Υπομονή θα πρέπει να κάνουν οι μέτοχοι της Nokia, καθώς η φινλανδική εταιρεία έχει ακόμη δρόμο μπροστά της προκειμένου να μπορέσει και πάλι να αποκτήσει ηγετική παρουσία στα κινητά τηλέφωνα. Το α’ τρίμηνο χαρακτηρίστηκε πρόσφατα ως “απογοητευτικό” από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nokia, Στέφεν Έλοπ, o οποίος, όμως, έσπευσε να προσθέσει ότι η εταιρεία βρίσκεται σε “μεταβατική περίοδο”.
Η Nokia προχώρησε σε αναθεώρηση προς τα κάτω των προβλέψεων της. Πλέον, εκτιμά πως το α’ τρίμηνο πωλήθηκαν περίπου 71 εκατ. “απλές” συσκευές και 12 εκατ. “έξυπνες” συσκευές με τα συνολικά έσοδα από το συγκεκριμένο τομέα στα 4,2 δισ. ευρώ. Τα νούμερα είναι χαμηλότερα σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις. Αξιοσημείωτο είναι πως στο α’ τρίμηνο πουλήθηκαν περίπου 2 εκατ. Lumia συσκευές, αριθμός που χαρακτηρίζεται σχετικά ικανοποιητικός.
Η Nokia δεν δείχνει αισιόδοξη και για το β’ τρίμηνο και αναμένει να έχει αρνητικό περιθώριο λειτουργικού κέρδους, όπως συνέβη και στο α’ τρίμηνο. Ο λόγος είναι και πάλι ο έντονος ανταγωνισμός που υπάρχει. Πολλά, πάντως, θα κριθούν και από την πορεία του Lumia 900 στην αμερικανική αγορά.
Όσον αφορά τις κινήσεις για την αντιμετώπιση της κατάστασης συνοψίζονται σε δύο άξονες: μεγαλύτερη έμφαση στη σειρά Lumia και αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των φθηνών συσκευών με επιπλέον νέα, προσιτά μοντέλα να κάνουν την εμφάνιση τους άμεσα. Άλλωστε, οι αναπτυσσόμενες αγορές σε χώρες όπως η Ινδία και η Βραζιλία είναι αυτές που φέρνουν τις περισσότερες πωλήσεις στη Nokia.