21.4 C
Athens
28/03/2024
Biztech

Vodafone: Σεισμός στην αγορά συσκευών

Με την ονομασία “Νέο smartphone κάθε χρόνο”, η Vodafone λανσάρει μία νέα υπηρεσία και δημιουργεί μία μικρή (ή μεγάλη) επανάσταση στην αγορά κινητής, αλλάζοντας δραστικά τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές θα προμηθεύονται (σύμφωνα έστω με τις ελπίδες και τους υπολογισμούς της εταιρείας) τα νέα τους smartphones.

 

Τι είναι το “Νέο smartphone κάθε χρόνο”

Κατ΄αρχάς θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι πρόκειται για υπηρεσία. Δεν είναι νέο πρόγραμμα, δεν είναι συσκευή ή προϊόν, δεν είναι σύστημα δόσεων, δεν είναι leasing. Είναι μία νέα υπηρεσία η οποία απευθύνεται στο υπάρχον πελατολόγιο της Vodafone (οι νέοι πελάτες δεν θα έχουν πρόσβαση σε αυτήν), και μάλιστα στους πελάτες συμβολαίου.

Στόχος της συνδρομητικής αυτής υπηρεσίας, είναι το να γυρίσει ο κόσμος και πάλι στα καταστήματα αγοράζοντας νέες συσκευές, αφού η εν λόγω αγορά έχει καταβαραθρωθεί τα τελευταία 4 χρόνια περίπου με τις απώλειες να πλησιάζουν τα 1,5 εκατ. συσκευές ανά έτος!

Σαν να μην έφτανε αυτό, οι καταναλωτές προσανατολίζονται πλέον στο να κρατάνε τα κινητά τους ακόμη και για 4 χρόνια, και όχι μόλις 18 μήνες που ήταν η τακτική τους στο πρόσφατο παρελθόν.

Η Vodafone λοιπόν ευελπιστεί ότι αφενός θα μπορέσει να πείσει περισσότερους πελάτες της να αλλάζουν κάθε χρόνο τη συσκευή τους, αφετέρου θα τους δώσει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν το δίκτυο και την υποδομή της, ακριβώς όπως θα έπρεπε (γι’ αυτό και η υπηρεσία αφορά αποκλειστικά σε smartphones).

 

Πως λειτουργεί

Το όλο σύστημα είναι κάπως πολύπλοκο, αλλά σε γενικές γραμμές έχει ως εξής:

Εάν είστε συνδρομητής συμβολαίου Vodafone, έχετε τη δυνατότητα να αγοράσετε την υπηρεσία “Νέο smartphone κάθε χρόνο”. Υπάρχει ένας περιορισμός στο αν έχετε πλήρη πρόσβαση σε όλες τις εκδόσεις της υπηρεσίας, αλλά αυτό είναι μάλλον λεπτομέρεια (μικρότερα πάγια, έχουν πρόσβαση στις πιο φθηνές μορφές της υπηρεσίας).

Εάν δεν είστε συνδρομητής συμβολαίου, τότε θα πρέπει να γίνεται τέτοιος και να περιμένετε 6 μήνες προτού αποκτήσετε πρόσβαση στην υπηρεσία.

Η υπηρεσία, διατίθεται σε 7 “εκδόσεις”, ανάλογα με την κατηγορία τιμής του smartphone που θέλει κανείς να αποκτά κάθε χρόνο. Οι κατηγορίες τιμής (σε Ευρώ) είναι 169-189, 190-249, 250-329, 330-399, 400-599, 600-699 και 700-800.

Για να αποκτήσετε την υπηρεσία, θα πρέπει να καταβάλλετε εφάπαξ (μία και μοναδική φορά, στην αρχή του πρώτου έτους), ένα αρχικό ποσό πληρωμής, και από εκεί και πέρα ένα μηνιαίο πάγιο, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα.

Αυτό σημαίνει, ότι αν για παράδειγμα θέλετε να έχετε πρόσβαση σε νέο smartphone αξίας 400-599 Ευρώ, θα πρέπει να πληρώσετε 150 Ευρώ σήμερα αλλά ποτέ ξανά, και από εκεί και πέρα 25 Ευρώ ανά μήνα για όσο διάστημα θέλετε να είναι ενεργή η υπηρεσία.

Έτσι, εάν υποθέσουμε ότι έχετε “βάλει στο μάτι” ένα smartphone αξίας 550 Ευρώ, τον πρώτο χρόνο θα σας έχει κοστίσει 150 + 12×25 = 450 Ευρώ. Τον δεύτερο, αλλά και κάθε επόμενο χρόνο, θα σας κοστίζει μόνο 12×25 = 300 Ευρώ.

 

Ερωτήσεις και απαντήσεις

– Η πρώτη βασική ερώτηση, είναι βέβαια το τι συμβαίνει με την παλιά συσκευή. Η απάντηση είναι, ότι ο πελάτης την επιστρέφει στη Vodafone (με εξαίρεση τον πρώτο χρόνο που δεν έχει ακόμη προλάβει να πάρει μία, εξού και το αρχικό εφάπαξ κόστος).

Αυτό από μόνο του, είναι ένα σημαντικό πρόβλημα εφόσον η συσκευή είναι ακριβή, αφού μέσα σε ένα χρόνο, ο πελάτης θα μπορούσε να την πουλήσει ο ίδιος, ενδεχομένως στο 40%, 50% ή και 60% της αξίας της. Παρ’ όλα αυτά, και αυτό το ενδεχόμενο καλύπτεται με εξαιρετικό τρόπο από τη Vodafone, αφού δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να κρατήσουν την παλιά συσκευή, δίνοντας από 5% έως 20% της αρχικής της αξίας!

Αυτό άλλωστε θα μπορούσε να το σκεφτεί κανείς και κάπως πιο… “πονηρά”, αφού το μέγιστο ύψος της αρχικής καταβολής δεν υπερβαίνει τα 200 Ευρώ (ξεκινάει, δε, από τα 50 για την κατηγορία 169-189), και επομένως κάπου εκεί θα πρέπει να είναι και το μέγιστο ποσό που θα ζητά η Vodafone για ενδεχόμενο buy back.

– Μία άλλη ερώτηση, είναι τι γίνεται σε περίπτωση φθοράς, απώλειας ή κλοπής. Η υπηρεσία συνοδεύεται από ασφάλεια κλοπής (αρκεί να την δηλώσει κανείς επισήμως και έως 1 φορά ανά έτος), ενώ σε περίπτωση επισκευής θα υπάρχει μεν χρέωση, αν και μειωμένη. Εξαίρεση, αποτελούν οι πελάτες των προγραμμάτων RED που διαθέτουν ακόμη πιο ευνοϊκούς όρους.

– Σημαντικό θέμα είναι επίσης και το τι γίνεται με το ύψος του μηνιαίου παγίου. Παραμένει σταθερό εσαεί; Η απάντηση είναι… ναι! Όσο ο πελάτης πληρώνει την υπηρεσία, αυτή παραμένει σταθερή στο ύψος στο οποίο “την έκλεισε” αρχικά. Αυτό είναι κατά βάση εφικτό, λόγω του ότι η υπηρεσία καλύπτει συσκευές με βάση ένα εύρος τιμών και όχι συγκεκριμένα μοντέλα ή χαρακτηριστικά.

– Το επόμενο ζήτημα είναι οι συσκευές. Αν και δεν περιλαμβάνονται όλες στην υπηρεσία, εντούτοις είναι πάρα πολλές (στην παρουσίαση ήταν παρόντες εκπρόσωποι από όλους τους μεγάλους παίκτες της αγοράς), ενώ υπάρχει και μία “τάση” να προωθούνται πιο προηγμένα μοντέλα (π.χ. 4G), αφού στόχος είναι να βελτιωθεί η εμπειρία του χρήστη, να γίνει χρήση της σύγχρονης υποδομής και συνακόλουθα να αυξηθεί ο όγκος των δεδομένων που καταναλώνει κάθε πελάτης.

 

Στόχοι και πρακτικές

Βασικός στόχος της Vodafone δεν είναι το να “επιτεθεί” στον ανταγωνισμό, κάτι μάλλον πρωτόγνωρο για την αγορά κινητής που χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα… αιμοδιψείς διαθέσεις, και ειδικά το τελευταίο διάστημα.

Στόχος είναι η τόνωση της αγοράς. Το να πειστεί δηλαδή ο απλός καταναλωτής να αλλάξει το smartphone του, αλλά και το να μεταβεί σε προγράμματα συμβολαίου αξιοποιώντας τα MB των data που είναι απαραίτητα για να “απολαύσει” το νέο του κινητό.

Παράλληλα, η υπηρεσία προσφέρεται στους υπάρχοντες πελάτες και όχι ως “τυράκι” στους νέους. Καιρός ήτανε! Μέχρι τώρα, όλοι πρακτικά οι πάροχοι “τιμωρούσαν” τους υπάρχοντες πελάτες εστιάζοντας αποκλειστικά στους νέους, με αποτέλεσμα το churn να αυξάνει δραματικά (κάθε καταναλωτής αλλάζει πλέον πολύ εύκολα εταιρεία κινητής) και η αγορά να στρεβλώνει διαρκώς. Δεν έλειπαν, δε, τα φαινόμενα που υπάρχοντες πελάτες έμπαιναν στη διαδικασία να αποκτήσουν νέα σύνδεση μόνο και μόνο για να είναι επιλέξιμοι για κάποια προσφορά. Για να μην μιλήσουμε για το “πανηγύρι” των επιδοτήσεων…

Επιπλέον, η προσπάθεια της Vodafone έχει στόχο να βοηθήσει τους συνεργάτες της (βλ. κατασκευαστές smartphones) και τα στελέχη της δεν έκρυψαν το ότι θα ήθελαν όλη αυτή η ενέργεια να πάρει διαστάσεις “αγοράς” και να αποτελέσει μία γενικότερη πρακτική, αφού θεωρούν ότι είναι πολύ μεγαλύτερης σημασίας και μεγέθους από έναν μόνο πάροχο ή κατασκευαστή.

Αξίζει τέλος να σημειώσουμε, ότι όλο το concept αποτελεί ελληνική επινόηση και σχεδίαση, και δουλεύεται σχεδόν έναν χρόνο με τη βοήθεια ερευνών, αναλύσεων κ.λπ. Η Vodafone Ελλάδος πήρε τις ευλογίες της μαμάς εταιρείας, και το concept δεν αποκλείεται να το δούμε σε εφαρμογή και σε άλλες αγορές λίαν συντόμως. Στη δική μας βρίσκεται ήδη!

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Σχετικά άρθρα

Προβλήματα για τη Microsoft στην Κίνα

Kitriniaris

CPI: Νέα εφαρμογή smart print από την ΟΚΙ

Channel-Manager

Ολοκληρωμένες λύσεις συστημάτων ελέγχου πρόσβασης από την Digimark

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα