20.8 C
Athens
27/04/2024
Biztech

Το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να αναπτύσσεται στην ΕΕ

Οι διαδικτυακές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται στην ΕΕ, όπως δείχνουν τα στοιχεία από την τελευταία ετήσια έρευνα για τη χρήση των ΤΠΕ σε νοικοκυριά και από ιδιώτες της Eurostat.

Το 2022, το 91% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ είχε χρησιμοποιήσει το Internet, το 75% των οποίων είχε αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση. Το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών αυξήθηκε από 55% το 2012 σε 75% το 2022, σημειώνοντας αύξηση 20 ποσοστιαίες μονάδες.

Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών που αγόρασαν ή παρήγγειλαν αγαθά ή υπηρεσίες μέσω Internet το 2022 καταγράφηκαν στην Ολλανδία (92%), στη Δανία (90%) και στην Ιρλανδία (89%). Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 50% είχε πραγματοποιήσει αγορές μέσω Internet στη Βουλγαρία (49%).

Μεταξύ 2012 και 2022, η ανάπτυξη ήταν ιδιαίτερα σημαντική στην Εσθονία (+47 ποσοστιαίες μονάδες), την Ουγγαρία (+43 ποσοστιαίες μονάδες), την Τσεχία και τη Ρουμανία (+41 ποσοστιαίες μονάδες). Τα νούμερα στην Ελλάδα ήταν 58,93% το 2021 και 68,52 το 2022, δηλαδή αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων σε ένα έτος, όχι άσχημα, αλλά και πάλι πιο χαμηλά από το μέσο όρο της ΕΕ.

Τι αγοράσαμε περισσότερο

Το 2022, οι πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές αγαθών ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (42%). Ακολουθούν τα wearables, ενώ πιο κάτω οι 5 πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές αγαθών ολοκληρώθηκαν με παραγγελίες από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (19%), καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (17%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (16%), και έντυπα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες και αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων) (14%).

Συνεργατική οικονομία

Η συνεργατική οικονομία άνοιξε έναν νέο τρόπο ανταλλαγής αγαθών και υπηρεσιών μέσω ψηφιακών τεχνολογιών. Το 2022, μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου στην ΕΕ, το 21% χρησιμοποίησε πλατφόρμες συνεργατικής οικονομίας για να παραγγείλει ή να αγοράσει φυσικά αγαθά από άλλα άτομα, ενώ το 6% νοίκιαζε καταλύματα, το 1% χρησιμοποιούσε υπηρεσία μεταφοράς και κάτω από το 1% παρήγγειλε οικιακές υπηρεσίες μέσω τέτοιων πλατφορμών.

Τα άτομα ηλικίας 25-34 και 35-44 ετών είχαν μεγαλύτερη από το μέσο όρο τάση για αγορά αγαθών από άλλους ιδιώτες πωλητές το 2022 με μερίδιο 29% των χρηστών του διαδικτύου το καθένα.

Είναι αξιοσημείωτο ότι το 2022 η χρήση διαδικτυακών πλατφορμών για ενοικίαση καταλυμάτων ξεπέρασε τα επίπεδα πριν την πανδημία, ενώ ο τουρισμός σε πιο παραδοσιακούς τύπους καταλυμάτων συνέχισε να υστερεί.

Online αγορές από καταναλωτές

Πηγή: Eurostat, 28 Φεβρουαρίου 2023

Σχετικά άρθρα

Η Konica Minolta παρουσιάζει τον εργασιακό χώρο του μέλλοντος

Giorgos Athanassiadis

Tech Channel Partner 26 και…tabletομανία

Kitriniaris

Qualisys: Πρόγραμμα εμπορικής διαχείρισης & διασύνδεση με eShop

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα