Αποστολη: SAPPHIRE 2012

Αποστολή στο SAPPHIRE 2012 ή πως “η SAP αλλάζει τα δεδομένα στον τομέα του επιχειρηματικού λογισμικού” θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του συγκεκριμένου άρθρου.

Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι επιχειρήσεις παγκοσμίως αλλάζουν, οπότε αλλαγές θα πρέπει να  γίνουν και στην προσέγγιση των εταιρειών πληροφορικής που απευθύνονται στον κόσμο των επιχειρήσεων. Αυτό δείχνει να είναι το μόττο της SAP τα τελευταία χρόνια και το SAPPHIRE NOW  που πραγματοποιείται αυτή την εβδομάδα στη Μαδρίτη, δείχνει πως ο γερμανικός κολοσσός στο χώρο    του επιχειρηματικού λογισμικού έχει πάρει τα μηνύματα των καιρών.

“Είμαστε μία εταιρεία που επιδιώκει να ακούει τους πελάτες της” ήταν το μήνυμα που προσπάθησε να  περάσει στους περίπου 11.000 συμμετέχοντες στο SAPPHIRE 2012 ο Τζιμ Χάγκεμαν Σνάμπε, ένας από τους δύο διευθύνοντες συμβούλους της γερμανικής εταιρείας, κατά τη διάρκεια της κεντρικής ομιλίας του. Λίγο νωρίτερα, ο έτερος διευθυνων σύμβουλος, Μπιλ ΜακΝτέρμοτ έδινε έμφαση στον τρόπο με τον οποίο η ολοένα αυξανόμενη χρήση των φορητών συσκευών, αλλά και η αξιοποίηση των υπηρεσιών κοινωνικής δικτυώσης (social media) αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων.

SAPPHIRE 2012 MadridΗ SAP, από ένας “παραδοσιακός” δημιουργός επιχειρηματικού λογισμικού τείνει πλέον να εξελιχθεί σε  μία εταιρεία που προσφέρει ολοκληρωμένες και περισσότερες σύγχρονες λύσεις στους πελάτες της. “Είμαστε στη μέση της περιόδου του δικού μας μετασχηματισμού”  δηλώνει στο Biztech  ο Γουίλλιαμ Κλαρκ, αντιπρόεδρος με ευθύνη τον χώρο των φορητών λύσεων, έναν τομέα στον οποίο η SAP έχει κάνει σημαντικές επενδύσεις τα τελευταία 2 χρόνια. Το τμήμα των φορητών συσκευών (mobile division) δείχνει να είναι μία περίπτωση που οι αλλαγές στη SAP δείχνουν να έχουν αποτελέσμα. “Λειτουργούμε με τη λογική ενός start-up” σημειώνει o κ. Κλαρκ,  προσθέτοντας λίγο αργότερα πως,  σε ότι έχει να κάνει με το mobility,  η SAP βρίσκεται τουλάχιστον ένα χρόνο μπροστά από τον ανταγωνισμό

 

SAP 360 Customer

Ένα δείγμα του νέου τρόπου προσέγγισης που ακολουθεί η SAP αποτελεί 360 Customer που χαρακτηρίζεται από τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας ως μία ολοκληρωμένη λύση για επιχειρήσεις που δίνουν μεγάλη προσοχή στη διαχείριση των σχέσεων τους με τους πελάτες. Ουσιαστικά πρόκειται για μία λύση που συνδυάζει όλα εκείνα στα οποία δίνει έμφαση πλέον η SAP (cloud και mobility) και εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες της πλατφόρμας  ΗΑΝΑ, στην οποία είναι πλέον διαθέσιμη και η λύση CRM της SAP. Ο κ. Σνάμπε δεν σταμάτησε να αναφέρεται στο ΗΑΝΑ -σε σημείο που αστειευόταν ο ίδιος με τον ευατό του- και επεσήμανε πως θα δούμε αρκετές από τις λύσεις της SAP να   “ανεβαίνουν” στη συγκεκριμένη πλατφόρμα, καθώς το in-memory computing προσφέρει εντυπωσιακές ταχύτητες όσον αφορά στη διαχείριση και αξιοποίηση των δεδομένων.

Αξιοσημείωτο είναι πως το SAP 360 Customer συνεργάζεται και με το JAM, την εφαρμογή που έχει η SAP για τα social media, με την οποία υπάρχει η δυνατότητα συλλογής πληροφοριών π.χ. για έναν πιθανό πελάτη μέσα από τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Και, φυσικά, όλα γίνονται σε πραγματικό χρόνο, καθώς το real time και το predictive analysis είναι δύο ακόμη “φράσεις – κλειδιά” στη στρατηγική της SAP.

 

Cloud

Σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής της SAP αποτελεί ο τομέας του cloud με τη γερμανική εταιρεία να ανακοινώνει στη Μαδρίτη ότι πλέον έχει περίπου 20 εφαρμογές της -συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων εκ των πλέον σημαντικών στο χαρτοφυλάκιο  της- διαθέσιμες και μέσω cloud.

Πάντως, όπως σημείωσε στο Biztech o Σβεν Ντένεκεν, αντιπρόεδρος με τομέα ευθύνης το cloud, δεν πρόκειται όλες οι εφαρμογές και λύσεις να είναι διαθέσιμες μέσω cloud. Επίσης,  τόνισε πως μπορεί η SAP να έχει δημιουργήσει τη δικό της υποδομή cloud και να παρέχει μέσω αυτής υπηρεσίες σε πελάτες της, αλλά συνεργάζεται και με άλλους παροχείς υπηρεσιών cloud, κυρίως για εφαρμογές που απευθύνονται σε μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις, όπως είναι το Business One.

 

Mobility

Σύμφωνα με τα στελέχη της SAP,  το cloud “συνδέεται” άμεσα με τη χρήση φορητών συσκευών και δεν είναι τυχαίο πως η γερμανική εταιρεία έχει δημιουργήσει εφαρμογές για πολλαπλές φορητές πλατφόρμες. Όπως, πάντως, μας εξηγούσε ο κ. Κλαρκ, αυτή τη στιγμή το ερώτημα για το αν μία εταιρεία θα κινηθεί με native app ή με HTML5, απαντιέται μόνο με βάση τις ανάγκες του πελάτη.

Μέχρι τώρα, στο χώρο του mobile, η SAP έδινε μεγάλη έμφαση στο iOS, ενώ τελευταία είχαν αρχίσει     να υπάρχουν και apps για το Android. Τώρα, ήρθε η σειρά των Windows.

Στη Μαδρίτη, η SAP  ανακοίνωσε τη διαθεσιμότητα 6 apps για την πλατφόρμα των Windows 8, με  τις εφαρμογές αυτές, μάλιστα, να είναι διαθέσιμες τόσο για Windows RT (σ.σ. η επίδειξη τους γινόταν στο “απλό” Surface) όσο για Windows Phone 8.  Οι εφαρμογές αυτές είναι το WorkDeck που δημιουργήθηκε πρώτα για τα W8, το Manager Insight, το Learning  Assistant, το Interview Assistant,   το Customer Financial Fact Sheet και το GRC Policy Survey.

 

 

Δημήτρης Μαλλάς

 

Related Posts