Έπειτα από δύο χρόνια σταθερής ανάπτυξης για την αγορά των tablets, το 2022 έκλεισε με μείωση 3,3%. Ο όγκος πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο σημείωσε αύξηση 0,3% σε ετήσια βάση το τέταρτο τρίμηνο του 2022 που αντιστοιχεί σε 45,7 εκατομμύρια συσκευές, αλλά η χρονιά έκλεισε πιο κάτω από το 2021, παραμένοντας ωστόσο πολύ πιο πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα.
Σε ό,τι αφορά τα Chromebooks, η συρρίκνωση της αγοράς συνεχίστηκε και το 4ο τρίμηνο του 2022 με συνολικό όγκο 3,6 εκατομμυρίων συσκευών, σημειώνοντας πτώση 24,3% σε ετήσια βάση. Οι αποστολές για ολόκληρο το έτος μειώθηκαν κατά 48% το 2022 μετά από μια εντυπωσιακή αύξηση 180,5% το 2021.
Η Apple και η Samsung συνέχισαν να είναι οι κύριοι μοχλοί για την αγορά των tablet. Η Apple παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης σε αυτόν τον τομέα κερδίζοντας δέκα ποσοστιαίες μονάδες σε μερίδιο αγοράς σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2021. Η εταιρεία κυκλοφόρησε αρκετά νέα προϊόντα το τρίμηνο – τα iPad Pro 11″ και 12,9″ και ένα iPad 10,9″ – τα οποία έτυχαν θετικής υποδοχής από την αγορά. Το μερίδιο αγοράς της Apple για όλο το έτος διαμορφώθηκε στο 38%. Αρκετά πιο κάτω βρίσκεται η Samsung με μερίδιο αγοράς 18,6%, η οποία έχει επίσης επικεντρωθεί στη σειρά των premium tablet της.
Ακολουθούν Amazon με 9,8%, Lenovo με 7,1% και Huawei με 5,6%.
Κορεσμός της αγοράς
Τα tablet, τα οποία κάποτε χρησιμοποιούνταν κυρίως για ψυχαγωγία, έχουν αποκτήσει δυναμική σε μια σειρά εμπορικών εφαρμογών. Αντιμέτωποι με μια επικείμενη οικονομική ύφεση και τον κορεσμό της αγοράς, οι κατασκευαστές και το κανάλι θα πρέπει να επικεντρωθεί στο business τμήμα της αγοράς για να αυξήσουν τις πωλήσεις τα επόμενα χρόνια.
«Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε εν μέσω μεταβαλλόμενης δυναμικής της αγοράς. Ενώ η προσιτή τιμή και η απλότητα χρήσης θα συνεχίσουν να είναι μερικοί από τους βασικούς μοχλούς για τη διατήρηση της αγοράς, οι καταναλωτές έχουν αρχίσει επίσης να αξιολογούν τη σημασία των συσκευών υψηλότερων προδιαγραφών. Ως αποτέλεσμα, οι κατασκευαστές θα πρέπει να επικεντρωθούν στην εξέλιξη του χαρτοφυλακίου των tablet τους. Επιπλέον, το 2022 είδε ορισμένους νέους παίκτες όπως η Xiaomi και η OPPO να μπαίνουν στην αγορά προσφέροντας στους καταναλωτές μια ολοκληρωμένη λύση που συνδέεται με όλες τις συσκευές, εμπλουτίζοντας την εμπειρία του χρήστη», δήλωσε η Anuroopa Nataraj, αναλύτρια στο Mobility & Consumer Device Trackers της IDC.
«Σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον, θα είναι απαραίτητο οι κατασκευαστές να επανεξετάσουν τα χαρτοφυλάκια προϊόντων τους στοχεύοντας σε τομείς όπως η εκπαίδευση και οι επιχειρήσεις σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τη ζήτηση».
Παγκόσμιος όγκος πωλήσεων tablets – ημερολογιακό έτος 2022
(εκατομμύρια συσκευές)
2022 | 2022 | 2021 | 2021 | 2021/2022 | |
---|---|---|---|---|---|
ΕΤΑΙΡΕΙΑ | Όγκος πωλήσεων | Μερίδιο αγοράς | Όγκος πωλήσεων | Μερίδιο αγοράς | Ετήσια ανάπτυξη |
1. Apple | 61,8 | 38,00% | 57,8 | 34,30% | 7,00% |
2. Samsung | 30,3 | 18,60% | 30,6 | 18,20% | -0,80% |
3. Amazon | 16 | 9,80% | 16,1 | 9,60% | -0,70% |
4. Lenovo | 11,6 | 7,10% | 17,7 | 10,50% | -34,60% |
5. Huawei | 9,1 | 5,60% | 9,8 | 5,80% | -7,00% |
Άλλοι | 34,0 | 20,90% | 36,4 | 21,60% | -6,60% |
Σύνολο | 162,8 | 100,00% | 168,3 | 100,00% | -3,30% |
Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker, 3 Φεβρουαρίου 2023