Windows Server 2003: Μια ευκαιρια που δεν πρεπει να παει χαµενη

Η 15 Ιουλίου 2015 είναι πιο κοντά από ό,τι νοµίζετε! Απλά, όπως συµβαίνει σε κάθε περίπτωση αναβάθµισης, οι επιχειρήσεις – πελάτες καθυστερούν να µπουν στην αντίστοιχη διαδικασία και όλοι µαζί θα “τρέχουν” την τελευταία στιγµή. Μπορούµε να πούµε, πάντως, ότι το συγκεκριµένο ζήτηµα δεν αποτελεί ελληνικό φαινόµενο, αλλά παγκόσµιο, το οποίο µάλιστα είναι πιο έντονο όσο µικρότερες είναι οι επιχειρήσεις.

Οι λόγοι είναι ότι οι περισσότερες µικροµεσαίες επιχειρήσεις δυσκολεύονται να προχωρήσουν σε µεγάλης κλίµακας αλλαγές, τόσο λόγω οικονοµικών περιορισµών όσο και λόγω έλλειψης του απαραίτητου τεχνικού τµήµατος. Επίσης, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι επιχειρήσεις δεν έχουν ολοκληρώσει ακόµη την αναβάθµιση των συστηµάτων που διέθεταν Windows XP, οπότε η διαδικασία συνολικά καθίσταται ακόµη πιο δύσκολη. Σε κάθε περίπτωση, είναι καλό οι συνεργάτες να βρεθούν δίπλα στους πελάτες τους και να τους βοηθήσουν να πραγµατοποιήσουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα αυτή την αλλαγή καθώς είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χρειαστούν αρκετές δοκιµές, ειδικότερα σε custom εφαρµογές.

Όπως και στην περίπτωση των XP, πολλοί πελάτες δυσκολεύονται να πραγµατοποιήσουν την επένδυση που απαιτείται για µια τέτοια µετάβαση, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έχουµε να κάνουµε µόνο µε την αλλαγή του software αλλά και του hardware. Αν µάλιστα σε αυτή την εξίσωση προσθέσουµε ότι θα πρέπει να αναβαθµιστούν και οι εφαρµογές, το πράγµα γίνεται ακόµη πιο περίπλοκο. Σκεφτείτε µια υλοποίηση, η οποία περιλαµβάνει και Exchange και βάσεις δεδοµένων σε SQL. Η δουλειά που θα πρέπει να γίνει είναι σηµαντική και µπορεί να αποδειχθεί αρκετά περίπλοκη.

Όλα αυτά απαιτούν αρκετά µεγάλη εξειδίκευση και από την πλευρά του συνεργάτη, καθώς δεν µιλάµε για µια απλή διαδικασία αναβάθµισης ενός client λειτουργικού συστήµατος. Είναι µια διαδικασία η οποία θα πρέπει να αντιµετωπιστεί µε σωστό τρόπο, και όχι απλά να φέρουµε την επιχείρηση στο απολύτως minimum επίπεδο, καθώς είναι εξαιρετικά πιθανό η επιχείρηση να αυξήσει τις ανάγκες της. Ο συνεργάτης θα πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίσει τις ανάγκες τής κάθε περίπτωσης και να οδηγήσει τον πελάτη του στο κατάλληλο µονοπάτι.

Σε κάθε περίπτωση, η προσέγγιση θα είναι: “Ας το κάνουµε σωστά και ας το κάνουµε ως το τέλος”. Θα πρέπει να είστε έτοιµοι ότι κάποιοι πελάτες θα “αγοράσουν” αυτή την προσέγγιση και βέβαια θα υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που δεν θα συµφωνήσουν και θα απαιτήσουν τα απολύτως απαραίτητα. Σκεφτείτε πολύ καλά αν θα εµπλακείτε σε µια τέτοια διαδικασία, καθώς το πιθανότερο είναι ότι τελικά ο πελάτης θα καταλάβει το λάθος του και ως συνήθως θα το ρίξει σε εσάς. Σε αυτή την περίπτωση ο πανικός είναι σύµµαχός σας, οπότε ο χρόνος λειτουργεί υπέρ σας. Φροντίστε όµως σε κάθε περίπτωση να είναι αρκετός. Είναι σαφές ότι θα πρέπει να λειτουργούµε λαµβάνοντας πάντα υπόψη µας την ανθρώπινη φύση.

Όµως, καθώς η διαδικασία της πώλησης αναµένεται να είναι αρκετά µεγάλη, ξεκινήστε άµεσα. Ενηµερώστε τους πελάτες σας, ετοιµάζοντας συνεχόµενες ενέργειες marketing, ενώ αν είναι απαραίτητο κάντε και τις απαραίτητες εκπαιδεύσεις που θα σας διευκολύνουν. Μιλήστε µε τους κατασκευαστές που συνεργάζεστε για να µάθετε τα πακέτα που έχουν έτοιµα για αναβάθµιση. Και µην ξεχνάτε ότι η συζήτηση γύρω από την αναβάθµιση του Windows Server 2003 είναι µια καλή ευκαιρία για να ξεκινήσει µια συνολική κουβέντα γύρω από όλες τις τεχνολογίες που χρησιµοποιεί µια επιχείρηση, αλλά και µια συζήτηση γύρω από τις βέλτιστες πρακτικές.