16.6 C
Athens
19/04/2024
Biztech

Σημαντική ανάκαμψη για την αγορά τεχνολογικών προϊόντων

Για πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια η ελληνική αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έδειξε σοβαρά σημάδια ανάκαμψης καθώς σύμφωνα με την GfK Temax έκλεισε στα €400 εκατ. για το β’ τρίμηνο του 2014, αυξημένη κατά 7,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013.

Προϊόντα πληροφορικής
Η πολύ καλή πορεία του συνόλου σχεδόν των κατηγοριών της πληροφορικής συνέβαλε στην συνεχιζόμενη αύξηση του τζίρου του συγκεκριμένου κλάδου. Οι κύριοι εκφραστές της ανόδου υπήρξαν για άλλο ένα τρίμηνο τα tablets αλλά συνδυαστικά και οι σταθεροί υπολογιστές με τις οθόνες, κάτι το οποίο συνεχίζει να ευνοεί την πορεία των ποντικιών και των πληκτρολογίων.  Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι επανήλθε σε θετικό πρόσημο η κατηγορία των φορητών υπολογιστών, μετά από αρκετά τρίμηνα, επωφελούμενη των σημαντικών προσφορών από το λιανεμπόριο που οδήγησε σε σημαντική πτώση της μέσης τιμής.  

Είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα 
Για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο η αγορά των ειδών εξοπλισμού γραφείου σημείωσε θετικό πρόσημο. Τόσο οι εκτυπωτές, οι οποίοι συνεχίζουν να αυξάνουν τον τζίρο τους με πάνω από 20%, όσο και τα πολυμηχανήματα, τα οποία καταγράφουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, συνέβαλαν σε αυτό.  Σε επίπεδο τιμής, βέβαια, η πορεία των δύο κατηγοριών είναι αντίστροφη.  Οι εκτυπωτές κατέγραψαν χαμηλότερη μέση τιμή σε σχέση με πέρυσι ενώ η άνοδος της τεχνολογίας  laser στα πολυμηχανήματα είχε ως αποτέλεσμα την εντυπωσιακή άνοδο της μέσης τιμής.  

Τηλεπικοινωνίες
Η έντονη πτώση των απλών κινητών τηλεφώνων συνεχίστηκε για άλλο ένα τρίμηνο ωστόσο οι τηλεπικοινωνίες συνολικά σημείωσαν οριακές απώλειες καθώς μετά από αρκετές περιόδους πτώσης τα έξυπνα τηλέφωνα διατήρησαν σταθερές τις αξίες σε σχέση με πέρυσι.  Την ίδια περίοδο τόσο τα σταθερά τηλέφωνα, τα οποία αντέστρεψαν την αρνητική τάση αρκετών περιόδων, όσο και τα ακουστικά τηλεφώνου, που συνεχίζουν σε διψήφιους ρυθμούς ανόδουμ εξισορρόπησαν την πορεία των αξιών για το σύνολο του κλάδου.

Ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα 
Η έναρξη του Μουντιάλ και η αλλαγή του ψηφιακού σήματος στην Πελοπόννησο τον Ιούνιο συνέβαλλαν στην έντονα ανοδική πορεία της τηλεόρασης.  Ευνοημένες υπήρξαν οι μεγάλες τηλεοράσεις (>40 ίντσες) ενώ οι Ultra High Definition συσκευές αυξάνουν συνεχώς την δυναμική τους. Εν τούτοις ο έντονος ανταγωνισμός και οι προσφορές του λιανεμπορίου οδήγησαν σε πτώση των μέσων τιμών κάνοντας ακόμα πιο προσιτή την αγορά συσκευής από τον καταναλωτή.  Αντίστοιχη πορεία ακολούθησαν για άλλο ένα τρίμηνο οι κονσόλες, οι συσκευές αποθήκευσης (κάρτες μνήμης και USB) αλλά και τα ακουστικά, επωφελούμενα από την εξαιρετική πορεία των media tablets.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη. 

  

Σχετικά άρθρα

MPS, μια σίγουρη πηγή σταθερών εσόδων

Channel-Manager

CPI: Κερδοφόρα αποτελέσματα παρά την κρίση

Channel-Manager

Το νέο lineup της Motorola αποκλειστικά για λίγες μέρες στα Public

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα