Πατανε “φρενο” τα tablets

Με μεγαλύτερο ρυθμό του αρχικώς αναμενομένου επιβραδύνεται η ανάπτυξη της αγοράς των tablets, καθώς μια σειρά παραγόντων κάνει τους καταναλωτές πιο διστακτικούς στις αγορές τους ή τους σπρώχνει σε άλλες λύσεις. Αυτό είναι το συμπέρασμα του τελευταίου σχετικού report  της IDC, σύμφωνα με το οποίο η παγκόσμια αγορά tablets θα αναπτυχθεί κατά 12,1% το 2014, ποσοστό σημαντικά μικρότερο από το 51,8% που καταγράφηκε το 2013. Έτσι, στο σύνολο του έτους η IDC αναμένει να πωληθούν συνολικά 245,4 εκατομμύρια tablets.

Δύο είναι τα μείζονα ζητήματα που προκαλούν την επιβράδυνση αυτή. Πρώτον, οι καταναλωτές κρατούν τα tablets τους, ειδικά τα μοντέλα υψηλότερου κόστους από επώνυμους κατασκευαστές, πολύ περισσότερο από ό, τι αναμενόταν αρχικά. Και όταν, όμως, τα αντικαθιστούν με καινούργιο μοντέλο, συχνά περνούν το παλαιότερο tablet σε ένα άλλο μέλος της οικογένειας, μειώνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο τον αριθμό των δυνητικών αγοραστών, υπογραμμίζει η IDC.

Δεύτερον, η αύξηση των διαθέσιμων phablets με οθόνες 5,5 ιντσών και μεγαλύτερες, έχει στρέψει το ενδιαφέρον αρκετών καταναλωτών προς τη συγκεκριμένη κατηγορία συσκευών εις βάρος των tablets. Είναι ενδεικτικό ότι το μερίδιο των phablets στις συνολικές πωλήσεις smartphones έχει υπερδιπλασιαστεί, από 4,3% το α’ τρίμηνο του 2013 σε 10,5% κατά το α’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
H IDC αναμένει ότι η αγορά των tablets θα ανακάμψει και πάλι, αυτή τη φορά μετατοπιζόμενη προς μεγαλύτερες συσκευές, στη λογική του νέου Surface Pro 3, το οποίο είναι περισσότερο μια 2 σε 1 συσκευή (laptop και tablet) παρά μια απλή ταμπλέτα. Η στροφή αυτή θα έχει ευεργετικές συνέπειες και στα κέρδη των κατασκευαστών καθώς το περιθώριο κέρδους είναι πολύ μεγαλύτερο σε τέτοιες συσκευές παρά στη “ζούγκλα” των low-cost συσκευών που πρωταγωνιστούν για την ώρα. 

Related Posts