Lenovo: 20 χρονια ThinkPad και ανοδος των μεριδιων

Τα 20 χρόνια παρουσίας της εμπορικής ονομασίας ThinkPad γιορτάζει αυτή την περίοδο η Lenovo, η οποία, στην ελληνική αγορά, δείχνει να «ανεβάζει» ταχύτητα αυξάνοντας τα μερίδια της.

Το πρώτο ThinkPad παρουσιάστηκε το 1992 και όπως σημείωσαν σε ειδική εκδήλωση για τα μέσα ενημέρωσης τα στελέχη της Lenovo, τα μοντέλα ThinkPad χαρακτηρίζονται από το boxy black design τους, που είναι εμπνευσμένο από το παραδοσιακό γιαπωνέζικο Bento lunchbox, δημιουργήθηκαν αρχικά από την ΙΒΜ. Η Lenovo εμφανίστηκε αργότερα, όταν αγόρασε το personal computer business της IBM και το ThinkPad brand το 2005.

Ένα είναι φτιαγμένο για να αντέχει σε κάθε πρόκληση, δηλαδή να είναι ανθεκτικό σε υγρό, να αντέχει σε κραδασμούς, πτώσεις και συγκρούσεις, να έχει περάσει μέχρι 8 test στρατιωτικών προδιαγραφών που περιλαμβάνουν ζέστη, κρύο, σκόνη, θερμικό σοκ, μηχανικό σοκ, υγρασία και υψόμετρο, αλλά και να διαθέτει ανώτερα χαρακτηριστικά ασφάλειας όπως ανάγνωση δακτυλικού αποτυπώματος, κρυπτογράφηση σκληρού δίσκου και Lenovo Hardware Password Manager. Το σήμα κατατεθέν των ThinkPad δεν είναι άλλο από το φωτεινό κόκκινο TrackPoint, ένα είδος pointing stick ενσωματωμένο στο πληκτρολόγιο που έδινε τη δυνατότητα στον φορητό υπολογιστή να χρησιμοποιηθεί χωρίς ποντίκι στα αεροπορικά τραπεζάκια.

Η σειρά ThinkPad έχει, βέβαια, εξελιχθεί, και πλέον το κορυφαίο μοντέλο της είναι το X1 Carbon, ένα εντυπωσιακό μηχάνημα με οθόνη 14 ιντσών και βάρος 1,3 κιλών, κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, το οποίο θα έλθει σύντομα στην Ελλάδα. Η τιμή, βέβαια, ξεκινά από τα 1899 ευρώ αλλά η κατασκευή είναι εξαιρετική.

Η Lenovo θα έχει πάντως και ένα πιο προσιτό ultrabook για επαγγελματική χρήση, όπως είναι το Τ430u με τιμή που ξεκινά από τα 1099 ευρώ, ενώ ξεκινά και τα tablets με Windows 8. Το πρώτο business tablet, ονόματι ThinkPad Tablet 2 θα έλθει στο δεύτερο μισό του Νοεμβρίου, είναι πολύ λεπτό και με εξαιρετικά χαρακτηριστικά και με την οθόνη στις 10,6 ίντσες, και το κόστος να ξεκινά από τα 799 ευρώ.

Στα πλάνα είναι πάντως να έλθουν και «υβριδικά» (convertible) μοντέλα φορητών υπολογιστών με αποσπώμενο πληκτρολόγιο, τα οποία, όμως, αναμένονται λίγο πριν τα Χριστούγεννα.

Πάντως, η Lenovo δείχνει να κινείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς στην Ελλάδα, καθώς στο γ’ τρίμηνο, σύμφωνα με τα στελέχη της, έφθασε το μερίδιο της στο σύνολο της αγοράς προσωπικών υπολογιστών στο 7,7%, ενώ τόσο στην κατηγορία των φορητών υπολογιστών για καταναλωτές όσο και σε εκείνη των φορητών για επιχειρήσεις το μερίδιο της Lenovo κινήθηκε το προηγούμενο τρίμηνο στο 12%. 

Related Posts