19.7 C
Athens
28/03/2024
Biztech

Τα smartphones οδηγούν την αγορά

Η οικονοµική κρίση καλά κρατεί µεν, αλλά τα smartphones συνεχίζουν να κινούνται µε ικανοποιητικούς ρυθµούς και να είναι µάλιστα από τις ελάχιστες κατηγορίες τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων που κινούνται ανοδικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία εταιρειών όπως η GfK και η Canalys.

Σε επίπεδο µεριδίων, Samsung και Sony Mobile είναι ψηλά στη λίστα µε τη Nokia και τη Blackberry να έχουν σηµαντική πτώση, ενώ αξιοσηµείωτη είναι και η πορεία της Apple.

Σύµφωνα µε τα στοιχεία της Canalys, η οποία µετρά τον αριθµό των συσκευών που έφθασαν στην Ελλάδα (sell in), το 2012 έκλεισε µε την αγορά στα 1,608 εκατ. τεµάχια έναντι 1,428 εκατ. τεµαχίων το 2011 µε το ποσοστό αύξησης να διαµορφώνεται στο +12,6%. Η GfK, η οποία µετρά τις πωλήσεις συσκευών από καταστήµατα (sell out), αναφέρει ότι το 2012 διετέθησαν 1,462 εκατ. smartphones έναντι 1,210 εκατ. το 2011 µε το ποσοστό της αύξησης να κινείται στο εντυπωσιακό +20,8%. Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το στοιχείο από την GfK, ότι η αξία των πωληθέντων smartphones ήταν το 2012 στα €385 εκατ. έναντι €345,3 εκατ. το 2011 µε την αύξηση να κινείται στο διόλου ευκαταφρόνητο +11,5%.
Σηµειωτέον πως το 2012 ήταν και µία χρονιά όπου πάροχοι όπως η Wind και η Vodafone έδωσαν ιδιαίτερη έµφαση στα προσιτά smartphones µε τιµές πώλησης κάτω των €200.

Η διαφορά µεταξύ της Canalys και της GfK δεν είναι µικρή µεν, θα πρέπει, όµως, να επισηµανθεί ότι η µία µετρά εισαγωγές και η άλλη πωλήσεις. Εποµένως, σίγουρα υπάρχει και κάποιο εναποµείναν στοκ που εξηγεί σε έναν µεγάλο βαθµό τις σχετικές διαφορές. Σηµειωτέον πως είναι γνωστό στην αγορά το ότι υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις όπου smartphones κατέφθασαν µεν στην Ελλάδα, αλλά τελικώς επανεξήχθησαν σε άλλες χώρες.

Μερίδια αγοράς
Όσον αφορά στα µερίδια αγοράς µε βάση τις πωλήσεις τεµαχίων και τα στοιχεία της Canalys, η Samsung και η Sony Mobile είναι οι δύο µεγαλύτεροι κατασκευαστές. Μάλιστα, το 2012 η Samsung πέρασε τη Sony Mobile φθάνοντας τις πωλήσεις της στις 500.000 συσκευές (έναντι 314.000 το 2011). Η ιαπωνική εταιρεία κινήθηκε αρκετά κοντά και πιο συγκεκριµένα στις 452.000 (από 399.000). Οι δύο αυτές εταιρείες πάντως έχουν ένα ποσοστό άνω του 59% (31,1% και 28,1% αντίστοιχα) στην αγορά των smartphones.

Η έκπληξη ήταν –ενδεχοµένως- η πτώση στις πωλήσεις της Apple. Η Canalys αναφέρει πως το iPhone πούλησε µόλις 133.000 συσκευές (µερίδιο 8,2%) έναντι 210.000 το 2011 (µερίδιο 14,7%). Η µείωση είναι σηµαντική (36%) και ενδεχοµένως να έχει επηρεαστεί από την έλλειψη που υπήρξε στην αρχή της εµφάνισης του iPhone 5 τον περασµένο Δεκέµβριο. Σηµειωτέον πάντως πως άλλες εκτιµήσεις κάνουν λόγο για πτώση της τάξεως του 11%, ποσοστό που δεν είναι και µικρό αν αναλογιστεί κανείς ότι η Apple δεν έχει προχωρήσει σε κινήσεις αντίστοιχες µε εκείνες της Nokia, η οποία έπεσε από την τέταρτη στην 5η θέση µε τις πωλήσεις να φθάνουν πέρσι στις 88.000 (5,5% µερίδιο) έναντι 158.000 (11%) λόγω, φυσικά, της στροφής στα Windows Phone. Η Nokia πάντως εκτιµάται ότι θα ανακάµψει το 2013.

Τη Nokia ξεπέρασε µία κινεζική εταιρεία, η ΖΤΕ, η οποία χάρη στα φθηνά smartphones που διαθέτει µέσω κυρίως της Cosmote και της Wind έφθασε πέρυσι το µερίδιο της στο 8% και στις 129.000 συσκευές, σύµφωνα, πάντα, µε τα στοιχεία της Canalys.

Λίγο πιο κάτω από τη Νokia είναι η HTC, η πορεία της οποίας ήταν αντίθετη στην Ελλάδα απ’ ότι σε άλλες χώρες καθώς αύξησε πωλήσεις (80.000 έναντι 69.000) και το µερίδιο ανέβηκε στο 5% από 4,3%. Ακολουθεί πιο κάτω η LG µε µερίδιο 3,4% έναντι 3,3% και πωλήσεις 54.000 έναντι 47.000 συσκευών, ενώ σηµαντική άνοδο είχε η Huawei, 48.000 συσκευές και 3% µερίδιο. Εντυπωσιακή είναι πάντως η πτώση της Blackberry. Η πάλαι πότε συσκευή–φετίχ για τα στελέχη επιχειρήσεων είχε µόνο 15.000 πωλήσεις το 2012 έναντι 39.000 µε το µερίδιο αγοράς να πέφτει κάτω από το 1%.

Συνεχίζουν ανοδικά τα tablets
Όσον αφορά στα tablets, είναι σαφές ότι παρατηρείται µία στροφή των καταναλωτών µε αποτέλεσµα οι πωλήσεις το 2013 να εκτιµάται ότι θα ξεπεράσουν τις 200.000 τεµάχια. Η αύξηση είναι µεγάλη αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2012 έκλεισε µε τις πωλήσεις να φθάνουν στα 111.934 τεµάχια, σύµφωνα µε τα στοιχεία της GfK.

Οι ενδείξεις ότι κινούµαστε προς αυτή την κατεύθυνση προκύπτουν και από το ότι µόνο το iPad mini της Apple έχει πουλήσει 12.000 τεµάχια κατά το α’ τρίµηνο του 2013. Η Apple αναµένεται να κινηθεί µε ένα µερίδιο της τάξεως του 40% το 2013, µία χρονιά όπου αναµένεται να κυριαρχήσουν τα φθηνά tablets. Σηµειωτέον πως το α’ τρίµηνο του 2013, τα tablets µε κόστος µεταξύ 79 και 199 ευρώ αντιπροσωπεύαν το 50% των πωληθέντων συσκευών!

Το 2012 οι πωλήσεις tablets παρουσίασαν αύξηση 133,3% σε επίπεδο τεµαχίων (111.934 συσκευές έναντι 47.984 το 2011). Αντίστοιχα, σε επίπεδο αξίας η αύξηση έφθασε στο 76,4%, καθώς τα έσοδα από τα πωληθέντα tablets το 2012 ανήλθαν στα €46,2 εκατ.  έναντι €26,2 εκατ. το 2011.

Σηµειωτέον πάντως πως γενικότερα εκτιµάται πως το α’ τρίµηνο του 2013 –µέχρι τουλάχιστον το ξέσπασµα της κρίσης στην Κύπρο- η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, έδειχνε να κινείται ανοδικά για πρώτη φορά µετά από αρκετά χρόνια πτωτικής πορείας.

Δηµήτρης Μαλλάς

Σχετικά άρθρα

Περαιτέρω άνοιγμα στην αγορά των ΗΠΑ για την Interworks

Channel-Manager

Η Υδρόγειος «ψηφίζει» SAS

Channel-Manager

DIS: Λύσεις Microsoft Dynamics 365 στη Metron

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα