23.9 C
Athens
03/05/2024
Biztech

Refurbished εξοπλισμός πληροφορικής: Τα στάδια που τον διαφοροποιούν από το μεταχειρισμένο

Η συνεχώς αυξανόμενη στροφή καταναλωτών σε περιβαλλοντικά βιώσιμα προϊόντα καθώς και η ανάγκη για οικονομικές εναλλακτικές εξοπλισμού IT, έχει φέρει αυξημένη ζήτηση στην αγορά των ανακατασκευασμένων υπολογιστών στην Ελλάδα. Παράλληλα γεννιούνται πολλά και εύλογα ερωτήματα στους καταναλωτές, ως προς την αξιοπιστία και τη λειτουργικότητα τους καθώς και το τι τους διαχωρίζει από τον αντίστοιχο μεταχειρισμένο εξοπλισμό πληροφορικής.

Με σκοπό να δώσουμε μία ορθότερη απάντηση στα παραπάνω, επικοινωνήσαμε με την εταιρεία Alfanet, η οποία αποτελεί τον αποκλειστικό συνεργάτη της Microsoft στην Ελλάδα για εγκατάσταση νόμιμων αδειών Windows σε ανακατασκευασμένους υπολογιστές, καθώς και την πρώτη εταιρεία στα Βαλκάνια που εισήγαγε τον όρο “ανακατασκευασμένοι υπολογιστές”.

Η Alfanet ανέφερε πως η διαφορά εντοπίζεται στην ειδικά διαμορφωμένη διαδικασία ανακατασκευής στην οποία υπόκειται ο ανακατασκευασμένος εξοπλισμός πριν παραδοθεί στον τελικό πελάτη.

Ζητήσαμε από την Alfanet να μας περιγράψει τη διαδικασία όπως την εφαρμόζει η ίδια ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα τα στάδια της ανακατασκευής και μας αναφέρει ότι προκειμένου να παρέχει άριστο λειτουργικό refurbished εξοπλισμό πληροφορικής & τηλεπικοινωνιών, ακολουθεί μία ειδικά διαμορφωμένη διαδικασία ανακατασκευής, σύμφωνα με τις πιστοποιήσεις MAR (Microsoft Authorized Refurbisher), ADISA και ISO 9001 μέσα από τα ακόλουθα επτά στάδια:

1. Παραλαβή εξοπλισμού / αρχικός έλεγχος λειτουργίας / σύνθεση

Ως μία από τις βασικότερες διαδικασίες, αυτό το στάδιο διασφαλίζει την αποτελεσματική ροή της τελικής ανακατασκευής και περιλαμβάνει:

  • την ταυτοποίηση του εξοπλισμού έναντι της εντολής αγοράς,
  • τον έλεγχο καλής λειτουργίας,
  • την σύνθεση του εξοπλισμού.

Όλη η διαδικασία καταγράφεται στο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης αποθηκών και διανομών της εταιρείας, το οποίο διατηρεί λεπτομερή αρχεία όλων των παραπάνω εργασιών.

Επιπλέον, το στάδιο ελέγχου λειτουργίας περιλαμβάνει τη διαγνωστική αξιολόγηση του εξοπλισμού συμπεριλαμβανομένων των εσωτερικών και εξωτερικών μερών του, από τα κύρια μέρη λειτουργίας του (μητρική πλακέτα, κάρτες γραφικών, πυκνωτές κ.ά.) έως τα δευτερεύοντα (βίδες, πλαστικά μέρη και όλα τα χαρακτηριστικά που συνδέονται με την αισθητική εμφάνιση), ενώ ο έλεγχος συνεχίζεται με BIOS update.

Εφόσον ο εξοπλισμός πληροί όλα τα κριτήρια ελέγχου, γίνεται η πλήρης καταγραφή του σε ειδικό λογισμικό πρόγραμμα με αναλυτικά στοιχεία σύνθεσης και βάσει Serial Number.

2. Αντικατάσταση ανταλλακτικών / σύνθεση & αναβάθμιση / πιστοποιημένη διαγραφή δεδομένων

Κατά το δεύτερο στάδιο γίνεται αντικατάσταση τυχόν ελαττωματικών ανταλλακτικών, όπως motherboard, τροφοδοτικά, πυκνωτές, CMOS battery, CPU cooling fan, RAM, HDD, VGA, optical drive, internal cables κτλ.

Επιπλέον, κατόπιν αιτήματος του πελάτη μπορούν να αναβαθμίσουν τον εξοπλισμό ανάλογα με τις δικές του ανάγκες και προδιαγραφές, ενώ προχωρούν σε ασφαλή και πιστοποιημένη διαγραφή δεδομένων των σκληρών δίσκων μέσω της Blancco.

3. Εγκατάσταση αυθεντικού λειτουργικού συστήματος Windows

Σε αυτό το στάδιο, γίνεται η εγκατάσταση του νόμιμου λειτουργικού της Microsoft, το οποίο παρέχει:

  • Recovery partition
  • Updates
  • Microsoft Security Essentials

4. Αρχικός ποιοτικός έλεγχος & ετικετοποίηση

Μέσα από ειδικό λογισμικό πρόγραμμα, εκτυπώνεται για κάθε μηχάνημα ξεχωριστά, μια ετικέτα η οποία αναφέρει την πλήρη σύνθεση του εξοπλισμού με αναλυτικά Serial Number (δίσκου και hardware). Όπως μας αναφέρουν η συγκεκριμένη διαδικασία είναι αναγκαίο μέρος των προτύπων ADISA και ISΟ, μέσα από τις οποίες διασφαλίζουν την υψηλή ποιότητα ανακατασκευής.

5. Βαφή

Για τη διασφάλιση της άριστης αισθητικής εμφάνισης και της εξαιρετικής του κατάστασης, ο εξοπλισμός βάφεται με τα αυθεντικά χρώματα του εκάστοτε κατασκευαστή, μέσα στους ειδικά διαμορφωμένους θαλάμους χρησιμοποιώντας τις πιο σύγχρονες μεθόδους βαφής, χρωμάτων και χρωστικών ουσιών.

6. Τελικός έλεγχος ποιότητας

Το συγκεκριμένο στάδιο αποτελεί το σημαντικότερο της παραπάνω διαδικασίας, καθώς εγγυάται την άριστη λειτουργικότητα και αξιοπιστία του εξοπλισμού προς μεταπώληση.

Ο τελικός έλεγχος ποιότητας περιλαμβάνει:

  • Οπτικό Έλεγχο (εσωτερικό και εξωτερικό)
  • Έλεγχο όλων των parts με ειδικά software (HDD Sentinel Pro, HD Tune Pro, Full Memtest κτλ.)
  • Έλεγχο όλων των θυρών
  • Έλεγχο λειτουργικού (τελευταίοι drivers, updates κτλ.)
  • Τελικό burning test

Στο τέλος, εκτυπώνεται μια αναλυτική αναφορά, η οποία συνοδεύει την τελική συσκευασία του προϊόντος.

7. Συσκευασία

Ο εξοπλισμός καθαρίζεται και συσκευάζεται, είτε μαζικά (bulk packing), είτε σε ατομικό χαρτοκιβώτιο (retail packing) από ανακυκλωμένο χαρτόνι, χρησιμοποιώντας Stratocell foam για επιπρόσθετη ασφάλεια.

Τέλος, στο εξωτερικό της συσκευασίας επικολλούνται οι ετικέτες με όλα τα χαρακτηριστικά του εξοπλισμού.

Μέσα από την επικοινωνία μας με την Alfanet, ανακαλύψαμε τα στάδια της ανακατασκευής εξοπλισμού πληροφορικής και τη σημασία τους όχι μόνο ως στοιχείο που διαφοροποιεί τον refurbished εξοπλισμό πληροφορικής από το μεταχειρισμένο, αλλά και ως ένα οικολογικό τρόπο επέκτασης του κύκλου ζωής των υπολογιστικών συστημάτων.

Αν μία εταιρεία επιθυμεί να μειώσει τον IT προϋπολογισμό της αλλά και το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, η επιλογή refurbished συστημάτων φαντάζει η ιδανική λύση σε σύγκριση με την αγορά καινούριου εξοπλισμού ίδιας δυναμικότητας.

Μάθετε περισσότερα για την Alfanet και τις διαδικασίες που ακολουθεί στο https://www.alfanet.gr.

Σχετικά άρθρα

Η Intel ξεπερνά τις εκτιμήσεις για το β’ τρίμηνο

Kitriniaris

Διεθνής αναγνώριση για τη Lexmark

Kitriniaris

Demo Center από Samsung και Active

Channel-Manager

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα