Μιχαλης Οικονοµακης, Lenovo: Full steam ahead!

Με απίστευτους ρυθµούς αλλά και αστείρευτη ενέργεια, η Lenovo αναπτύσσεται διαρκώς στην ελληνική και παγκόσµια αγορά, φιγουράροντας πλέον στην πρώτη θέση των πωλήσεων υπολογιστών. Αλλά έπεται και συνέχεια, όπως μας ενηµερώνει ο επικεφαλής της εταιρείας στην Ελλάδα, Μιχάλης Οικονοµάκης.

Η συζήτηση µε τον κ. Οικονοµάκη, ξεκίνησε φυσικά από την πρωτιά της Lenovo στην αγορά υπολογιστών στην Ελλάδα, η οποία όπως µας εξηγεί ο επικεφαλής της εταιρείας στη χώρα µας, δεν ήρθε τυχαία, ούτε ξαφνικά. Για συνεχόµενα τρίµηνα, η Lenovo αύξανε διαρκώς τα µερίδιά της, και έτσι κάποια στιγµή, «µοιραία», πέρασε στην πρώτη θέση. Ρωτώντας τον κ. Οικονοµάκη για το άλµα των πωλήσεων στο Q3 που έφερε τη Lenovo στην πρώτη θέση µε µερίδιο 23,8%, ο επικεφαλής της εταιρείας µάς εξήγησε ότι δεν περιλαµβάνει κάποια ad-hoc ενέργεια, ούτε «στοκάρισµα» των διανοµέων. Μάλιστα, τα αντίστοιχα στοιχεία sell-out της GfK (τα στοιχεία των IDC και Gartner αναφέρονται σε shipments), δείχνουν αυτό ακριβώς – ότι δηλαδή οι εισαγωγές της Lenovo µετουσιώθηκαν και σε πωλήσεις.

Οι βασικοί λόγοι αυτής της πορείας είναι οι εξής:
> Πρώτο και κυριότερον, τα ίδια τα προϊόντα, τα οποία αφενός εισήγαγαν σηµαντικές καινοτοµίες στην αγορά, αφετέρου καλύπτουν ολόκληρο το φάσµα των απαιτήσεων και το αντίστοιχο των τιµών.
> Δεύτερον, η επένδυση της εταιρείας σε storefront και promotions που πραγµατοποιήθηκαν σε πυκνά διαστήµατα.
> Τρίτον, η αδυναµία του ανταγωνισµού να ακολουθήσει, αφού δεν θα πρέπει να ξεχνάµε ότι η Sony έχει αποσυρθεί, η Acer έκλεισε το γραφείο στην Ελλάδα και διανύει περίοδο αναπροσαρµογής κ.λπ.
Παράλληλα, ο κ. Οικονοµάκης επισηµαίνει, ότι δεν ήταν µόνο το consumer κοµµάτι της εταιρείας που πήγε πολύ καλά, αλλά µπήκαν τα αντίστοιχα θεµέλια και στην αγορά του mid-market ή των µικροµεσαίων επιχειρήσεων εάν προτιµάτε.

Νέος διανοµέας και πανελλαδική on-site υποστήριξη

Η ανάπτυξη της Lenovo είχε ως φυσικό αποτέλεσµα και την τοποθέτηση ενός νέου διανοµέα στο δυναµικό της εταιρείας, και έτσι στις Quest και WestNet, προστίθεται πλέον και η Oktabit, η οποία θα διαθέτει όλα τα προϊόντα της Lenovo στην ελληνική αγορά µε εξαίρεση τα tablets. Οι προσδοκίες, δε, ειδικά στην αγορά των επαγγελµατιών η οποία καλύπτεται από τις σειρές των Thinkpads, είναι ακόµη υψηλότερες, αφού πέρα από το κανάλι της Oktabit, η Lenovo διαθέτει πλέον και ένα νέο «όπλο» στη φαρέτρα της: Τα προϊόντα των οικογενειών Think καλύπτονται πλέον µε πανελλαδική on-site υποστήριξη, ένα άκρως δυνατό selling point αλλά και σηµείο διαφοροποίησης.

Το στοίχηµα της κινητής

Την ίδια στιγµή, το µεγαλύτερο στοίχηµα της εταιρείας, αυτό της διάθεσης των κινητών Lenovo αλλά και Motorola (η εξαγορά της οποίας µόλις ολοκληρώθηκε) στην ελληνική αγορά, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Σε λιγότερο από 2,5 µήνες από το λανσάρισµα των κινητών Lenovo τον Σεπτέµβριο, διετέθησαν δεκάδες χιλιάδες συσκευές ξεπερνώντας τις προσδοκίες και τις αρχικές εκτιµήσεις της εταιρείας, και µάλιστα χωρίς ο όγκος των πωλήσεων να βρίσκεται στην πολύ φθηνή κατηγορία κάτω των 100 Ευρώ (το best seller A536 κινήθηκε πολύ υψηλότερα, στα 149 Ευρώ, ενώ πολύ καλή ήταν και η απόδοση του S850 στα 249 Ευρώ).

Το µέλλον, δε, φαντάζει ακόµη πιο ελπιδοφόρο για τα κινητά της Lenovo, αφού αφενός αναµένεται η είσοδος των εξαιρετικών συσκευών της οικογένειας Vibe, αφετέρου στο παιχνίδι θα προστεθεί σταδιακά και η Motorola από το 2015.

Η εταιρεία κατάφερε να τοποθετηθεί, τόσο στους telecom operators (µε εξαίρεση τη Vodafone που ακολουθεί λίαν συντόµως χάρη σε διεθνές συµβόλαιο) αλλά και στους µεγάλους retailers, ενώ σύµφωνα µε τον κ. Οικονοµάκη, η επιτυχία της σε έναν τόσο ανταγωνιστικό χώρο οφείλεται στο value for money που προσφέρουν τα προϊόντα, το οποίο συνοδεύεται από καινοτοµία, αξιοπιστία (πολύ χαµηλό failure rate) καθώς και τοπικό service µε υποστήριξη courier collect. Το µέλλον, δε, φαντάζει ακόµη πιο ελπιδοφόρο, αφού αφενός αναµένεται η είσοδος των εξαιρετικών συσκευών της οικογένειας Vibe, αφετέρου στο παιχνίδι θα προστεθεί σταδιακά και η Motorola (από το 2015). Αξίζει να σηµειωθεί σε αυτό το σηµείο, ότι η Lenovo έχει ήδη επενδύσει και σε ανθρώπινο δυναµικό για τον εν λόγω τοµέα, µε την τοποθέτηση του κ. Γιάννη Γαλανάκη στη θέση του επικεφαλής, να έχει προκαλέσει σηµαντική αίσθηση.

Επίθεση και στην αγορά των επιχειρήσεων
Η νέα χρονιά φαντάζει γεµάτη στοιχήµατα για τη Lenovo, και ένα από αυτά είναι η είσοδός της στην αγορά των servers µέσω της εξαγοράς του αντίστοιχου τµήµατος της IBM. Έτσι, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το offering θα είναι πλήρως ολοκληρωµένο, και δίπλα στους clients θα υπάρχουν πλέον οι x86 λύσεις της IBM τόσο σε επίπεδο servers, όσο και σε επίπεδο storage.
Μάλιστα, ήδη από 1/1, το αντίστοιχο ανθρώπινο δυναµικό της «γαλάζιας κυρίας» θα ενσωµατωθεί σε αυτό της Lenovo Ελλάδας, αναβαθµίζοντας το portfolio της εταιρείας και δίνοντας νέα ώθηση τόσο σε επίπεδο mid-market, όσο και στο αντίστοιχο της διανοµής. Αξίζει τέλος, να σηµειώσουµε ότι το deal Lenovo-IBM περιλαµβάνει αφενός τα πακέτα υποστήριξης, αφετέρου και back-to-back συµφωνία για τον τοµέα των υπηρεσιών.
 

Related Posts