16.1 C
Athens
27/04/2024
Biztech

GfK: Ιδέα ελπίδας για την αγορά

Αν και χειρότερο από το τρίτο τρίμηνο του 2010, το αντίστοιχο διάστημα του 2011 στο retail άφησε λίγα περιθώρια αισιοδοξίας για δύο λόγους: Αφενός ήταν καλύτερο από τα δύο πρώτα τρίμηνα του 2011, αφετέρου, η μείωση σε σχέση με το 2010 ήταν μικρότερη συγκρινόμενη με την αντίστοιχη διαφορά του πρώτου και του δεύτερου τριμήνου.

Η πολιτική αστάθεια, η μείωση της καταναλωτικής δύναμης, η βαριά φορολογία και όλα τα γνωστά προβλήματα είχαν άμεση επίπτωση στα αποτελέσματα (και) του Q3, με την αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στο retail (έτσι όπως καταγράφεται από την GfK) να φθάνει τα €596 εκατ., σημειώνοντας πτώση 13,6% σε σχέση με το 2010.

Από τις διάφορες κατηγορίες προϊόντων, αυτή που φαίνεται να βρίσκεται πιο κοντά στην ανάκαμψη, είναι η κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών. Η εν λόγω κατηγορία παρουσίαση μείωση 8,3% και η συγκράτηση της πτώσης οφείλεται και στη χαμηλή μέση τιμή ανά προϊόν που τη διακρίνει. Τα ισχυρά brands μάλιστα προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τη δυναμική τους σε μία κατηγορία ώστε να “πουσάρουν” κάποια άλλη.
Αντίθετα, η κατηγορία των μεγάλων οικιακών συσκευών παρουσίασε μείωση κατά 12,8%, με τη μέση τιμή να μειώνεται δραστικά, τόσο λόγω των προωθητικών ενεργειών όσο και λόγω των πωλήσεων προϊόντων private label.

Τεχνολογία
Ο τομέας των προϊόντων τεχνολογίας αποδείχθηκε πιο ανθεκτικός σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες, παρουσιάζοντας χαμηλότερη μείωση. Ειδικά ο τομέας των tablets παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον (αλλά και ανταγωνισμό), ενώ τα notebooks συνέχισαν (κυρίως λόγω της μείωσης της τιμής τους) να παίρνουν μερίδιο από τα netbooks. Είναι, δε, χαρακτηριστικό, ότι η μέση τιμή ενός notebook παρέμεινε χαμηλότερη από αυτή ενός desktop για τέταρτο συνεχόμενο μήνα!

Αντίθετα με τους φορητούς υπολογιστές και τα tablets, ο τομέας των consumer electronics παρουσίασε μεγάλη πτώση (18,3%), κυρίως λόγω της μειωμένης απόδοσης της αγοράς τηλεοράσεων.

Ενδιαφέρον είναι επίσης το γεγονός, ότι παρά την αύξηση των smartphones, η κατηγορία των τηλεπικοινωνιών παρουσίασε σημαντική πτώση (14,9%) φθάνοντας τα €142,2 εκατ.

Σχετικά άρθρα

Το Soft1 Cloud ERP στη Welcome Stores

SAS: Λύση εξοικονόμησης πόρων με χρήση των big data

Kitriniaris

Η IBM ανέλαβε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Eurolife FFH

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα