Πως η παρατηρηση της φυσης μπορει να εμπνευσει την καινοτομια

Πόσο συχνά στύβουμε το μυαλό μας για να λύσουμε ένα πρόβλημα, όταν οι απαντήσεις βρίσκονται ακριβώς μπροστά από τη μύτη μας; Μπορούμε να περάσουμε αμέτρητες ώρες σχεδιάζοντας μια απόλυτη λύση, μόνο και μόνο για να ανακαλύψουμε αργότερα ότι δεν εγγυάται το αποτέλεσμα που θέλαμε. Πολλές φορές η απλούστερη λύση είναι και η καλύτερη.

 

Λύσεις σε κάθε είδους προβλήματα μπορούν να βρεθούν στη φύση. Αυτή είναι η ιδέα πίσω από τον όρο «βιομιμητισμός», ή «βιομιμητική». Βιομιμητική σημαίνει να μαθαίνεις από τη φύση και βασίζεται στην μίμηση φυσικών βιολογικών δομών ή διαδικασιών κατά τον σχεδιασμό νέων προϊόντων.

 

Ο ιδρυτής της Xerox, Joseph C. Wilson, καθιέρωσε τις βασικές αξίες της Xerox πριν από 60 χρόνια. Αν και ο όρος «βιομιμητική» δεν είχε ακόμη διαμορφωθεί, οι εταιρικές αξίες της Xerox ταυτίζονται με τις αρχές της βιομιμητικής. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς ο Wilson ήταν ένας προνοητικός στοχαστής που γνώριζε σε βάθος τις ανάγκες του εργασιακού χώρου αλλά και τα κοινωνικά ζητήματα της κοινότητάς του. Κοίταξε πέρα από τα προσωπικά του ενδιαφέροντα και συνεργάστηκε με άλλα μεγάλα μυαλά για να εφεύρει τρόπους και μηχανισμούς για τη βελτίωση του τρόπου της ζωής και της εργασίας μας.

Οι ίδιες εταιρικές αξίες ενέπνευσαν την επόμενη γενιά των ηγετών της Xerox και εξακολουθούν να είναι αυτό που συσπειρώνει τους εργαζόμενούς της να καινοτομούν,  βρίσκοντας παράλληλα τρόπους να ασκούν υπεύθυνα τη δραστηριότητά τους και  προσφέροντας στο κοινωνικό σύνολο.

 

Από επιχειρησιακή σκοπιά, η Xerox πρωτοστάτησε από τις αρχές της δεκαετίας του 90 στο  φαινόμενο που σήμερα ονομάζουμε «κυκλική οικονομία». Από την οπτική γωνία του προϊόντος, η Xerox παρουσίασε τις δεκαετίες του 70 και του 80, την επιλογή λειτουργίας power-down και την αντιγραφή διπλής όψης. Αυτές οι καινοτομίες μειώνουν τη χρήση ενέργειας και διατηρούν πολύτιμους φυσικούς πόρους, όπως το ξύλο, το κύριο συστατικό του χαρτιού. Πιο πρόσφατα, η τεχνολογία Xerox ConnectKey επεκτείνει τα κανάλια συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων, εξοικονομώντας παράλληλα πόρους.

 

Είτε βρίσκεστε στη δουλειά, είτε στο σπίτι σας, έχετε πάντα τη φύση ως παράδειγμα. Βγείτε για λίγο έξω όχι μόνο για να πάρετε μια ανάσα καθαρού αέρα αλλά για να μάθετε πώς η φύση συνδυάζει την απλοποίηση, τη συνεργασία και την επινοητικότητα και εφαρμόσετε τα για να βελτιώσετε τον τρόπο που ζείτε και εργάζεστε.