GfK: Aνοδος πωλησεων για tablets και πολυμηχανηματα

Με την καθοδική πορεία στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών να συνεχίζεται και το γ’ τρίμηνο του έτους, tablets και πολυμηχανήματα έδωσαν θετικό πρόσημο στην κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η GfK. Πιο συγκεκριμένα, το γ’ τρίμηνο του 2013 η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα €426,7 εκατ., παρουσιάζοντας  πτώση της τάξεως του 10,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο  τρίμηνο του 2012. Σε επίπεδο εννεαμήνου, οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν στα €1,205 δις, σημειώνοντας επίσης πτώση της τάξεως του 9%.

Η άνοδος που υπήρξε (+13,6%) στην κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής λόγω της αλματώδους αύξησης των πωλήσεων των tablets κατάφερε να μετριάσει τις “απώλειες” στο σύνολο της ελληνικής αγοράς, τόσο όσον αφορά το γ’ τρίμηνο του 2013 όσο και σε επίπεδο εννεαμήνου. Έτσι, η μοναδική από τις βασικές κατηγορίες προϊόντων που είχε θετικό πρόσημο ήταν αυτή των προϊόντων τεχνολογίας, η οποία παρουσίασε στο γ’ τρίμηνο αύξηση 13,6%, φθάνοντας σε αξία τα €92,8 εκατομμύρια. Σύμφωνα με την GfK, ο κύριος λόγος της ανοδικής πορείας είναι τα tablets που παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 270% σε τεμάχια, ενώ η εταιρεία υποστηρίζει ότι θετικό πρόσημο όσον αφορά την αξία των πωλήσεων είχαν τόσο οι υπολογιστές όσο και οι οθόνες. Ο λόγος της ανόδου των tablets είναι οι χαμηλές τιμές στα μοντέλα των 7 ιντσών με WiFi.

Η έτερη κατηγορία με θετικό πρόσημο ήταν αυτή των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων, η αξία της οποίας, όμως, είναι σχετικά μικρή. Συγκεκριμένα, η αξία έφθασε στα €5,5 εκατ., +7,4% σε σχέση με το γ’ τρίμηνο του 2012.Τα πολυμηχανήματα παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε αξία (11,75%) αντισταθμίζοντας την οριακή μείωση που παρουσιάστηκε στην κατηγορία των εκτυπωτών.  Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων των εκτυπωτικών συσκευών λέιζερ οδήγησε στην αύξηση της αξίας, λόγω της υψηλότερης μέσης τιμής της κατηγορίας.

Από την άλλη πλευρά, οι περισσότερες κατηγορίες κινήθηκαν καθοδικά. Τη μεγαλύτερη πτώση (-31,9%) είχαν τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα λόγω των χαμηλών επιδόσεων στις τηλεοράσεις. Βέβαια, η σύγκριση γίνεται με το γ’ τρίμηνο του 2012, όταν η ψηφιακή μετάβαση στην Αθήνα στα τέλη του Ιουλίου 2012 είχε ως αποτέλεσμα η συγκεκριμένη κατηγορία να κινηθεί αρκετά ανοδικά. Συνολικά, οι πωλήσεις προϊόντων αυτής της κατηγορίας έφθασαν στα €76 εκατομμύρια. Στα ενδιαφέροντα σημεία μπορούμε να εντοπίσουμε τη σταθερότητα στις πωλήσεις συσκευών αποθήκευσης (USB και καρτών μνήμης) λόγω της δυναμικής συσκευών (smartphones, tablets και “έξυπνων” τηλεοράσεων) που τις αξιοποιούν.

Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών μειώθηκε κατά 15,4% το γ’ τρίμηνο του 2013, φθάνοντας σε αξία τα €104,5 εκατομμύρια. Η αγορά των κινητών τηλεφώνων συνεχίζει να συρρικνώνεται. Tα smartphones παρουσίασαν οριακή αύξηση σε τεμάχια ενώ μειώθηκαν σε αξία λόγω της πτώσης των τιμών. Σύμφωνα πάντως με τη GfK, τα phablets υπόσχονται να ανανεώσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και να αυξήσουν τις πωλήσεις του εν λόγω τομέα.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.
 

Related Posts