Samsung και Lenovo οι μεγαλοι κερδισμενοι στις ταμπλετες

Με την Apple να χάνει έδαφος και τις Samsung, Lenovo, Amazon και Acer να απογειώνουν τις πωλήσεις τους στην αγορά των tablets, έκλεισε το δεύτερο τρίμηνο του έτους σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Canalys.

Ειδικότερα, τα  iPad και  iPad Mini σημείωσαν 14% λιγότερες αποστολές απ’ ότι το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012 ρίχνοντας το μερίδιο αγοράς της Apple στο 43%. Η εταιρεία απέστειλε συνολικά 14,6 εκατ. ταμπλέτες στο δεύτερο τρίμηνο, έναντι 17 εκατ. αποστολών στο δεύτερο τρίμηνο του 2012. Γεγονός πάντως είναι ότι ολόκληρη αγορά των tablets ενώ σε ετήσια βάση διευρύνθηκε κατά 42,9% φτάνοντας στα 34,2 εκατ. αποστολές το δεύτερο τρίμηνο του 2013, μεταξύ πρώτου και δευτέρου τριμήνου του 2013 υπήρξε μείωση αποστολών της τάξης του 18,4% καθώς το πρώτο τρίμηνο του έτους είχαν αποσταλεί συνολικά 41,9 εκατ. tablets. Σύμφωνα με την Canalys τα tablets αποτελούν πλέον το 31% των συνολικών αποστολών PCs.

Μεγάλοι κερδισμένοι της νέας αγοράς που ανατέλλει αναδείχθηκαν οι Samsung, Amazon, Lenovo και Acer, οι οποίες είδαν τις αποστολές τους να διευρύνονται σε ποσοστό άνω του 200% σε ετήσια βάση. Κινητήριος δύναμη πίσω από την άνοδο αυτή είναι η στροφή των καταναλωτών σε αυτό που η Canalys περιγράφει ως tablets μικρής οθόνης. Η εταιρεία ερευνών εκτιμά ότι το 68% των tablets που απεστάλησαν το δεύτερο τρίμηνο του 2013 είχαν οθόνη μικρότερη των 9 ιντσών.

Η Amazon αύξησε τις αποστολές της κατά 265% σε ετήσια βάση, η Acer κατά 228% και οι “πρωταθλήτριες” Samsung και Lenovo κατά 294% και 317%, αντίστοιχα. Ωστόσο παρά τις εντυπωσιακές σε ποσοστά μεταβολές, σε απόλυτους αριθμούς η Apple παραμένει στην κορυφή. Συγκεκριμένα, η Samsung απέστειλε το δεύτερο τρίμηνο του 2013 7,3 εκατ. tablets και η Lenovo 1,47 εκατ., αντίστοιχα, πολύ μακριά από τις 14,6 εκατ. αποστολές της Apple. Η Canalys επισημαίνει όμως ότι η εταιρεία από το Κουπερτίνο θα δυσκολευτεί να εντυπωσιάσει την αγορά με ανανεωμένες εκδόσεις των iPads, όπως έκανε παλιότερα, καθώς τα tablets έχουν καταστεί πλέον mainstream συσκευές, γεγονός που ενδεχομένως σημαίνει ότι η διαφορά μεταξύ της Apple και των άλλων κατασκευαστών θα συνεχίσει να μειώνεται. 

Related Posts