Πως θα αντιμετωπισετε το digital transformation

Οι επιχειρήσεις μπορούν να επιβιώσουν από μια ψηφιακή αναδιοργάνωση και ταυτόχρονα να αυξήσουν τα έσοδά τους, να βελτιώσουν την κερδοφορία τους και την αξία τους στην αγορά. Βέβαια, για να τα επιτύχουν όλα αυτά, θα πρέπει να ξεκινήσουν να σκέφτονται διαφορετικά και να αναπροσαρμόσουν τη λογική τους στις νέες συνθήκες.

 

Η ψηφιακή μεταμόρφωση είναι ένας όρος που κυριαρχεί στις ημέρες μας. Πρόκειται για τη χρήση της τεχνολογίας προκειμένου να δημιουργήσει ακόμα καλύτερη εμπειρία χρήστη, να βελτιώσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα των επιχειρησιακών διεργασιών. Επιπλέον, όμως, σίγουρα συνεπάγεται και όλα όσα θα πρέπει να κάνει η επιχείρησή σας για να προσαρμοστεί και να αναπτυχθεί.

 

Οι σημερινές επιχειρήσεις “γεννιούνται” ψηφιακές και, επομένως, είναι προετοιμασμένες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καταναλωτών με ανταγωνιστικές προσφορές. Από την άλλη, οι παλιότερες, “ώριμες” επιχειρήσεις θα πρέπει να αλλάξουν και να προσαρμοστούν, εάν δεν το έχουν ήδη κάνει. Τα καλά νέα είναι πως το νέο περιβάλλον εμπεριέχει πληθώρα ευκαιριών που θα λειτουργήσουν, θεωρητικά, προς όφελός τους. Τελικά, η ψηφιακή αναδιοργάνωση δεν αποτελεί αναγκαστικά πρόβλημα, αλλά μια πρόκληση και ταυτόχρονα ευκαιρία, υπό προϋποθέσεις:

 

Ενάντια στο φόβο

Το πρώτο βήμα για τις επιχειρήσεις είναι να αναγνωρίσουν πως η αναδιοργάνωση δεν χρειάζεται να είναι παράγοντας “μαζικής εξαφάνισης”. Οι επιχειρήσεις μπορούν να επιβιώσουν και να αυξήσουν τα έσοδά τους και να βελτιώσουν την κερδοφορία του. Πώς όμως θα το πετύχουν αυτό; Όσοι ξεκινήσουν την πρώιμη υιοθέτηση, επικεντρώνοντας στη στρατηγική ψηφιακής μεταμόρφωσης, θα δουν τα εξής αποτελέσματα:

 

  • 9% αύξηση στα έσοδά τους
  • 26% μεγαλύτερο αντίκτυπο στην κερδοφορία
  • 12% αύξηση της αξίας της επιχείρησης

 

Το όπλο σας: Οι πελάτες

Ο κίνδυνος να παρασυρθεί η επιχείρησή σας από μια λογική τύπου “Uber” είναι μικρός και μάλλον απρόβλεπτος. Η καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση είναι να μην προσπαθήσετε να ακολουθήσετε το μοντέλο αυτό. Αντίθετα, θα ήταν προτιμότερο να επικεντρώσετε στο customer experience, στα προϊόντα, τις υπηρεσίες και στις διεργασίες σας. Τελικά, εσείς διαθέτετε ήδη αυτό που καθεμιά από τις νέες ψηφιακές επιχειρήσεις αγωνίζεται σκληρά να αποκτήσει: Πελάτες. Χρησιμοποιήστε τους προς όφελός σας.

 

Επαναπροσδιορίστε το business σας

Σκεφτείτε υπό διαφορετικό πρίσμα αυτό που κάνετε. Ακολουθήστε το παράδειγμα του Τύπου και των τραπεζών. Οι ηγέτες και στους δύο αυτούς κλάδους συνέχισαν να αναπροσαρμόζονται και να αλλάζουν με καινοτόμους τρόπους για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Για παράδειγμα, οι New York Times μπορεί να παραμένουν ακόμα εφημερίδα, αλλά έχουν αναπροσαρμοστεί, με βίντεο, infographics και πλούσιο ψηφιακό περιεχόμενο στην ύλη τους.

 

Συμπέρασμα

Δεν χρειάζεται να αγχώνεστε υπερβολικά, αλλά ούτε να βραδυπορείτε. Οι καταναλωτές τού σήμερα δεν είναι απλά πιστοί στα brands που βασίζονται απλά στην ποιότητα. Ολοένα και περισσότερο βασίζουν την εμπιστοσύνη τους στην εμπειρία. Όσο περισσότερο περιμένετε τα πράγματα να “πάνε με τα νερά” σας τόσο περισσότερες και οι πιθανότητες να χάσετε τον πελάτη.