Παρά τη δύσκολη χρονιά για το λιανικό εμπόριο το 2020, οι αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι το παγκόσμιο eCommerce αυξήθηκε κατά 27,6% για όλο το έτος, αγγίζοντας τα 4,280 τρισεκατομμύρια δολάρια. Το νούμερο αυτό αντιπροσωπεύει μια σημαντική αύξηση σε σχέση την αρχική εκτίμηση στα μέσα της πανδημίας που έλεγε για μια αύξηση της τάξης του 16,5%. Ωστόσο, παρόλη τη σημαντική αυτή εξέλιξη, το παγκόσμιο λιανικό εμπόριο παρουσίασε μείωση της τάξης του 3%, στα $23,839 τρις.
Σε ότι αφορά το 2021, το eMarketer προβλέπει ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου θα επιβραδυνθεί σημαντικά, παρά τον νέο ενθουσιασμό των καταναλωτών για τις ψηφιακές αγορές. Η αύξηση του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου θα μειωθεί στο 14,3% το 2021, εν μέρει λόγω της ανάκαμψης και εν μέρει επειδή τόση ήταν η αύξηση έως το 2020.
Μέχρι το 2018, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου δεν είχαν ξεπεράσει τα $3 τρις. Το 2020 το ποσό αυτό ήταν $4 τρις, έως το 2022 θα είναι $5 τρις και έως το 2024 θα έχουμε φτάσει αισίως τα $6 τρις. Σύμφωνα με τους αναλυτές, το 2020, το 18% όλων των λιανικών πωλήσεων πραγματοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου. Το 2024 το ποσοστό αυτό θα φτάσει το 21,8%.
Πάντως, το παγκόσμιο λιανικό εμπόριο (που περιλαμβάνει το σύνολο της αγοράς συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων από τα φυσικά καταστήματα και το eCommerce) αναμένεται να παρουσιάσει ανάκαμψη με αύξηση 5,1% το 2021.
Πρωταθλητής η Κίνα
Όπως αναφέρει το eMarketer και οι 32 εθνικές αγορές που καλύπτει κατέληξαν με τουλάχιστον διψήφιο ρυθμό αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020. Η Λατινική Αμερική σημείωσε ασυνήθιστα σημαντική ανάπτυξη (36,7%), παρά τις χειρότερες από το μέσο όρο μειώσεις των συνολικών λιανικών πωλήσεων (πτώση 3,4%). Το λιανικό ηλεκτρονικό εμπόριο της Αργεντινής αυξήθηκε κατά 79,0% το προηγούμενο έτος, ποσοστό που πλησίαζε μόνο το 71,1% της Σιγκαπούρης.
Ωστόσο και το 2021, η Κίνα θα συνεχίσει να ηγείται στο παγκόσμιο eCommerce. Συγκεκριμένα, οι αναλυτές εκτιμούν ότι το 2021 το 33,3% των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο (792,5 εκ.) θα επιλέγουν την κινέζικη ηλεκτρονική αγορά, οι οποίοι θα αντιστοιχούν σε 2,779 τρισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου (56,8% του παγκόσμιου συνόλου).
Μάλιστα, το τρέχον έτος, η Κίνα θα γίνει η πρώτη χώρα στην ιστορία που πραγματοποιεί πάνω από τις μισές λιανικές πωλήσεις της ψηφιακά (το 52,1% των λιανικών πωλήσεων θα προέρχεται από το ηλεκτρονικό εμπόριο).
Αξία παγκόσμιου eCommerce 2019 – 2024 σε τρις δολάρια