21.8 C
Athens
22/05/2024
Biztech

Cloud ή on-premises; Η αγορά του storage στο νέο περιβάλλον

Οι αλλαγές στην αγορά του storage και ο ρόλος του καναλιού

Η αποθήκευση στο cloud έχει εξελιχθεί σε μια ελκυστική επιλογή στο “μενού” υποδομών του ΙΤ, αλλά ορισμένοι πάροχοι υπηρεσιών ΙΤ διαβλέπουν μια τάση αλλαγής στους πελάτες της.

Η ελκυστική τιμή είναι ένας από τους λόγους που προσελκύει τους αγοραστές-επιχειρήσεις, δεδομένου ότι το κόστος αποθήκευσης στο cloud έχει σταθεροποιηθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα ανά terabyte. Αλλά το ενδιαφέρον για το cloud δεν είναι αυστηρά ένα παιχνίδι αριθμών. Οι πελάτες του Cloud Storage αποκτούν επίσης πρόσβαση σε τεχνολογία premium και σε πολλές υπηρεσίες που περιλαμβάνουν versioning και αυτόματη αρχειοθέτηση.

Σύμφωνα με τη HeleCloud, εταιρεία συμβούλων, τη μετάβαση στο cloud «έσπρωξε» ο COVID-19. Η πανδημία έθεσε τις βάσεις για μια σειρά από οικολογικά ΙΤ projects, ενθαρρύνοντας τους πελάτες να υιοθετήσουν το cloud καθώς λάνσαραν νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Το παράδειγμα μιας εταιρείας εκδηλώσεων που ξεκίνησε μια πλατφόρμα βασισμένη στο cloud για την εκτέλεση διαδικτυακών εκδηλώσεων όταν δεν μπορούσε πλέον να φιλοξενεί δια ζώσης συγκεντρώσεις, είναι ενδεικτικό.

Επιπλέον, οι επιχειρήσεις που ακολουθούσαν μια σταδιακή προσέγγιση στη μετάβαση στο cloud άρχισαν να επιταχύνουν τη διαδικασία για να εξαλείψουν το περιττό κόστος συντήρησης του εξοπλισμού των δικών τους λύσεων on-premises.

Το cloud storage tiering αποδεικνύεται πιο οικονομικό από τις τεχνολογίες αποθήκευσης on-premises. Ένας πελάτης, για παράδειγμα, θα μπορούσε να τοποθετήσει νέα δεδομένα που πρέπει να είναι άμεσα διαθέσιμα στο πιο ακριβό και με την υψηλότερη απόδοση cloud tier. Καθώς αυτά τα δεδομένα «γερνούν», θα μπορούσαν να μετακινηθούν σε λιγότερο ακριβές κατηγορίες αποθήκευσης.

Ορισμένοι πελάτες συνεχίζουν να διατηρούν on-premises χώρο αποθήκευσης καθώς μετακινούνται στο cloud, κάτι που μπορεί να κάνει πιο περίπλοκα τα πράγματα. Υπάρχουν πελάτες που διατηρούν on-premises χώρο αποθήκευσης, ακόμη και όταν μετακινούνται στο cloud, επειδή θέλουν σε κάποιες περιπτώσεις να να διατηρήσουν συγκεκριμένες διαδικασίες επιλέγοντας μια λύση που μπορεί να έχει αυξημένο κόστος, αλλά παρέχει τα πλεονεκτήματα που ζητούν οι ίδιοι..

Το cloud της αβεβαιότητας

Για ορισμένους αναλυτές, η ερώτηση “cloud εναντίον on-premises” έχει γίνει αμφιλεγόμενη. Μάλιστα, είναι δύσκολο να ξεκαθαρίσουμε αυτή τη…σύγκρουση, δεδομένου του αριθμού των διαθέσιμων επιλογών αποθήκευσης. Αυτές περιλαμβάνουν πόρους hyperscalers, παρόχους υπηρεσιών colocation και προμηθευτές on-premises που προσφέρουν μοντέλα παρεμφερή με το cloud και είναι consumption-based. Οι πελάτες μπορούν να συνδυάσουν τις διάφορες προσεγγίσεις, κάτι που προκαλεί περαιτέρω σύγχυση.

Στην πράξη, υπάρχουν εταιρείες που παρέχουν δυνατότητες αποθήκευσης δεδομένων στους πελάτες ως μια…ελαστική δεξαμενή πόρων, ενώ παράλληλα συνεχίζουν να παρέχουν και πιο παραδοσιακά μοντέλα αποθήκευσης. Η ακριβής αρχιτεκτονική που επιλέγει ο κάθε πελάτης εξαρτάται από τους επιχειρηματικούς στόχους και τους οικονομικούς στόχους του.

Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι δεν υπάρχει μια λύση που ταιριάζει σε όλα τα σενάρια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι πελάτες του δημόσιου τομέα. Όταν κάποιος αρχίσει να παρακολουθεί τη μακροεικόνα της μετάβασης στο cloud και του ψηφιακού μετασχηματισμού, σίγουρα θα ανακαλύψει ένα στοιχείο που θα παραμείνει on-premises. Οι ανησυχίες για την ασφάλεια των δεδομένων και το απαγορευτικό κόστος του εκσυγχρονισμού ορισμένων συστημάτων ενθαρρύνουν τις επιχειρήσεις να τα διατηρούν εσωτερικά.

Οι Managed Service Providers (MSPs), θα κληθούν να καλύψουν και τις δυο ανάγκες. Θα πρέπει να είναι έτοιμοι να βοηθήσουν τους πελάτες να κάνουν σταδιακή μετάβαση στο cloud, ενώ θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν on-premises εφαρμογές. Τουλάχιστον σε επίπεδο enterprise, οι MSPs πρέπει πραγματικά να πλοηγηθούν στην υβριδική αρχιτεκτονική και το υβριδικό περιβάλλον. Με βάση τα δεδομένα τα στιγμής φαίνεται ότι προκρίνεται ένα υβριδικό μοντέλο, το οποίο αποτελεί την απάντηση στις ανάγκες της πλειοψηφίας των πελατών.

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας πιστεύουν ότι είναι ασφαλές να πούμε ότι η cloud αποθήκευση σε επίπεδο enterprise δείχνει να έχει μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης και αυξάνεται ταχύτερα από το on-premises.

Ποιος αγοράζει;

Μια άλλη αλλαγή στην αγορά έρχεται από την πλευρά των πελατών, καθώς οι εταιρείες cloud «καταβροχθίζουν» την τεχνολογία αποθήκευσης για να καλύψουν τη ζήτηση. Πράγματι, οι πάροχοι public cloud, οι εταιρείες colocation και άλλοι τύποι παρόχων υπηρεσιών είναι σημαντικοί καταναλωτές storage. Η υποδομή public cloud έχει γίνει ο βασικός συντελεστής στην αύξηση των δαπανών data center hardware και software, σύμφωνα με την αξιολόγηση της Synergy Research Group. Η εταιρεία έρευνας αγοράς ανέφερε αύξηση 21% σε ετήσια βάση (YOY) στις δαπάνες υποδομής cloud, μια κατηγορία που περιλαμβάνει το storage.

Οι πάροχοι cloud συνεχίζουν να επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στα data centers τους για να ικανοποιήσουν τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για τις υπηρεσίες τους, σύμφωνα με την Synergy Research Group. Ταυτόχρονα, οι επενδύσεις των επιχειρήσεων σε υποδομές data centers μειώθηκαν κατά 8% σε ετήσια βάση το τρίτο τρίμηνο του 2020. Πρόκειται για το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο όπου σημειώνεται «σημαντική πτώση», ανέφερε η εταιρεία.

Η IDC, εξετάζοντας επίσης τα δεδομένα του τρίτου τριμήνου του 2020, διαπίστωσε ότι τα έσοδα από την εξωτερική αποθήκευση OEM σε παγκόσμιο επίπεδο μειώθηκαν κατά 1,4% ετησίως, ενώ τα έσοδα από κατασκευαστές πρωτότυπου σχεδιασμού που πωλούν απευθείας σε hyperscale data centers αυξήθηκαν κατά 8,7%.

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Omdia, οι δαπάνες μεταξύ των παρόχων υπηρεσιών θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Η Omdia ανέμενε ότι το data center CAPEX των παρόχων cloud και colocation, το οποίο περιλαμβάνει storage, θα φτάσει τα 180 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, με μέσο μικτό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 15,7%.

Η αλλαγή στις δαπάνες μετατρέπει μέρος του καναλιού σε πελάτες για προμηθευτές αποθηκευτικού χώρου, οι οποίοι, στο παρελθόν, το αντιμετώπιζαν ως το μέσο προς τον τελικό πελάτη. Ένας συνεργάτης που γίνεται πάροχος local cloud as a service (LCaaS) είναι παράδειγμα αυτής της μετάβασης από «sell-through» σε «sell-to».

Οι MSPs που διαχειρίζονται data centers, μέσω των οποίων προσφέρουν αποθήκευση και άλλες υπηρεσίες as a service, αποτελούν επίσης μέρος του συνδυασμού «sell-to».

Η αλλαγή στην αγορά έρχεται και στο κομμάτι των πελατών, καθώς οι εταιρείες cloud «καταβροχθίζουν» την τεχνολογία αποθήκευσης για να καλύψουν τη ζήτηση. Πράγματι, οι πάροχοι public cloud, οι εταιρείες colocation και άλλοι τύποι παρόχων υπηρεσιών είναι σημαντικοί καταναλωτές storage.

Σχετικά άρθρα

Έργο αξίας 26 εκατ. ευρώ σε κοινοπραξία της Intrasoft

Kitriniaris

Itway Hellas: Νέα ευέλικτα προγράμματα αγοράς των λύσεων της Check Point

Giorgos Athanassiadis

Professional Services & Endian επιβραβεύουν τους συνεργάτες

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα