών ένδυσης, με το καθένα από αυτά να διαφέρει στην ποσότητα χρόνου που απαιτείται για τη μετέπειτα διαδικασία στεγνώματος, δεδομένου πως υλικά όπως ο πολυεστέρας, το ρεγιόν, η λύκρα και τα ακρυλικά απαιτούν περισσότερο χρόνο επεξεργασίας. Εκτός της εξάχνωσης, τα ευέλικτα inkjet μελάνια Fibra από την Kao Collins παράγουν υψηλή ποιότητα εκτύπωσης και πλούσια χρώματα σε φυσικές ίνες, πολυεστέρες και νάιλον.

 

Το μέλλον του DTG Printing

Η δημοτικότητα που απολαμβάνει το DTG printing θα συνεχίσει να επεκτείνεται, καθώς η ζήτηση των καταναλωτών για εκτυπωμένα σχέδια σε T-shirts και άλλα είδη ρουχισμού θα αυξάνεται. Η αύξηση στην καταναλωτική ζήτηση θα μεγιστοποιήσει συνακόλουθα και την αξία του κλάδου DTG printing περίπου 31% έως το 2023. Ο αντίκτυπος που θα συνεχίσει να έχει το DTG printing στον κλάδο των μελανιών θα είναι τεράστιος, με τα μελάνια εξάχνωσης να χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο, ώστε να ανταποκριθούν στις εποχικές απαιτήσεις της βιομηχανίας της μόδας.

 

Σύμφωνα τώρα με την έρευνα της Allied Market Research, η παγκόσμια αγορά ψηφιακής κλωστοϋφαντουργίας είχε αξία περίπου 180 εκατομμύρια δολάρια το 2017 και αναμένεται να φτάσει τα 393 εκατομμύρια έως το 2025, παρουσιάζοντας μέσο ετήσιο όρο ανάπτυξης της τάξης του 10,4% από το 2018 έως το 2025.

Οι θετικοί δείκτες οφείλονται κυρίως στη μόδα, στις φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους εκτύπωσης, στην υψηλή δημιουργικότητα και στην αυξημένη σχεδιαστική ευελιξία που οδηγεί την αγορά.

Εντούτοις, ένας παράγοντας που μπορεί να λειτουργήσει περιοριστικά σε σχέση με την ανάπτυξη είναι ο συνεχής ανταγωνισμός που ο κλάδος δέχεται από τις παραδοσιακές μεθόδους εκτύπωσης. Από την άλλη πλευρά, η υψηλή ταχύτητα παραγωγής προϊόντων με τη χρήση εκτυπωτικών συσκευών προσφέρουν μεγάλες ευκαιρίες κερδοφορίας για την αγορά αυτή.

Το segment του ιματισμού και ένδυσης αντιστοιχούσε σε παραπάνω από τα 2/5 του συνολικού μεριδίου αγοράς έως το 2019 και αναμένεται να κρατήσει τα σκήπτρα έως το 2025. Εντούτοις, τα υπόλοιπα segments εφαρμογών στα οποία περιλαμβάνονται η βιομηχανική επίπλωση, η εταιρική επίπλωση, η συσκευασία, ο αθλητισμός, η υγειονομική περίθαλψη, η πολιτική άμυνα και η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να έχουν το μεγαλύτερο μέσο ετήσιο όρο ανάπτυξης της τάξης του 12,1% από το 2018 έως το 2025. Δεδομένου πως οι ψηφιακές μηχανές εκτύπωσης υφασμάτων διαθέτουν υψηλή ταχύτητα, δημιουργικότητα και μεγάλες επιλογές χρωμάτων, χρησιμοποιούνται ευρέως για την εκτύπωση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων για αυτοκίνητα.

Βάσει του τύπου επεξεργασίας, το direct-to-fabric (DTF) segment αντιστοιχούσε σε περισσότερο από το μισό του συνολικού μεριδίου αγοράς το 2018 και αναμένεται να κρατήσει την κυριαρχία του σε όλο το χρονικό διάστημα της εξεταζόμενης περιόδου. Εντούτοις, το DTG segment υπολογίζεται πως θα καταγράψει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης με CAGR 10,7% από το 2018 έως το 2025.

Η περιοχή της Ασίας/ Ειρηνικού θα γνωρίσει τον μεγαλύτερο ετήσιο όρο ανάπτυξης της τάξης του 12,9% από το 2018 έως το 2025. Η ευαισθητοποίηση σε σχέση με τις νέες τάσεις έχει επεκτείνει την ανάγκη για μια ποικιλία από στιλ και πολύχρωμα σχέδια, με αποτέλεσμα την απαίτηση για μηχανές ψηφιακής εκτύπωσης υφασμάτων στην περιοχή. Εντούτοις, η Ευρώπη συνεισέφερε περισσότερο από το 1/3 του συνολικού μεριδίου και αναμένεται να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση της ζήτησης για ψηφιακές εκτυπώσεις εσωτερικών χώρων, αλλά και για οικιακές εκτυπώσεις υφασμάτων στην περιοχή.

 

Η ελληνική αγορά του DTG
Όπως μας ενημέρωσε η Infosource η οποία παρακολουθεί ολόκληρη της αγορά του printing, συγκρίνοντας την περίοδο από το 2016 έως το 2019, η ελληνική αγορά Direct-to-Garment, αν και μικρή αυξάνεται σταθερά χρόνο με το χρόνο. Σε ποσοστό 85% οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον κλάδο χρησιμοποιούν entry level συσκευές (εκτός της DTG που τοποθετούνται στο medium range κομμάτι της αγοράς), ενώ το 2017 υπήρξαν εγκαταστάσεις και στο χώρο του industrial Direct-to-Garment printing με το σύστημα Kornit Storm II της Adelco.

 

Εξετάζοντας τα τελευταία τρία χρόνια, οι εκτυπωτές της Brother και της Polyprint κυριάρχησαν στην αγορά το τρίτο τρίμηνο του 2016 στην Ελλάδα, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 75% των συνολικών πωλήσεων. Δύο χρόνια αργότερα, το τρίτο τρίμηνο του 2018, το μερίδιο αγοράς των Brother και Polyprint έπεσε συνολικά στο 62% των συνολικών πωλήσεων, καθώς η Epson και η DTG είχαν ήδη εισέλθει στην αγορά το 2017.

 

Το τρίμηνο του 2019, τα μερίδια αγοράς μεταξύ των παικτών άλλαξαν και πάλι, μετά την είσοδο της Roland στη βιομηχανία direct to garment.

 

Μερίδια αγοράς DTG κατασκευαστών στην Ελλάδα το Τ3 2019

Πηγή: Infosource

 


Σχετικά άρθρα

Και η LG στο club του Firefox OS

Kitriniaris

Διαθέσιμη η πλατφόρμα ViPR της EMC

Kitriniaris

Σημαντική θέση για τον Α. Τζωρτζακάκη στο νέο ΔΣ του ECTA

Channel-Manager

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα