11.2 C
Athens
20/04/2024
Biztech

Wearables: 26,1% ανάπτυξη για το δεύτερο τρίμηνο του 2016

Σύμφωνα με την IDC, η παγκόσμια αγορά των έξυπνων φορετών συσκευών σκαρφάλωσε στο 26,1% το 2ο τρίμηνο του έτους με 22,5 εκατομμύρια συσκευές.

Παρά την μείωση στις πωλήσεις που παρατηρήθηκε σε έναν από τους κυρίαρχους κατασκευαστές, η συνολική αγορά είχε θετικό πρόσημο ανάπτυξης.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, το fitness είναι ο τομέας εκείνος που σπρώχνει ολόκληρη την αγορά των wearables. Δεν είναι τυχαίο που όλο περισσότεροι κατασκευαστές ενσωματώνουν χαρακτηριστικά που απευθύνονται σε όσους ασχολούνται με αθλητικές δραστηριότητες. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι το Apple Watch 2, το οποίο με τον ενσωματωμένο του GPS και άλλους αισθητήρες δείχνει την σαφή στροφή της Apple στην κατηγορία fitness.

 

Για να επιστρέψουμε όμως στην έρευνα της IDC να πούμε ότι καθώς η αγορά των φορετών συσκευών αναπτύσσεται και αυξάνεται βλέπουμε ότι οι καταναλωτές υιοθετούν και νέες συνήθειες όπως η επικοινωνία και το mobile payment. Την ίδια στιγμή καινούριοι κατασκευαστές ανακαλύπτουν την ευκαιρία κερδοφορίας στον συγκεκριμένο κλάδο και παρουσιάζουν νέες συσκευές. Το 2017 θα είναι σίγουρα η χρονιά όπου τα wearbles θα γνωρίσουν ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη με νέες συσκευές και νέους παίκτες.

 

Δύο κατηγορίες, δύο ταχύτητες ανάπτυξης

 

Ενώ όπως προαναφέραμε η συνολική αγορά των wearables αυξήθηκε το 2Q16, οι δύο διακριτές της κατηγορίες, κινούνται με διαφορετική ταχύτητα, αλλά και κατεύθυνση. Οι βασικές wearable συσκευές, αυτές δηλαδή που δεν υποστηρίζουν τρίτες εφαρμογές είδαν αύξηση της τάξης του 48,8% σε σχέση με το 2Q15, ενώ οι έξυπνες wearables συσκευές, όσες υποστηρίζουν apps τρίτων κατασκευαστών, μειώθηκαν κατά 27,2%.

 

Για να κάνουμε πιο σαφή τον παραπάνω διαχωρισμό να πούμε ότι ως βασικές wearables συσκευές είναι κυρίως τα fitness trackers. Η κατηγορία αυτή έχει πολλούς κατασκευαστές, ενώ είναι και πιο ξεκάθαρη η αγορά στην οποία απευθύνεται. Δεν είναι gadgets για περιστασιακούς καταναλωτές, αλλά συσκευές που αξιοποιούνται από συγκεκριμένους ανθρώπους που ασχολούνται με συγκεκριμένες δραστηριότητες. Επιπλέον, τα fitness trackers είναι και πιο φθηνά και πιο απλά στη χρήση, που σημαίνει ότι ο καθένας μπορεί να τα χρησιμοποιήσει χωρίς να έχει γνώσεις για λειτουργικά συστήματα, app stores, pairing με smartphones κ.λπ.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι οι παραπάνω συσκευές αποτέλεσαν το 82,8% όλων των wearables που πουλήθηκαν την περίοδο που αναφέρουμε.

Από την άλλη, δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε το γεγονός ότι οι περισσότερες συσκευές κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα, που σημαίνει ότι η αγορά είναι ήδη συνωστισμένη και γίνεται όλο και πιο δύσκολο για κάποιον κατασκευαστή να διαφοροποιηθεί.

 

Τα smart wearables, από την άλλη παλεύουν ακόμα να βρουν τη θέση τους στην αγορά. Πρόκειται κυρίως για τα έξυπνα ρολόγια (τα οποία ωστόσο διαθέτουν και λειτουργίες fitness tracker), τα οποία ακόμα δεν έχουν πείσει για την χρησιμότητά τους. Ωστόσο, το καλό με τη συγκεκριμένη κατηγορία είναι ότι εμπλέκονται πολύ μεγάλοι κατασκευαστές και μάλιστα και κάποιες παραδοσιακές και καταξιωμένες εταιρείες της ωρολογοποιίας.

 

Οι 5 μεγάλοι κατασκευαστές

 

Η πιο γνωστή εταιρεία στο χώρο των fitness bands είναι η Fitbit. Οι τελευταίες προσθήκες στο πορτφόλιο της εταιρείας αποδεικνύει ότι αναπτύσσεται και ωριμάζει. Να σημειώσουμε ότι η Fitbit εξαγόρασε πρόσφατα την εταιρεία Coin που ειδικεύεται στο mobile payment, πράγμα που σημαίνει ότι σύντομα τα wearables της Fitbit θα αποκτήσουν και δυνατότητες ηλεκτρονικών συναλλαγών.

 

fitbit

 

Τα Mi Bands της Xiaomi είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην αγορά της Κίνας. Το βασικό χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης εταιρείας είναι τα ποιοτικά wearables τα οποία διατίθενται σε πολύ χαμηλή τιμή (το Mi Band 2 περιλαμβάνει αισθητήρα καρδιακών παλμών κοστίζοντας κάτω από $20). Η πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η εταιρεία είναι η ανάπτυξή της πέρα από τα σύνορα της Κίνας. Η Xiaomi πάντως, επιθυμεί διακαώς να μετασχηματιστεί σε μια παγκόσμια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας και για να το πετύχει αυτό επενδύει σε διαφορετικές τεχνολογίες, όπως smartphones, tablets, wearables, action cams και πρόσφατα σε laptops.

 

miband_small

 

Η Apple αποτελεί τον μοναδικό κατασκευαστή ανάμεσα στους κορυφαίους της συγκεκριμένης βιομηχανίας, ο οποίος είδε μείωση στις πωλήσεις του. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι δεν κυκλοφόρησε τη νέα έκδοση του Apple Watch αρκετά γρήγορα. Το 2Q16 η Apple άλλαξε την τιμολογιακή της πολιτική για το μοντέλο Sport σε μια προσπάθεια να ανακάμψει στον συγκεκριμένο τομέα. Το Apple Watch 2 ανακοινώθηκε μόλις στις 7 Σεπτεμβρίου. Η νέα γενιά διαθέτει περισσότερες εκδόσεις και έχει ενσωματωμένο GPS απευθυνόμενο καθαρά στην κατηγορία του fitness.

 

Η Garmin έχει πολύ μεγάλη γκάμα fitness και sport trackers και συνεχώς κυκλοφορεί νέα μοντέλα. Αν και στοχεύει περισσότερο σε όσους ασχολούνται πιο σοβαρά με τον αθλητισμό, η τελευταία συσκευή που παρουσίασε, το Fenix Chronos μοιάζει περισσότερο με ένα smartwatch, σε μια προσπάθεια η εταιρεία να επεκταθεί ακόμα περισσότερο και να ανοιχτεί σε μεγαλύτερη μάζα καταναλωτών.

 

garmin-fenix-chronos-watch_small

 

Την πεντάδα κλείνει η εταιρεία Lifesense κυρίως λόγω των χαμηλού κόστους Fitness trackers που κυκλοφόρησαν στην αγορά της Κίνας.

Η IDC προβλέπει ότι το 2016 η συνολική αγορά των smart wearables συσκευών θα φτάσει τα 21,5 εκατομμύρια τεμάχια, ενώ ο αριθμός των βασικών wearables θα φτάσει τα 80,7 εκατομμύρια.

Στο παρακάτω διάγραμμα βλέπετε το top 5 των κατασκευαστών wearables συσκευών και το μερίδιο αγοράς τους το 2Q16.

 

Σχετικά άρθρα

Διανομή των τηλεφωνικών συσκευών Bitmore από την Info-Quest

biztech

Ψηφιακή διαχείριση εγγράφων μέσω του MPS: Η δύναμη των apps

Giorgos Athanassiadis

Επέκταση στη Βόρεια Αμερική για την Globo

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα