TP-Link: Φουλ αναπτυξη και επενδυση στην Ελλαδα

Σε πείσμα των δυσκολιών που βιώνει η ελληνική αγορά, το τοπικό κατάστημα της TP-Link, όχι μόνο βαδίζει σε εξαιρετικά θετικούς ρυθμούς, αλλά ήδη έχει σχεδιάσει και το επόμενο βήμα ανάπτυξης για τη νέα χρονιά. Πρόσφατα, είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε την τοπική διοικητική ομάδα και όχι μόνο.

 

Η ανάπτυξη της TP-Link στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια ήταν ραγδαία, ενώ η επιτυχία της γίνεται ακόμη πιο σημαντική εάν αναλογιστούμε τις συνθήκες υπό τις οποίες επετεύχθη. Πρόσφατα, και με αφορμή την ανάληψη καθηκόντων επικεφαλής του τοπικού γραφείου από τον Frank Wang (ο πρώην country manager, Nicholas Jiang, αναλαμβάνει αντίστοιχο ρόλο την Τουρκία) είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με την ομάδα της TP-Link στην Ελλάδα, και εκτός από τον channel sales manager, Γιάννη Λουσίδη, στη συζήτηση είχαμε την ευκαιρία να έχουμε και τον Eric Wang, αντιπρόεδρο της εταιρείας και επικεφαλής για τη Δυτική Ευρώπη.

 

Όπως μάς περιγράφουν τα στελέχη της TP-Link, η εταιρεία είχε περίπου τα μισά της έσοδα στην αγορά της Κίνας (περίπου 2,1 δις δολάρια), αλλά αυτό αλλάζει δραστικά με πολλές χώρες να αναπτύσσονται πολύ γρήγορα, ενώ πλέον είναι οργανωμένη σε τέσσερις τομείς:

 

  1. Networking
  2. Internet of Things (και Smart Home με έδρα στη Silicon Valley)
  3. Accessories (με έδρα στο Χονκ Κονγκ)
  4. Smartphones (με έδρα στην Κίνα)

 

Σημαντικό πλεονέκτημα της εταιρείας είναι το γεγονός ότι διαθέτει δικά της τμήματα, τόσο στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης (R&D), όσο και σε αυτόν της κατασκευής. Με αυτόν τον τρόπο, διαθέτει σημαντική ευελιξία σε πολλούς τομείς, όπως για παράδειγμα στις τιμές, το supply chain κ.ο.κ.

 

Στην Ελλάδα, βρίσκεται από το 2008 και πλέον στεγάζεται σε νέα γραφεία, αφού βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και ενδυνάμωσης με νέο προσωπικό. Με αυτόν τον τρόπο, η TP-Link θα λανσάρει την πλήρη προϊοντική της γκάμα στην ελληνική αγορά, καθώς και μία σειρά από υπηρεσίες, ακολουθώντας πάντα την καναλοκεντρική της φιλοσοφία. Όπως σημειώνουν τα στελέχη της εταιρείας, “θέλουμε οι συνεργάτες μας να μεγαλώνουν μαζί μας, όπως ακριβώς μεγαλώνουμε και εμείς μαζί τους”. Προς αυτήν την κατεύθυνση, η εταιρεία φροντίζει να είναι ακριβής όσο και συνεπής με όσα λέει και πράττει, διατηρώντας μία σταθερή καναλική πολιτική. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί συνεργάτες της εταιρείας, βρίσκονται μαζί της από την πρώτη στιγμή, απόδειξη της σχέσεως εμπιστοσύνης που προσπαθεί και οικοδομεί με τους partners της.

 

Smart Home

 

Μία από τις σημαντικότερες εξελίξεις για το νέο έτος (αλλά όχι η μόνη!), είναι το γεγονός πως οι λύσεις Smart Home αναμένονται εντός του πρώτου τριμήνου, ενώ σημειώνεται πως έχουν ήδη γίνει οι απαραίτητες επαφές για την πώληση και την προώθησή τους.

 

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν τα στελέχη της TP-Link πάντως, το Smart Home δεν πρόκειται να αλλάξει τον κόσμο σε μία μέρα, όσο σημαντικό και αν είναι. Από τη μία μεριά, είναι θέμα ενημέρωσης και εκπαίδευσης του καταναλωτή, αλλά από την άλλη, είναι και θέμα καναλιού, το οποίο επίσης θα πρέπει να αλλάξει ώστε να «σερβίρει» μία νέα αγορά και μία νέα προϊοντική κατηγορία.

 

Για την ακρίβεια, η TP-Link αναζητά συνεργάτες γι’ αυτήν ακριβώς την προσπάθεια σε όλη την Ευρώπη, και θεωρεί πως το υπάρχον κανάλι έχει υψηλές δυνατότητες προσαρμογής στις αλλαγές, και επομένως μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο σε αυτήν την νέα αγορά. Παράλληλα, η σύνθεση του καναλιού θα εμπλουτιστεί, με στόχο να επιτευχθούν τα υψηλότερα δυνατά μερίδια αγοράς. Μιλώντας για μερίδια αγοράς, αξίζει να τονίσουμε πως στους retailers με τους οποίους συνεργάζεται, η TP-Link διαθέτει κορυφαίες επιδόσεις, και παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ξεκάθαρα επίσημα στοιχεία, οι εκτιμήσεις μιλούν για ένα μερίδιο της τάξεως του 50%.

 

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις δυσκολίες που παρουσιάζει η αγορά λόγω της κρίσης, τα στελέχη της TP-Link νοιώθουν να πατάνε σε ασφαλές έδαφος, αφού κατά την κρίση τους, η εταιρεία έχει κατορθώσει να συνδυάσει αυτό που λέμε “value for money” με την υψηλή ποιότητα των προϊόντων. Όσο για το νέο έτος, θα είναι «γεμάτο εκπλήξεις», και χωρίς να γνωρίζουμε λεπτομέρειες πέραν του λανσαρίσματος του Smart Home κατά το πρώτο τρίμηνο, ο νους μας δεν μπορεί να πάει πουθενά αλλού παρά στα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας. Ίδωμεν…

Related Posts